Tele2 Vood 442 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:22

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Dit is de situatie:

Mijn tante had een oude pc met de volgende specs:
Pentium III 533 Mhz
256 Geheugen
40 GB 5400 rpm harde schijf
Netwerkkaart
Windows XP SP2

Nu heb ik een nieuwe pc gekocht en mijn oude aan mijn tante gedoneerd.
Deze pc heeft de volgende specs:
Intel Pentium 4 2,4Ghz
ATI Radeon 9800 Pro
1024 mb PC-5300
120GB Harde Schijf
Geintegreerd netwerk op het moederbord
Windows XP SP3

Nu ben ik net daar geweest om de nieuwe pc te instaleren en alles over te zetten.
Bijna alles lukt op het internet na.

De pc herkent de (multimedia)modem wel: een Vood 442 van Tele2
Maar als ik de software wil instaleren wordt gezegd dat er een fout is tussen de verbinding van de modem en de pc. Installatie gaat wel verder, maar het netwerk-icoon geeft aan dat er wel verbinding is maar "met beperkte mogelijkheden".
Als je op netwerk herstellen drukt is Windows XP een tijdje bezig en dan komt de melding dat het probleem ligt bij het "IP Adres vernieuwen".

Ik heb voor de zekerheid de netwerkkaart verwijderd uit het systeem en daarna weer geinstalleerd
Ook de Tele2 software meerdere malen proberen te installeren, maar steeds dezelfde foutmelding.

Het forum van Tele2 geeft ook geen goede oplossingen en Google kent zelfs de Vood 422 bijna niet.

In het boekje van de Vood 422 staat dat je deze eerst moet installeren door middel van een cd, maar die zit er niet bij. Schijnt namelijk dat die Tele2-install dit doet.

Wie o wie heeft een mogelijke oplossing?

Ik kom er niet meer uit en zou het toch wel fijn vinden om alles werkend te krijgen voor mijn tante.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Hallo FeaR1986,

Ik ben een medewerker van afdeling Webservices Tele2.
Ik las jouw vraag en wil je het volgende advies geven.

Probeer de netwerkkaart die in de oude pc van uw tante zat in de nieuwe te zetten en te installeren.
De 'onboard' netwerken willen nog wel eens problemen opleveren na verloop van tijd en enkele verhuizingen.

Daarnaast heeft het modem bij het aansluiten van een andere pc (of laptop of ander apparaat wat het internet op wil met een IP adres) 8 uur tijd nodig om het IP adres opnieuw toe te wijzen.
Dus wanneer er een pc omgewisseld wordt, kan het 8 uur duren voor er een verbinding met het internet plaats vindt.
Dit heeft te maken met de zogenaamde IP-Release tijd.

Groet,
Sylvie
Tele2 Webservices

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:19:

Dit heeft te maken met de zogenaamde IP-Release tijd.

Groet,
Sylvie
Tele2 Webservices
[mierenneuk modus]
Eigenlijk heet het DHCP Release :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner