Firmware Zyxel P 2602 HW D1A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djodjotje1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Hoi,

Ik heb mijn firmware verpest van mijn telfort router/modem, kan iemand me daar aan helpen.
Ik heb nu versie 2 van de Telfort site, maar voordat ik aan het knoeien sloeg stond er versie 3.40 versie 4 op . heeft iemand die. versie 2 die ik nu gebruik gooit me er ieder moment uit en dan kan ik weer resetten.

TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze support site van ZyXeL staan alle firmware bestanden

http://www.zyxelsupport.nl/z001.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 08:57:
Op deze support site van ZyXeL staan alle firmware bestanden

http://www.zyxelsupport.nl/z001.html
Volgens mij gebuikt Telfort (=Tiscali) een eigen (customer)firmware, je kan er dan geen opzetten die van de zyxel site haalt.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Djodjotje1 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 03:12:
Ik heb nu versie 2 van de Telfort site, maar voordat ik aan het knoeien sloeg stond er versie 3.40 versie 4 op . heeft iemand die.
Heb je de goede er wel op gezet, als je een zwart modem heb dan moet je deze hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door gjs op 13-07-2008 09:11 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djodjotje1
gjs schreef op zondag 13 juli 2008 @ 09:10:
[...]

Heb je de goede er wel op gezet, als je een zwart modem heb dan moet je deze hebben.
Dank je, maar het is het zilverkleurige modem en zou inderdaad eigen firmware moeten zijn, Telfort/tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:41

IEF

Why so serious?

Hier kun je AJZ.4 downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze software al uit kunnen testen en het verschil met de 'oude' kunnen vinden. BV tov bandbreedte voIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Ik ben bang dat hier geen fixes tov "bandbreedte verdeling/QoS" inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 17:01
Ik zou hier nog voorzichtig mee zijn en wachten tot deze firmware officieel op de telfortsite wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djodjotje1
Ik had ajz 4 er al eerder op staan maar door de verkeerde knoppen ajz 2 teruggehad op staan, je hoort meer als het getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djodjotje1
Loopt als een trein. Dank IEFtm

14704 kbps / 1059 kbps ik had voorheen lager, maar het gaat me om de uitvallers, met name na 22.00 uur heb ik ongeveer 2 minuten up en dan 1 minuut dood en dat is nu hopelijk over.

wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djodjotje1
Alles werkt uitstekend, maar omstreeks 22.00 uur waren ze er weer en om23.00 weer een serie onderbrekingen, 30 seconden down en dan weer een minuut op.

Ik ga even op vakantie en zie na die tijd wel of het nog zo is ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

MEGATRON schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:54:
Ik zou hier nog voorzichtig mee zijn en wachten tot deze firmware officieel op de telfortsite wordt aangeboden.
Deze firmware is al reeds officieel. (3x raden van wie telefoniedienst.nl is..)

Nieuwe modems worden dan ook uitgeleverd met deze firmware. Geen reden tot vrees dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 17:01
Ik heb gisteren deze firmware ook geinstaleerd. Draait goed en stabiel. Merk eerlijk gezegd niets tov versie AJZ2. (19204 / 1011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit geen technisch verschil tussen de AJZ4 en AJZ2 zelfs niet AJZ.5.

@IEFtm QoS werkt wel als de xDSL lijnen dit ondersteunen zoals Layer 3 DSLAM's(=wijkcentrales). QoS werkt dus alleen vanuit het LAN-gedeelte en niet van de buitenkant(=WAN).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:51:
Er zit geen technisch verschil tussen de AJZ4 en AJZ2 zelfs niet AJZ.5.

@IEFtm QoS werkt wel als de xDSL lijnen dit ondersteunen zoals Layer 3 DSLAM's(=wijkcentrales). QoS werkt dus alleen vanuit het LAN-gedeelte en niet van de buitenkant(=WAN).
Als ik me niet vergis zit er 1 kleine verandering in AJZ.4 tov AJZ.2 (te maken met SIP servers).
AJZ.5 == AJZ.4 idd.

Overigens vroeg ik me ook verder niet af hoe QoS werkt hoor (ben ik me van bewust). Ik gaf alleen aan dat je van AJZ.2 -> AJZ.4 geen wonderen moet verwachten mbt QoS. Dat blijft een heikel punt ongeacht de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@IEFtm
correct de AJZ4 zou een verbetering(=enhancement) moeten zijn op het verbeteren van de overname door verschillende SIP servers(1 SIP Server naam i.c.m wijziging van de SIP Server ip-adressen) daar heb je gelijk in. Of dat volledig correct werkt(=voor de VoIP abonnees) en uiteindelijke doel van deze versie is, durf ik niet met "zekerheid" te zeggen.

Overigens de pre-made firmware versies worden op afstand, automatisch bijgewerkt d.m.v. een provisioning server. Zover ik weet zou er ook geen problemen mogen optreden met AJZ4. Er kan natuurlijk een bitje omslaan tijdens de automatische (remote) upgrade, installeer dan "deze" versie gewoon opnieuw.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 03:13:
@IEFtm
correct de AJZ4 zou een verbetering(=enhancement) moeten zijn op het verbeteren van de overname door verschillende SIP servers(1 SIP Server naam i.c.m wijziging van de SIP Server ip-adressen) daar heb je gelijk in. Of dat volledig correct werkt(=voor de VoIP abonnees) en uiteindelijke doel van deze versie is, durf ik niet met "zekerheid" te zeggen.
Deze firmware zou dus een verbetering moeten geven op VoiP ?

We hebben nu nl regelmatig dat de andere kant niks hoort als ze ons bellen, bij de 2de poging wordt er dan wel goed contact gelegd. (Telfort internet en bellen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Volgens mij heb ik dit modem/router ook, en heb ook gezeik met VoiP. Ik heb normale telefoons erop aangesloten, maar er gebeuren wel rare dingen. Het werkt soms gewoon helemaal niet, niet bellen en gebeld worden. (ook geen 2e poging verhaal)
Zou wel fijn zijn als het met deze firmware opgelost zou kunnen worden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1