Ik heb al wat zitten zoeken maar kom zowel op GOT als elders tegenstrijdige / verschillende berichten tegen over de beste systeem-eisen voor het bewerken van HD-content.
Ik krijg binnenkort een Canon HF10 camera die HD-video in AVCHD-formaat opslaat. Het bewerken en verwerken hiervan kost blijkbaar veel rekenkracht, daarom ga ik een nieuw systeem aanschaffen.
Bij mijn zoektocht naar info kom ik tegenstrijdige informatie tegen, daarom een aantal vragen die ik heb:
Ik krijg binnenkort een Canon HF10 camera die HD-video in AVCHD-formaat opslaat. Het bewerken en verwerken hiervan kost blijkbaar veel rekenkracht, daarom ga ik een nieuw systeem aanschaffen.
Bij mijn zoektocht naar info kom ik tegenstrijdige informatie tegen, daarom een aantal vragen die ik heb:
- Is bij bewerking met bijvoorbeeld pinnacle een quad-core processor te verkiezen boven een core 2 duo of is dit verschil verwaarloosbaar, wie heeft hier ervaring mee?
- hierbij aansluitend: aangezien Vista beter schijnt om te gaan met multi-threaded processen vraag ik me af of ik toch XP moet opgeven en inderdaad dan over moet naar Vista (ook al vanwege meer beschikbaar systeem-geheugen), sommigen geven aan dat XP-pro evt. nog een goed alternatief is?
- Volgens sommigen is hardwarematige decodering (UVD) een must, volgens anderen voegt het weinig toe bij het bewerken (=niet het afspelen) van AVCHD-video. Wat is waar en, zo ja, zijn er grafische kaarten die hier het best mee omgaan.