Toon posts:

Hoe moet ik LDAP installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.637 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met het installeren van een pakket op Windows XP professional en het werkt met LDAP. De manual zegt dat ik een LDAP server moet configureren maar waar haal ik een LDAP server vandaan?
Sorry voor deze onnozele vraag maar met gewoon googlen en hier zoeken kom ik er niet uit...

Alvast bedankt!

BTW het is gewoon op een laptop, lokaal. Ik hoef me dus niet met netwerkzaken bezig te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 12:56 ]

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Als je WIndows Server 2003 installeerd met Active DIrectory heb je een LDAP server

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb XP professional....

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 15:52
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:53:
Hoi,

Ik ben bezig met het installeren van een pakket op Windows XP professional en het werkt met LDAP. De manual zegt dat ik een LDAP server moet configureren maar waar haal ik een LDAP server vandaan?
Sorry voor deze onnozele vraag maar met gewoon googlen en hier zoeken kom ik er niet uit...

Alvast bedankt!

BTW het is gewoon op een laptop, lokaal. Ik hoef me dus niet met netwerkzaken bezig te houden.
Wat voor een pakket is het dan?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een HP pakket voor service management (Decision Center). Het werkt samen met Business Objects

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 14:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je kunt nog even kijken of ADAM iets is, maar het lijkt me sterk dat er niets over een LDAP server in de installatiehandleiding van HP staat.
For organizations that require a flexible directory service for use within applications, Microsoft has developed Active Directory Application Mode (ADAM), a Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) directory service. You can run ADAM on servers running Microsoft Windows Server 2003 and also on clients running Microsoft Windows XP Professional.

ADAM provides data storage and retrieval for directory-enabled applications, without the dependencies that are required for the Active Directory directory service. ADAM provides much of the same functionality as Active Directory, but it does not require the deployment of domains or domain controllers, and the directory schema for ADAM is completely independent of the enterprise schema you may be using in an Active Directory domain. You can run multiple instances of ADAM concurrently on a single computer, with an independently managed schema for each ADAM instance.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• m3gA
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:03:
Het is een HP pakket voor service management (Decision Center). Het werkt samen met Business Objects
Misschien heeft het ldap nodig voor authenticatie? BO gebruikt normaal toch een achterliggende server met een database?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

m3gA schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:08:
[...]
Misschien heeft het ldap nodig voor authenticatie?
Dat lijkt me inderdaad logisch ja :)

In dat geval moet je een bestaande DC opgeven. Maar goed, kijk eens in de handleiding waar deze LDAP server voor benodigd is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad voor authenticatie. Voor een goede samenwerking van BO met het pakket is LDAP security nodig:

"Before you define and enable LDAP authentication, create an LDAP server
and ensure that your LDAP directory is valid. For more information, see your
LDAP documentation." (die ik niet heb...)

AD wordt ook als optie genoemd maar volgens mij maak ik het mezelf dan helemaal moeilijk op XP

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit klinkt meer als server software.
Of software die je in een omgeving draait waar ook een Domain Controller draait.

• m3gA
LuckyY schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:23:
Dit klinkt meer als server software.
Of software die je in een omgeving draait waar ook een Domain Controller draait.
dat lijkt me ook..denk dat je dit op een server moet installeren en dan een frontend op je laptop

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik het goed begrijp is het dus niet verplicht om LDAP authenticatie te gebruiken? (gezien de zin: before you define and enable....).

Staat er nergens iets in de handleiding over lokale authenticatie of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is server software (met een client erbij natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:24:
Als ik het goed begrijp is het dus niet verplicht om LDAP authenticatie te gebruiken? (gezien de zin: before you define and enable....).

Staat er nergens iets in de handleiding over lokale authenticatie of iets dergelijks?
Ja, het is wel verplicht om LDAP of AD te gebruiken, anders werkt het niet. Ik heb niks over lokale authenticatie gevonden.

Edit: Ik heb een VM image (VM OS = 2003 Server) die het doet, dus alles lokaal geinstalleerd...
Edit 2: maar dat is verkeerde versie

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 13:28 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

als je even googled op ldap server windows vind je vast wel iets, bv de eerste

veel succes met configureren

Everything is better with Bluetooth

• LuckY
  • Niet online
Je moet dus de Server software op een SERVER installeren en die client op xp .

Niet andersom :+

En op je 2003 heb je Daar Active Directory geïnstalleerd?

[ Voor 23% gewijzigd door LuckY op 13-07-2008 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:29:
Je moet dus de Server software op een SERVER installeren en die client op xp .

Niet andersom :+

En op je 2003 heb je Daar Active Directory geïnstalleerd?
Het moet volgens mij allemaal op een laprtop kunnen. Die VM image is 2003 Server, daar is het allemaal geconfigureerd, maar hoe moet ik het zelf doen? Nog een stukje handleiding:

"DecisionCenter security models use predefined access levels and security
roles. Administrators must grant access rights to the groups and security roles
using the BusinessObjects Enterprise XI Central Management Console
(CMC).
DecisionCenter supports Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) or
Windows Active Directory authentication. Administrators can configure the
Common Web Client (CWC) to enable LDAP. The BI Authentication
Processing filter validates users and groups.
After you set up an LDAP or Active Directory server, you must:
• Create DecisionCenter users and groups on the LDAP or Active Directory
server.
• Configure LDAP or Active Directory authentication on the
BusinessObjects Enterprise XI server.
For more information about configuring LDAP or Active Directory
authentication, see your BusinessObjects Enterprise XI documentation."

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Het kan ook wel op een laptop, in een VM met een SERVER OS. Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken?

• LuckY
  • Niet online
Het kan ook allemaal op een laptop maar volgens mij niet onder XP.
Of je moet even kijken naar een OpenLDAP.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

eens met cowgirl....

we kunnen nu wel allemaal oplossingen aanleveren maar het is niet duidelijk wat TS precies voor elkaar probeert te krijgen.....

TS: leg eerst eens uit wat je wilt doen met het pakket wat je installeert, wat is je doel

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:44:
eens met cowgirl....

we kunnen nu wel allemaal oplossingen aanleveren maar het is niet duidelijk wat TS precies voor elkaar probeert te krijgen.....

TS: leg eerst eens uit wat je wilt doen met het pakket wat je installeert, wat is je doel
Ik ben Business Objects ontwikkelaar. Voor een project moet ik met HP Decision Center gaan werken. Het is nog niet onsite geinstalleerd. Ik probeer het nu zelf op mijn laptop te installeren om:

1. ermee te oefenen
2. te kunnen adviseren bij de onsite installatie

Het pakket bestaat uit een aantal, min of meer naadloos met elkaar samenwerkende applicaties: een applicatie voor Service Management (SC = Service Center), een ETL Tool (Connect-it) die een Data Warehouse met SC als bron voedt (in SQL Server Express), Decision Center (eigenlijk niks meer dan een schil om BO) en tenslotte BO (Business Objects) zelf, versie XIR2

Is dit zinnige info?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit heeft natuurlijk niets met Netwerken te maken.. Het zoeken van software (hint: [google=ldap server on windows] ) kan je natuurlijk zelf wel.
Natuurlijk kan je ook een Active Directory gebruiken indien je die ergens hebt, maar ik weet niet hoe dat pakket er mee om wil gaan. Die VM met WS2003 kan je daar natuurlijk voor gebruiken (mits het geen W2k3 Web Edition is)
Ik hoop dat je hier wat mee kan.. Even voor de goede orde: GoT is geen helpdesk, we verwachten enige inzet van de gebruikers. Let er in het vervolg ook even op waar je het topic plaatst. Een topic over LDAP servers kan je waarschijnlijk beter plaatsen in Windows Servers en Server-software
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.