Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] “Opstart- en afsluitfouten”

Pagina: 1
Acties:

• 32db
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Context: WinXP pro, Comodo, Eset Nod32 Antivirus, Logitech Wave Cordless keyboard en muis.

Sinds enkele weken kreeg ik volgende berichten bij opstart van mijn pc (voordien werkte alles normaal):

“Comodo Defense+
Microsoft Kernel-mode Driver Framework Install-v1,5-WinXP.exe is trying to execute update.exe.
Update.exe is a safe executable. However, the parent Microsoft Kernel-mode Driver Framework Install-v1,5-WinXP.exe could not be recognized.”
Na aanklikken “Allow” verscheen hetzelfde bericht terug na enkele seconden.
Na opnieuw “Allow” verscheen in de taakbalk een klein icoontje (een soort groenig slangetje met een wit blokje, wat onduidelijk). De muis erop plaatsen gaf geen enkel bericht, ook links of rechtsklikken erop gaf niks.
Na enige tellen verscheen het scherm:
“Found new hardware wizard.
Cannot install this hardware.
Logitech HID-compliant keyboard.”
Klik op “Finish” gaf voor de derde maal terug het hogervermeld Comodo Defense+ allert.
“Allow” gaf voor de tweede maal terug hetzelfde “Cannot install this hardware” bericht.
Na terug aanklikken van “Finish” was de pc normaal opgestart. Mijn keyboard en muis werkten normaal.

Als ik de pc dan afsloot kreeg ik volgend bericht:
“End program – rundll32.exe.
This program is not responding. If you choose to end the program, you will lose any unsaved data ...”
Na klikken op “End now”:
“Ending program, please wait”
“End program – extracting files
This program is not responding”
Na weer klikken op “End now” sloot de pc af.

Aanvinken van 'Remember my answer' in Comodo gaf geen enkel verschil.
Als ik op de Comodo Defense+ allerts “Block” klikte i.p.v. “Allow”, kreeg ik juist dezelfde opvolging van schermen. Het afsluiten verliep dan echter normaal (geen 'End program'-meldingen).

Opstarten zonder de Comodo-firewall gaf (uiteraard) geen Defense+ meldingen, ook niet de “Cannot install this hardware”-meldingen. Alleen het icoontje verscheen. Bij afsluiten kreeg ik wel de 'End program'-meldingen.

In Device Manager staat onder Keyboards 'Unknown Device'. 'This device works properly'.
Drivers: C:\windows\system32\drivers\kbdclass.sys en kbdhid.sys.
Microsoft v. 5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158).
'Update driver' > Connect to Windows Update
> Keuzelijst waaruit ik koos 'Logitech HID-compliant keyboard – 4.60.42.0 – location C:\windows\inf\oem37.inf.
-> “Cannot install this hardware – Logitech HID-compliant keyboard'.

In de Startup Manager van JV16 vond ik nog:
KernelFaultCheck - Filename: dumprep 0 -k - Loaded from: HKEY_LM\Run.
Disable van dit item maakt geen verschil. (Wat doet dit in een startup??)

Ik runde de bij het keyboard bijgeleverde cd opnieuw. Alles liep ok, alleen meldde hij dat op de pc al een nieuwere versie van 'setpoint' stond (had ik al geupdated).
Na deze cd-rerun verschijnt nu bij opstart nog driemaal het Defense+ allert scherm. Allow of block maakt weer geen verschil. “Cannot install”-schermen verschijnen niet meer. Het icoontje wel.
Bij afsluiten krijg ik nog steeds 2x een 'End program' scherm.

Eset, Ad-Aware of Spybot geven geen infecties.
Verder geraak ik niet. Iemand een idee hoe ik die berichten weg krijg?