Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Indexing uit, toch HD-ratel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een die-hard XP iemand omdat ik alleen maar games speel, maar ik dacht: laten we Vista maar eens proberen. Ik heb het er nu met veel pijn en moeite 2 weken op staan en het valt me nog niet helemaal tegen.

EEN ding snap ik echter niet: tijdens Titans Quest (en andere games) begint de HD ineens te ratelen. Hier mooi de FAQ gelezen en hij is idd aan het indexen, dus dat heb ik op alle drives netjes uit gezet.
Lekker verder spelen, maar toch blijft de HD ratel en reutelen. Het spel staat op C, en C heb ik geformat dus 2 weken geleden vlak voor de Vista install dus het kan eigenlijk geen defrag-issue zijn.
Ik gebruik geen virusscanners en dat soort spul. Tis een clean Vista + spelletje en thats it.

Weet iemand waarom de HD toch blijft ratelen en rammelen?
En, ik heb bij de background-rommel gekeken wat er allemaal voor troep op de achtergrond draait, is er niet een of ander progsel zoals bij XP voorhanden was om het helemaal uit te kleden en Vista lekker kaal te krijgen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Als die-hard XP-iemand, zou je toch moeten weten dat Windows op de achtergrond veelgebruikte bestanden verplaatst, memcaching wegschrijft en nog veel meer dingetjes met je HDD doet.. :)

Download my music on SoundCloud

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heb je Vista SP1? Deze geeft minder problemen rondom indexering e.d. en hoeveel geheugen heb je in je pc en hoeveel wordt er gebruikt?

[ Voor 17% gewijzigd door Motrax op 13-07-2008 19:11 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Specs? Wellicht schrijft ie wel weg naar je virtual memory :z

Na een weekje is dit overigens gewoon over. Hier draait alles soepel.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een antivirus die staat te scannen op de achtergrond kan het ook nog wel eens veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu net een nieuwe install van Vista gedaan.
Ik heb een E6700 met 4 gig mem.
Ik gebruik geen enkel ander programma, geen extra firewalls, geen virusscanners.
Vista installed, SP1 er op, Vid card driver, Soundcard driver en FF.
Daarna game erop gezet en thats it.

Toch draaien er 30 services op de background en ratelt de HD vrijwel continu.

Verwijderd

Das MSN.

Sluit die maar eens :z

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
En welke processen lopen je HD te pesten?

Taskmanager, show processes for all users en dan bij menu VIEW->SELECT COLUMNS alles selecteren wat met I/O te maken heeft

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
DigiK-oz schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:22:
En welke processen lopen je HD te pesten?

Taskmanager, show processes for all users en dan bij menu VIEW->SELECT COLUMNS alles selecteren wat met I/O te maken heeft
Ik heb geen MSN installed. Daarvan weet ik al dat het een verschrikkelijk programma is.
Als ik het goed begrijp is de Windows Mediaplayer (die ik helemaal niet geinstalleerd heb...) van alles aan het updaten/installeren.
Das vreemd want ik dacht dat WMP apart geinstalleerd moest worden na een clean install van Vista 64 Ultimate?
Pagina: 1