Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xp opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiermee wil ik mijn 4 jaar oude comp winxp opnieuw installeren want bepaalde dingen werken niet meer.
Mijn comp is orgineel met xp geleverd en vanzelfsprekend de code`s in bezit.
Nu is mijn vraag.
Kan ik zomaar mijn hd formateren of met f disk de boel anders maken zodat ik de hd compleet opschoon en daarna xp weer opnieuw instaleer en moet ik dan weer Xp activeren of hoeft dat niet.
Het is mischien al eerde hier gevraagd maar ik kan het even niet vinden ,en als er iemand weet waar ik wel het antwoord kan vinden dan graag een link.

Voor sommige mede tweakers is dit een hele domme vraag maar voor mij heel belangrijk.

Alvast bedankt.
Monty

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt je hdd natuurlijk gewoon leeggooien en opnieuw installeren. Het zal wel weer geactiveerd moeten worden, maar dat maakt niet zoveel uit natuurlijk, want dat gaat automatisch als het goed is.

Verwijderd

Als het goed is wordt je code gewoon geaccepteerd daar je systeem hardware niet veranderd is. Mocht er toch een activatie nodig zijn kun je gewoon MS bellen en dan helpen ze je wel met activeren.

Geen idee waar je 'bang' voor bent?
En: heb je een retail versie of een OEM versie? Want heb je windows CD's erbij gekregen of een herstelCD?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oem versie er bij.
En eind vorig jaar een nieuwe video kaart ,En idd daar verwacht ik dan ook geen problemen mee.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 17:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:25:
Ik heb een oem versie er bij.
En eind vorig jaar een nieuwe video kaart ,En idd daar verwacht ik dan ook geen problemen mee.
Videokaart doet de code meestal niet zo moeilijk over. Vooral bij moederbord heb je een probleem en bij processor geloof ik

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
OEM versies van XP zijn volgens mij sowieso niet meer online te activeren, wordt even bellen dus.

Ze stellen gewoon wat standaard vragen, en zolang je die eerlijk beantwoord is er niks aan de hand en krijg je gewoon een activatiecode. Eén tip, ga dat nummer niet bellen met een touchscreen telefoon, want als je een serie van 60 karakters in moet gaan voeren wordt dat onhandig ;).

Overigens kun je op internet ook wel websites vinden die uitleg geven welke bestanden je moet backuppen en restoren op je nieuwe installatie om de activatie niet opnieuw te hoeven doen. Voor zover ik weet is dit niet illegaal omdat deze manier van 'activeren' alleen werkt wanneer je systeem identiek is gebleven.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 22:46
Het hangt er soms serieus vanaf wanneer hij begint te janken. Ik draai nog steeds mijn XP van twee jaar geleden (alhoewel binnenkort toch echt wel een format nodig is). Ik heb hem slechts één keer hoeven heractiveren (heel in het begin dan nog) omdat ik de firmware van mijn DVD-speler had ge-upgrade! Bij de CPU-upgrade (X2 3800+ naar 6000+) of zelfs bij de mobo change (van MSI nForce 570 naar Asus nForce 570) deed hij gewoon niets.

Je zult het wel zien, maar sowieso, als je hem moet heractiveren is een belletje naar MS meestal voldoende.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52
Dit is eitje voor je. Pas als je met een eigen gedownloadde cd was aangekomen, had je problememn gekregen, een oem cd erbij is toppie!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:33:
[...]

Videokaart doet de code meestal niet zo moeilijk over. Vooral bij moederbord heb je een probleem en bij processor geloof ik
Ik heb wel eens gehad dat ie bij een reepje RAM al problemen gaf. Maar vrijwel altijd gaan dingen zoals RAM, HDD's en videokaarten wel goed.

Mocht het niet goed gaan bel je gewoon Microsoft even. Vaak genoeg gehad dat ik een moederbord van een PC moest vervangen en de originele nergens meer te krijgen was. Dan krijg je met een OEM code dus sowieso problemen, maar als je dan naar Microsoft belt en het even uitlegt is het zo opgelost.

Zelfs al vervang je alle onderdelen van de PC is het met bellen nog op te lossen. Als je netjes eerlijk aangeeft wat er precies aan de hand is krijg je een code en is het binnen 5 min opgelost.

Microsoft doet bij zulk soort dingen nooit moeilijk. Van een oude Compaq PC is het logisch dat je het orginele moederbord er niet in kan doen als de oude kapot gaat. Doe je er een Asus mobo in en bel je even op is het geen enkel probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 13-07-2008 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal voor de reaktie`s
Pagina: 1