Zeer slecht internet met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-03 11:07
Goeienmiddag iedereen,
Sinds de aanschaf van mijn nieuwe laptop kamp ik met een klein probleem. Thuis werkt deze perfect op mijn draadloze netwerk, maar als ik bij mijn vriendin ben kan ik wel verbinden naar haar draadloze netwerk, maar ik kan zo goed als niet internetten. De enige websites die ik tot nu toe heb kunnen bezoeken zijn google en gamespot. De rest werkt gewoon niet, deze willen gewoon niet laden. Het netwerk werkt echter pefect icm de computer van mijn vriendin.
Enige ideeen?
Bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welk OS, welke router(s), welke draadloze kaarten, welk SP, afstand tot de AP, hoeveel muren, werkt het bekabeld wel goed enz. enz. enz.

Kortom, iets meer info.

Verwijderd

Hoe is de vriendin met het netwerk verboden? draadloos of via de kabel?
En wat voor een encryptie wordt er gebruikt?

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-03 11:07
Ik gebruik Vista SP1, zij gebruikt WXP SP2. De router staat rechtboven de computer, alleen een verdieping hoger. M'n vriendin gebruikt ook een laptop en is ook draadloos verbonden. De encryptie is WPA-PSK volgens mij. De router is een gigabyte en meer dan dat staat er helaas ook niet op. Nadeel is dat m'n vriendin het allemaal niet zelf geinstalleerd heeft en weet dus ook niet hoe je in de router kan komen en wat het wachtwoord ervan is.

Bekabeld kan ik helaas niet uittesten want ik heb hier op het moment geen geschikte netwerkkabel liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Lamarrr op 13-07-2008 17:41 ]