I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
Als je bij mij kijkt bij mijn keel dan zie je denk ik wel wat ik bedoel.\
Deze foto is op 1600 ISO gemaakt...
Er is zo te zien niets mis met je camera ofzo.
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 13-07-2008 16:34 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Erg onderbelicht dus
Dan denk ik dat ik toch maar eens naar een goede externe flitser ga kijken
De ruis is dat een beetje weg te "poetsen" met Photoshop?
Bedankt voor de tipsShaggy_NL schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:34:
Da's heel normaal voor op 1600. Probeer eens een foto te maken op een ISO van 100 of 200. En binnenshuis is 400 vaak handiger. 1600 wil je zo veel mogelijk vermijden, tenzei het niet anders kan.
En dan ook nog ff kijken naar goede sluitertijd zeker
Dat het onderbelicht is, is waarschijnlijk omdat de meting dat stukje achtergrond mee heeft berekend. En daarom wordt de voorgrond (het persoon) onderbelicht. Wegpoetsen met photoshop is opzich niet de oplossing. Wèl is een oplossing: het gebruiken van een lagere ISO waarde. Daarmee verdwijnt de ruis en de kleuren worden beter.DjMaGiCh schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:34:
Dat er zo te zien niks mis is met de camera ben ik heel blij mee
Erg onderbelicht dus
Dan denk ik dat ik toch maar eens naar een goede externe flitser ga kijken
Bedankt voor de tips/hulp!
http://i33.tinypic.com/2wrp8rd.jpgDjMaGiCh schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:34:
Bewerkt in Photoshop met (de niet meegeleverde) filter "Imagenomic Noiseware Professional" met de instelling "Default".
[ Voor 4% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 13-07-2008 16:59 ]
Maar het is niet zoals eerder genoemd DE oplossing.
Denk dat ik me nog meer moet gaan verdiepen in ISO waarden en sluitertijden etc...
Maar even terugkomend op de flitser, wat raden jullie op dit gebied aan dan?
Extern, met draaibare (horizontaal/verticaal) kop?
Ik neem aan gewoon bij het merk blijven Canon dus.
Of zou ik ook uit de voeten kunnen met een Metz?
Misschien eerst maar eens goed inlezen over het hoe en wat van fotografie voor je een flitsert aanschaft.DjMaGiCh schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:02:
Wordt het wel beter van
Maar het is niet zoals eerder genoemd DE oplossing.
Denk dat ik me nog meer moet gaan verdiepen in ISO waarden en sluitertijden etc...
Maar even terugkomend op de flitser, wat raden jullie op dit gebied aan dan?
Extern, met draaibare (horizontaal/verticaal) kop?
Ik neem aan gewoon bij het merk blijven Canon dus.
Of zou ik ook uit de voeten kunnen met een Metz?
Als je nog leuke website's weet
Stap De Slegte eens binnen, daar heb je zat boeken liggen voor de beginner tegen een heel schappelijke prijsDjMaGiCh schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:14:
Ben ik al druk mee bezig
Als je nog leuke website's weet
In donkere situaties kan je beter zorgen voor weinig of geen tegenlicht en langere sluitertijden. Je kan dan beter eerst een goedkoop statiefje kopen van Giotto/Vanguard en een afstandbediening van een paar euro bij DealExtreme.com als je bijvoorbeeld zelfportretten wilt maken.
Als je je camera en fotografische terminologie na ongeveer een half jaar meester ben, dan kan je zelf bepalen welke flitser, lenzen, etc. voor jouw doeleinde nodig zijn.
[fotocursus]Werking / invloed van ISOwaardes op 't resultaat
[fotocursus] Sluitertijd en diafragma (deel 2)
daarin wordt dit alles besproken.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Iedereen nogmaals bedankt!