Versterker (STR-DG720) + PC (MCE)

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Eindelijk de keuzes gemaakt om definitiever naar een 5.1 Home Cinema set te gaan. Tot ik alle scenario's nog eens af ging en met een vraagstuk kwam te zitten.

Ik ben van plan te kopen:
  • Sony Receiver STR-DG720 (3 HDMI in/1 uit, 1080p 24 Hz, LPCM 96Khz/24bit)
  • Harman/Kardon HKTS 11 5.1 Home Cinema Speaker Set
Te combineren met:
  • Sony KDL-40W2000 (2 HDMI in)
  • Sony Playstation 3 40GB (HDMI uit)
  • Windows Vista Ultimate Media Center PC (specs onderaan, DVI uit 2x, S/PDIF coaxial en optisch uit)
De Playstation 3 kan ik probleemloos aansluiten voor 1080p en LPCM 96Khz/24bit via HDMI. :)

Maar hoe sluit ik de PC aan? DVI naar HDMI geen probleem, maar hoe combineer ik dit met het geluid?

1080p en LPCM 96Khz/24bit van de PC wel naar de Receiver versturen via LPCM heeft denk ik geen zin, omdat ik dan een kaartje moet hebben die DTS-MA etc. kan decoderen en via HDMI weg kan zetten.

Het liefst wil ik mijn GeForce 8800GTS 512 behouden. Ik weet dat er (ATi) kaarten zijn met video en audio over HDMI uit.

Ben vanmiddag al op Tweakers en met Google aan het zoeken geweest, maar tot op heden geen goede oplossing gevonden.

Wat ik veel vind is: PC via HDMI naar LCD, Optisch S/PDIF naar Receiver. Maar ik zou graag alles via de versterker willen laten lopen. Echter heb ik de handleiding van de Receiver, maar kom er niet echt uit of dit wel zou kunnen.

Update:

Zojuist ben ik er achter gekomen dat mijn Sparkle GeForce 8800GTS 512 een 'J8' connector heeft om audio over DVI te laten lopen. Nu nog even kijken of de ASUS P5W dit ondersteund, zo ja dan de doos van de GeForce 8800GTS 512 opzoeken en kijken welke kabels er meegeleverd zijn (destijds alleen de videocard eruit gehaald). Anders aan zo'n kabeltje zien te komen. :?

Link: http://www.madshrimps.be/...&artpage=3142&articID=661

Kabel niet meegeleverd:

http://benchmarkreviews.c...S3P-FCP_Digital_Audio.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 13-07-2008 22:33 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.