Toon posts:

USB werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een computer samengebouwd. alles werkt prima, maar nu wil ik mijn adsl-usb modem aansluiten en dan gaan naar 30 seconden beide lichtjes uit en doet het niets meer. mijn gamepad doet het ook niet op usb, en verder heb ik geen usb-apparaten.
Ik heb een ASUS A7V133 moederboard.
oh ja en ik heb in het appartbeheer geen conflicten en de USB poorten zouden volgens dit ook ok zijn. :'(
kan iemand me a.u.b.helpen????

Verwijderd

Kijk eerst in de bios of de usb functie enabled is. Is dat het geval dan kun je het beste eerst je via chipset drivers (http://www.viatech.com) met de nieuwste 4in1 drivers updaten. Helpt dat nog steeds niet dan kun je standaard usb drivers proberen. Afhankelijk van je operating systeem dubbel klik je in de device manager op de 'VIA USB to PCI' regel, driver tab, update driver en dan een locatie specificeren, lijst alle drivers (onderste opties aanhouden eigenlijk) waarnaar je een keuze krijgt uit twee usb- drivers (via- standaard). Dubbel klik standaard driver, reboot, en huiver of dat enig verschil maakt.

:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de USB enabled. En van de installatie-cd de 4-in-1 driver geinstallerd. het probleen met het updaten is dat ik nu alleen met mijn laptop toegang tot internett heb en zo niet via internett kan downloaden op mijn computer. :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mijn appartbeheer gezocht maar ik kan dat 'VIA USB to PCI' niet vinden! :?
ik heb trouwens windows ME.
Denken jullie dat mijn moederboard kapot is? want ik heb nu nog garantie en als ik het morgen breng dan ruilen ze het om, maar ja dan mag ik alleen mijn kale moederboard brengen, en k heb nogal moeite met samenbouwen...
en als het niet kapot is zpu ik het liever niet doen...

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

nee je moet bij www.viatech.com gewoon de usb drivers downloaden, ik had eerst precies hetzelfde

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

hey als je dit nog leest, www.via.com.tw en dan bij drivers de USB FILTER DRIVER downloaden

Verwijderd

Gesharde interrupten? (systeem
->apperaatbeheer->dubbelklik op computer)
kijk of er twee pci kaarten hetzelfde irq gebruiken. of kijk in je mobo boekje

Verwijderd

Installeer maar Win98se dan ben je van de problemen af. ME heeft problemen met USB ondersteuning. Geld ook voor problemen met USB scanners

Verwijderd

Da,
wat Budluuk zegt klopt aardig. Veel mensen mopperen over Via+AMD+USB.

Niet dat het niet werkt, maar het kost vaak veel moeite om de boel te temmen en goed te laten werken..

Ik heb helemaal niets hoeven doen om met Win98SE USB te laten werken.

Je sluit een apparaat aan. De eerste keer dat je dat doet, zorgen dat je de driver CD/floppy bij de hand hebt.
Istalleren en klaar.

Ik kan alles in het systeem tegelijk gebruiken (Geluid, Video bestanden, netwerk, SCSI, CD-branden) en ondertussen een USB apparaat benaderen.

Da's niet om te pochen (ook wel leuk soms ;) ),
maar dat is waar Windows, als je de postings hier er op naleest, vaak moeite heeft met de USB spullen..

(Blijkbaar ME hoofdzakelijk)
Win98SE. Ja. Dus... 8-)

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 06:23
mwoa bij werkt de usb wel alleen m'n netwerk kaart doet onzettend wazig (3com 3c905b).
Onder apparaatbeheer zie ik geen conflicten ofzo ik kan mezelf ook pingen maar als ik m'n server wil pingen doet ie dat niet.

kheb nieuwste drivers geprobeerd (4in1432v) nieuwste bios van m'n mamaplank (1005a) andere netwerkkaart geprobeerd niks :'(

win98 & winme geprobeerd ook niks :'(

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Check het volgende:

1. Zie je wel de USB controller(s)?
2. IRQ conflict?
3. Zet error detection uit in USB controller(s).
4. Via 4in1 1.32 installen
5. Zet in BIOS USB IRQ UIT
6. Stop de devices in de 2 losse (op bracket) poorten werk meestal beter dan de onboard.

Dat was het wel zo'n beetje, had eerst ook ff wat probs met mijn KT7, heel af en toe vallen de USB devices op de onboard connector welleens uit de geen op de losse bracket nooit.

Verwijderd

Ik heb ook nog steeds problemen met USB op mijn Abit KT7. Ik ben ervan overtuigd dat dit door de foutieve VIA USB-controllers komt. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik het moederbord terug zal sturen of een USB kaart zal kopen. Als je dit gaat doen, let er wel op dat je geen USB kaart koopt met VIA USB controllers, anders verandert er weinig.

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

USB FILTER DRIVER updaten met die standaard in win me zit

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• knarf
  • Laatst online: 14-08 06:23
ikke heb et gevunden, heb bytemerge in de bios gedisabled en klaar was ik :o
Pagina: 1