Toon posts:

Verschillende Universa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We (Jaap van Nes and Yoram Tap) zitten in de 3e klas van het VWO en hebben wat gelezen. Het gaat hier om de verschillende universa. Er bestaan miljoenen verschillende universa, maar wij leven er maar in 1.

Wanneer je droomt 'reis' je als het ware naar een ander universum af. Het dichst bijgelegen universum ligt 0.0004 mm naast het huidige universum af waar wij nu in leven. Hoe verder je van je huidige universum af gaat, des te groter de verschillen zijn.

Heeft iemand hier misschien nog wat meer informatie over want wij denken dat het een best interessant thema is.

Thanks in advance :7

Verwijderd

Jaap_van_Nes: We (Jaap van Nes and Yoram Tap) zitten in de 3e klas van het VWO en hebben wat gelezen. Het gaat hier om de verschillende universa. Er bestaan miljoenen verschillende universa, maar wij leven er maar in 1.

Wat is dan de definitie van universum?

Wanneer je droomt 'reis' je als het ware naar een ander universum af.

Met nadruk op als het ware...

Het dichst bijgelegen universum ligt 0.0004 mm naast het huidige universum af waar wij nu in leven. Hoe verder je van je huidige universum af gaat, des te groter de verschillen zijn.

Euh? :?

Heeft iemand hier misschien nog wat meer informatie over want wij denken dat het een best interessant thema is.

Waar las je dit?

Verwijderd

Topicstarter
Als je droomt droom je bijv. over dat je heel rijk bent en de machtigste man van de wereld bent met de meeste invloed etc. Dan leef je dus in een bepaald universum, maar je kan ook dromen dat je voor eeuwig zit opgesloten en er nooit meer uit kan komen. Dit is dus weer een ander universum, waar je ook over droomt, je zit in een ander universum.

Op dit moment zit je ook in een universum, het heden. En met 'reizen' bedoelen we meer, 'terecht komen in'. Je komt er tenslotte niet zo maar.

Waar we dit gehoord of gelezen hebben?
Onze natuurkundeleraar.

Verwijderd

precies, waar lees je dit?
je kan heus niet ff je oogjes dicht doen en naar een alternatief universum zweven hoor.
en die afstand, dat kan je niet bepalen, omdat er geen tijd/ruimte is bepaald TUSSEN de universa.
maar dat terzijde, wat je bedoelt is de theorie dat op elk moment dat een quantum of dit of dat kan, ontstaan er 2 universa uit het originele waarin het ene het quantum keuze 1 maakte en het andere quantum keuze 2.
maar omdat zo een universum niet binnen het onze ligt is het moeilijk om er binnen te komen zeg maar :)

wat je bedoelt is waarschijnlijk : alles wat je denkt dat gebeurt ergens in een alternatief universum, en daar ben ik het wel mee eens (als je er ff vanuit gaat dat ze ook echt bestaan, want ik weet geen echt bewijs). je weet dus dat al je wensdromen ergens uitkomen, vind ik wel een bemoedigend gevoel.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je droomt gelden andere dimensies, tijd en afstand gelden niet meer, je denkt dus gewoon dat je ergens bent en dan 'ben' je daar dus ook zeg maar (bron: discovery ;))

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 16:10 schreef Jaap_van_Nes het volgende:
Wanneer je droomt gelden andere dimensies, tijd en afstand gelden niet meer, je denkt dus gewoon dat je ergens bent en dan 'ben' je daar dus ook zeg maar (bron: discovery ;))
aha! discovery weer! :)
klinkt als een leuk programma, maar misschien was het een beetje bloemrijk taalgebruik waarin ze dingen zeggen als "de geest bevind zich in een dimensie waar ...."
waarmee ze bedoelen dat je in je dromen aan dingen denkt die in dit universum niet voor zouden komen.
zoals het winnen van de loterij etc/ monsters onder je bed, in een of ander alternatief universum gebeurt dit wel, en jij droom het toevallig.

Verwijderd

eeerm, maar nu ben ik weg, ik kijk vanavond nog wel ff naar de discussie

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Niet alles wat je leest moet je als een waarheid ervaren.
Je schept je eigen bekrompen universum met wat je weet...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

De theorie van parallelle universa is in wezen al decennia oud, al zie ik haar niet vaak in verband gebracht met dromen.

Het idee vloeit voort uit de quantummechanica, die zegt dat de meest fundamentele deeltjes zich voordat ze waargenomen worden in een tussentoestand bevinden; dat bijvoorbeeld een quark niet links of rechtsom draait maar pas als iemand hem waarneemt 'terugvalt' in een van de twee mogelijkheden.

In de tijd dat de quantummechanica voet aan de grond begon te krijgen, kwam er ook een alternatieve theorie. Die stelde dat zo'n deeltje helemaal niet terugviel tot 1 van de twee mogelijkheden, maar dat beide mogelijkheden na waarneming in een eigen universum belandden. Bij elke quantummechanische terugval, splitsen zich dan twee universa af.

Als dat waar zou zijn, zijn er letterlijk ontelbaar veel universa, sommige zeer ver afwijkend van de onze, sommige slechts een paar quarks verschillend.

Bizar, nietwaar?

• Defspace
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Waar we dit gehoord of gelezen hebben?
Onze natuurkundeleraar.
Tijd voor een nieuwe leraar! :)
Ik heb altijd al begrepen dat leraren onder hoge werkdruk werken, maar dit gaat wat ver. :9

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ja idd, bij jonge leerlingen is het een must om je bij de facts te houden en niet bij wazige theorien...

Die quantum terugval ala Heisenberg daar spuug ik btw op.. zie je *spuug spuug* :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

count(er)zero (sorry had geen zin om je naam helemaal te lezen :7), zoiets zei onze natuurleraar dus ook.

zijn count(er)zero en mijn natuurkunde leraar nou verstrooid of jullie? :)

• Defspace
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Er zit wel een essentie van waarheid in, maar om dat nou uit te proberen te leggen via iemands droom gaat wat ver.
Ik denk dat deze leraar ze aan het kneden is voor de wat uitgebreidere theorie, ik vind het alleen een beetje vreemde methode.
Daarmee breng je iemand in de war. Jouw droom speelt zich af binnen jouw universum en wat specifieker binnen jouw hoofd.
Pagina: 1