Formatteren CDRW duurt lang

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik een CDRW probeer te formatteren/wissen, dan doet ie daar 40 min over. Dat is echt absurt lang. Ik heb em dan al ingesteld op quick erase. Het maakt ook niet uit welke brand proggie ik gebruik(Nere/Easy cd creator) en ook niet wat voor besturings systeem.

Weet iemand een oplossing??

Bij voorbaat dank.

Schrijver: Yamaha 4261 4*2*6

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

is niet absurt lang...komt omdat je een rewrite heb van maar 2 speed...vandaar...
ik heb 10 speed rewrite en duurd 7-8 min....

en 10/2 = 5
5 x 8 = 40

Dus klopt echtwel

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ligt aan die 2 speed dat schiet niet op...

Dus nieuwe kopen :+

Verwijderd

altijd lang :(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Wildfire

Joy to the world!

Let even op: hij heeft het over een 'quick erase'. Die zou je met twee à drie minuten moeten kunnen uitvoeren. Mijn CD-RWtjes weet Nero te 'quick-erasen' in iets meer dan twee minuten op een 24/4/2 CD-RW drive...

Formatteren van CD-RW's daarentegen duurt wel een minuut of veertig. Maar ja da's ook logisch want dat gaat 'ie fysiek de hele schijf leeggooien i.p.v. enkel de inhoudstabel...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ja maar quick erasen werkt alleen maar bij CDRW's die al een keer helemaal geformatteerd zijn. De eerste keer duurt gewoon 40 min.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Not true, mijn nieuwe cdrw's heb ik binnen 2 minuten "leeg" ze zijn dan weer brandbaar
en ik heb ook een 2x2x24 burner. :)
hoezo langzaam?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

ik heb ook 2 speed en het duurt inderdaad 40 min., daarom gebruik ik ze ook niet.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 07:47

BNX

Op dinsdag 20 februari 2001 16:59 schreef sinterklaasrulez het volgende:
ik heb ook 2 speed en het duurt inderdaad 40 min., daarom gebruik ik ze ook niet.
ik heb een 2x2x24 en doe er gemiddeld 2 a 3 minuten over, dus wat jullie fout doen :? ...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• wcduck
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 17:02 schreef BNX het volgende:

[..]

ik heb een 2x2x24 en doe er gemiddeld 2 a 3 minuten over, dus wat jullie fout doen :? ...
Dat vroeg ik nou juist aan jou! Het maakt bij mij dus niets uit of in quick erase of dat ik formatteer.

• wcduck
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 16:44 schreef Chemist het volgende:
Ja maar quick erasen werkt alleen maar bij CDRW's die al een keer helemaal geformatteerd zijn. De eerste keer duurt gewoon 40 min.
Bij mij duurt het dus de 17e keer nog steeds 40 min. Weet iemand anders waar het misschien aan kan liggen? Heeft iemand anders misschien nog zo'n schrijver? Dan kan ik uitzoeken of het normaal is.

Thanks alvast.

Verwijderd

Hij formateert volgens mij met 1 of 2 speed.
'Vroeger' duurde een cd brandem ook wel 40 minuten.
Maar inderdaad het duurt lang.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move O&I/O :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• wcduck
  • Niet online
Ik heb ook al een mailtje naar Yamaha gestuurd, maar die hebben nog steeds geen antwoord gegeven.

Verwijderd

De eerste keer als je CD-RW gebruikt hoef je hem niet te formateren, maar kun je er gewoon iets op branden. Als hij dan weer leeg moet kun je dat met quick-erase doen.

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 09:58 schreef wieikke het volgende:
De eerste keer als je CD-RW gebruikt hoef je hem niet te formateren, maar kun je er gewoon iets op branden. Als hij dan weer leeg moet kun je dat met quick-erase doen.
Maar dat quick erasen gaat dus zo ontzettend traag!!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:23 schreef wcduck het volgende:
Maar dat quick erasen gaat dus zo ontzettend traag!!
Heeft er van tevoren wel iets opgestaan. Dus bijv. iets dat je via DAO of TAO erop hebt gezet.

Verwijderd

2 vragen.

Is die Cd-Rw niet beschadigt ofzo ?
En heb je dit probleem met meerdere cd-rw's ?
Als je dit probleem met meerdere Cd-Rw's hebt moet het wel aan je brander liggen.

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 19:09 schreef The_one_and_Only het volgende:
2 vragen.

Is die Cd-Rw niet beschadigt ofzo ?
En heb je dit probleem met meerdere cd-rw's ?
Als je dit probleem met meerdere Cd-Rw's hebt moet het wel aan je brander liggen.
Ik heb 4 cd RW. Ze doen het allemaal.

Verwijderd

T'is trouwens wel een BUG van Nero 5.0x. Opgelost in 5.5 en Easy CDcreator den fast erase als je dat instelt. Niet full instellen dus
;)

Verwijderd

Een quick erase hoort ECHT NIET zo lang te duren, hoor.

FORMATTEREN daarentegen duurt inderdaad zolang, maar dat hoeft alleen als je packet writing software gaat gebruiken :r , maar waarom zou je?

Out of the box zou een CD-RW gewoon direct beschrijfbaar moeten zijn net als een CD-R. Als hij al beschreven is, maak je hem met een quick erase weer helemaal klaar om herschreven te worden. Nogmaals: die quick erase mag echt niet langer dan 2 a 3 minuten duren. Anders lijkt het er toch echt op dat het brandprogramma er vanuit gaat dat je OF een full erase doet (heb ik zelf NOG NOOIT nodig gehad), OF dat hij geformatteerd moet worden voor die ellendige packet writing software (wat ik ook NOOIT gebruikt heb en ook niet van plan ben te gaan doen).

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat is inderdaad vreemd.
Ik heb zelf een Plex121032Ts, als ik daar een quickerase uitvoer met plextools dan duurt me dat 37sec. Met Nero gaat er nog eens 20sec overheen dus zo'n 57sec.
Dus nog geen minuut en ik heb ook nog nooit m'n CDRW te hoeven volledig formatteren.

Ik heb daarbij 2 Highspeed(10x) certified CDRw's voor gebruikt. Een van plex zelf en die andere was een Verbatim. Misschien toch de brander brak?

• wcduck
  • Niet online
Ik denk ook dat de brander brak is, maar dat zoubetekenen dat ie het nooit goed heeft gedaan.

Als ik de RW in een andere brander laat formatteren dan duurt het wel gewoon 2 min. Het ligt dus niet aan de RW. Ik gebruik trouwens Nere 5.5.

Verwijderd

met quick erase is de CDRW niet leeg, je ziet alleen niet meer welke data erop staat, de toc wordt gewist, zo werkt een hdd ook :)
Alleen met een cdrw kan je niet over de vorige data schrijven dus krijg je als die "echt vol" is een unexpected end of media :)
trouwens CDRWs zuigen behoorlijk, de grootste fout ooit ontdekt! :(

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 10:40

HeatWave

Back to my tweakersroots!

[beetje offtopic]

wat is tegenwoordig met deze prijzen nou nog de nut van een RW? Het duurt zo lang allemaal om te wissen, je pakt toch gewoon een CdR?
Of gebruik je hem 5 keer per dag?

[/beetje offtopic]

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• wcduck
  • Niet online
Ik gebruik dei RW wel een keer of 2 per dag. Dan gaat het mij teveel kosten als ik daarvoor een WR gebruik.

Pagina: 1