externe HDD via USB hub slecht?

Pagina: 1
Acties:

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-02 22:58
Gister werd mij getracht wijs te maken dat ik mijn externe harde schijven (2x freecom) beter direct op mijn laptop kan pluggen.
Echter ben ik dat niet van plan, en wil ze via de Sitecom CN-019 gevoede 4hub aansluiten.

Volgens de verkoper krijg ik hierdoor datafouten en nog meer narigheid. Echter kon hij mij met de argumentatie niet overtuigen, kan iemand dit verklaren/ontkrachten?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Datafouten ? lijkt me stug, misschien dat het wat trager gaat, maar ik zie geen reden tot fouten in data etc.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen probleem, zeker niet als de hub gewoon een voeding heeft en dus de waarschijnlijk vereiste 500mA kan leveren.

• significant
Kijk dat dacht ik al, het ontbreken van argumenten liet mij al zeer twijfelen.

Dan nog eens een veranderde situatie:

laptop poort => ongevoede hub => gevoede hub => externe hdd's

Want in deze situatie zou het volgens de verkoper al helemaal kommer en kwijl worden, echter ben ik daarvan ook niet overtuigd

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je bandbreedte (480mbps) wordt natuurlijk wel gedeeld. Uiteindelijk is er maar 1 kabeltje die naar je pc gaat.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Veel goedkope hubs hebben ook nog eens het nadeel dat als er een USB 1.1 apparaat op is aangesloten, álle poorten USB 1.1 worden en je dus maar zo'n 11 Mbit/s naar je harde schijven hebt alleen maar omdat er een muis of iets dergelijks op is aangesloten.

Maar in principe kan USB wel gewoon dit soort doorknopen aan, zelfs via ongevoede hubs etcetera. De vraag is dus of je ook de 480 Mbit/s van USB 2.0 haalt.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:59

Robtimus

me Robtimus no like you

Fatal Mind schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:02:
Datafouten ? lijkt me stug, misschien dat het wat trager gaat, maar ik zie geen reden tot fouten in data etc.
Als de USB verbinding niet goed is dan krijg je wel degelijk datafouten. Er komt dan een popup in je taskbar dat er mogelijk dataverlies is geweest, en dat is er dan ook vaak. De files zijn wel gekopieerd, en de file size is correct, maar de contents niet.

Dat heb ik zelf met de USB poorten aan de voorkant van mijn PC, die zijn gewoon niet geschikt voor harde schijven. Ik weet niet of er iets niet goed is aangesloten of dat er iets anders is. Ik heb nu gewoon de schijf die ik het meest gebruik direct op het mobo geprikt en een kort verlengkabeltje ook op het mobo geprikt voor USB opslagapparaten die ik maar tijdelijk gebruik, en zo werkt het prima.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• significant
@ICEMANX
Erg vreemd, vooral voor front side USB.

On topic:
Heb vandaag alles aan elkaar "geknoopt" en mijn 2 TB werkt perfect. Lekker decadent voor een student maar voilá.
Pagina: 1