Ik kom er niet helemaal uit, en het is wss een noobvraag. Op een Neoware thinclient wil ik een fileservertje gaan draaien. Hieraan heb ik op de ide poort (primair) een harddisk waar nog een oude win2000 installatie op staat en (secundair) een dvd-rom speler met FreeNas LiveCD 0.686.4 (=FreeBSD). In de bios moet hij primair booten vanaf de dvd-rom.
Als ik de livecd in de in de speler doe, dan boot hij netjes daarvan af en krijg ik alles werkend (webinterface, ssh).
Als ik de livecd eruit haal, dan boot hij vanaf de HDD (ik krijg opstartmelding van win2000 te zien, hij blijft dan echter rebooten: ik neem aan omdat hij totaal andere hardware aantreft).
Anyhow, ik boot dus vanaf de livecd en krijg dan de optie om een installatie vanaf de livecd te draaien op een harddisk of usbdevice. Ik kies dan
Als mogelijkheid hiervoor krijg ik echter alleen
Ik krijg dus geen HDD te zien.
Voor zover ik weet kan het dan zijn dat je HDD niet gemount is.
Met het volgende krijg ik echter niets gemount:
ook hdb, hdc of hdd bestaat niet volgens hem
De hardware lijkt in principe goed te werken.
Ik heb niet echt een idee waarin ik nu verder moet zoeken om dit te fixen...
Als ik de livecd in de in de speler doe, dan boot hij netjes daarvan af en krijg ik alles werkend (webinterface, ssh).
Als ik de livecd eruit haal, dan boot hij vanaf de HDD (ik krijg opstartmelding van win2000 te zien, hij blijft dan echter rebooten: ik neem aan omdat hij totaal andere hardware aantreft).
Anyhow, ik boot dus vanaf de livecd en krijg dan de optie om een installatie vanaf de livecd te draaien op een harddisk of usbdevice. Ik kies dan
code:
1
| Install 'full' OS on HDD + data partition |
Als mogelijkheid hiervoor krijg ik echter alleen
code:
1
| acd0 SAMSUNG DVD-ROM SD6blabla |
Ik krijg dus geen HDD te zien.
Voor zover ik weet kan het dan zijn dat je HDD niet gemount is.
Met het volgende krijg ik echter niets gemount:
code:
1
2
| freenas:/# fdisk /dev/hda /mnt/hdd fdisk: cannot open disk /dev/hda: No such file or directory |
ook hdb, hdc of hdd bestaat niet volgens hem
De hardware lijkt in principe goed te werken.
Ik heb niet echt een idee waarin ik nu verder moet zoeken om dit te fixen...