GNOME Taakbalk Ubuntu verdwijnt steeds

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Sinds een week of twee verdwijnt mijn taakbalk in Ubuntu doorlopend. Na gisteren voor de derde keer Ubuntu opnieuw te hebben geinstalleerd word ik er nu toch helemaal gek van. Ik krijg ook met geen mogelijkheid voor elkaar de taakbalk opnieuw aan te maken. Mijn desktop verschijnt wel en de short-cuts van mijn toetsenbord maken dat ik nu gewoon deze post kan schrijven met Firefox.

Ik heb een idee dat het met Compiz of Emerald te maken heeft maar dat is maar een vaag vermoeden. Als het fout gaat is mij al opgevallen dat Ubuntu niet in één keer van het Ubuntu gele loginscherm naar mijn blauwe desktop omschakeld maar eerst even zwart wordt. Dan weet ik dus dat het fout gaat....maar dan is het ook al te laat.

Het gaat om Ubuntu 8.04 (De laatste versie en helemaal up-to-date). Ik draai dan nog Compiz en Emerald om mijn desktop wat op te leuken.

Wie kan me helpen of heeft dit probleem ook al eens gehad? Hoe krijg ik die taakbalk weer geinstalleerd of moet ik GNOME weer opnieuw installeren dan? En hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Wat had je gedacht om indien als het mis gaat, om met bijv met envy de videodrivers weg te gooien, dan reboot, en wat gebeurd er dan?(dit kun je in dos doen, zie envy site)

Wat had je gedacht om geen Emerald te gebruiken en te testen?
Wat had je gedacht om geen compiz te gebruiken en dan te testen?

Heb je de videodrivers goed geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Als ik het goed begrijp heb je je panels verwijderd?

Ik weet het niet zeker maar je zou even kunnen proberen gnome-panel te starten vanuit een terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
andreklaver schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:04:
Ik heb een idee dat het met Compiz of Emerald te maken heeft maar dat is maar een vaag vermoeden.
Niet hetzelfde probleem, maar ik heb ongeveer zo'n zelfde ervaring. Mijn Firefox 'window decoration' verstopt zich ook regelmatig spontaan, je zou het "knipperen" kunnen noemen, maar daar gaat het te traag voor (soms ben ik hem een minuut kwijt en verschijnt hij weer). Verder is de Combi Compiz + Firefox echt loei-traag op mijn Linux Pentium 4 2ghz bak, helaas een bekend probleem met singlecore's :'( .
Ik ben er 99% zeker van dat Compiz is die al die problemen veroorzaakt.

Anyway, terug naar jouw probleem. Een oplossing zou kunnen zijn, hoe gek het ook klinkt, om Beryl te installeren (als dat uberhaupt nog mogelijk is), hier heb ik nog nooit problemen mee gehad, terwijl compiz het ene probleem na het ander is.

Btw, ik gebruik Mandriva 2008.1, maar dat moet niet uitmaken (buiten dat ik Beryl niet kan installeren via zijn package manager).

[ Voor 12% gewijzigd door SirNobax op 13-07-2008 18:36 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Beryl bestaat niet meer, tegenwoordig is het emerald, en die kan je zeker installeren in Mandriva 2008.1. Zet in Mandriva's package manager ook eens de backports repositories aan, dan kan je een nieuwe versie van Compiz (de laatste 0.7.6) installeren, die lost mogelijk ook je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Beryl is samengegaan met het team van Compiz --> Compiz Fusion.
Emerald is gewoon een window manager.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 20:06
je probleem is bijna zeker veroorzaakt door een crashende window mananger (hier: compiz).
Zie je de twee Gnome panels nog (die met de systray)? Zoja kan je "compiz-fusion-icon" installeren, die snel herstarten van de window manager toelaat. Het gaat ook via de console: compiz --replace &.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Na een avond klooien heb ik in ieder geval mijn panels weer terug want die waren dus weg.

sudo apt-get install gnome-panel

Formeel gesproken zou ik misschien ook een uninstall hebben moeten doen:
sudo apt-get remove gnome-panel

Dat had ik niet gedaan maar mijn panel was er vervolgens wel weer. Sommige delen ontbraken nog (foutmeldingen op de TrashApplet en ook de Soundmixer gaf foutmeldingen maar die zijn weer opgelost door wat resterende delen terug te installeren via de package manager).

Nu kan ik er waarschijnlijk weer op gaan wachten dat ie crashed maar op deze manier is het in ieder geval tijdelijk te 'herstellen'.

Resumerend heeft het niet geholpen Compiz uit te schakelen. De display driver uninstallen en herinstalleren hielp ook niet. Maar dit probleem heeft denk ik ook echt te maken met een al eerder crashende window manager zoals MALEADt ook al aangeeft. GNOME start gewoon niet meer op dan...stevige bug in Compiz? Als iemand hier een betere oplossing voor heeft dan deze gekke work-around hoor ik het graag...Compiz disablen kan natuurlijk altijd, maar ik vind het jammer die niet te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heee,

ik heb sinds kort de nieuwste ubuntu, van oktober 2009. Hij werkt prima, ik heb alleen 2 probleempjes. :'(

Ten eerste heb ik heel vaak dat mijn paneel weg is. dat kan zo een hele dag duren en dan opeens heb ik hem de volgende dag wel weer. maar ik heb dat paneel vaker niet dan wel.
Ook nu doet hij het niet. toen hij het de vorige x wel deed heb ik maar wat icoontjes in het bureaublad geplaatst, zodat ik nog wel kan internetten, msnen ed. maar het blijft heel irritant!

Ten tweede valt de internetverbinding er wel eens af, en nog vaker is ie minder dan 50 %, zodat mijn msn zich vanzelf afmeld en internet niet meer wil laden. Dan heb ik dus gewoon geen internet en dat is ook heel vaak. Dat is om gek van te worden.
Ik denk zelf dat dit door ubuntu komt, want op de vaste pc doet internet het altijd heel goed.

Weet iemand een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heeee,

dit kan beter in een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo? het gaat hier toch over verdwenen taakbalken, nou dat is ook mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar laat maar. het is al opgelost. bedankt voor je hulp hoor...
Pagina: 1