Toon posts:

Harman Kardon AVR 135 + HKTS7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mening van jullie sound experst nodig.

Ik wil mijn huidige homecinema van panasic (SA-HT 850) vervangen door een Harman Kardon set.
We kijken veel films maar luisteren ook graag naar muziek.

Nu had ik zelf de AVR 135 in gedachte met een HKTS 7 set. Past binnen het budget. Ik ben wezen luisteren en ben erg tevreden over het geluid, maar dit was dan in de winkel en niet in mijn 50m2 woonkamer.

Kan iemand uit ervaring vertellen of deze set een goede stereo weergave heeft in de woonkamer dan. Ik lees hier en dara berichten dat een stereo versteker over het algemeen een betere muziek weegave heeft dan een surround set. In hoeverre is dit echt hoorbaar?

Overigens had de panasonic een totaal vermogen van 600Watt, ik vond dit echter niet indrukwekkend en de AVR 135 leek mij ook niet zo heel veel extra vermogen te geven tijdens de luister sessie, kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als het puur om stereo gaat dan zou ik als ik jou was voor hetzelfde geld 2 boekenplank speakers kopen en een stereo versterker.

Ik heb de beschreven set thuis staan en ben er erg blij mee, maar gebruik em dan ook met name voor films.

Verder is het vermogen van die panasonic waarschijnlijk anders gemeten dan HK zijn vermogen meet, dit verschilt per merk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Totaal vermogen zegt niks :)
Ik raad je aan om even AUD FAQ; Veelgestelde vragen te lezen.
Hoorbaar is voor iedereen anders. Ga naar een goede hifi-zaak en laat je adviseren. Luisteren is ook een sleutel. SUc6 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb hier de AVR 137 staan met de HKTS 7 speakers en ben er erg tevreden over.
Het heeft ook een "stereo bypass" functie zodat de receiver geen bewerkingen op het geluid doet als er enkel een stereo geluid binnenkomt.
Echter komt deze receiver pas echt tot leven met digitale (optische) input, als je het enkel en alleen een standaard stereo signaal gebruikt, zou ik voor de HK 3390 gaan en het bespaarde geld investeren in een paar goede speakers van JBL & infinity wordt door harman/kardon aangeraden al hoewel ik erg tevreden ben over B&W.

Zoals hierboven zegd vermogen zo goed als niks met de 40W / 8Ohm uitgang kan ik de buren als het moet erg boos maken :)
Waar het om gaat is dat je boxen hebt die een vol en breed spectrum kunnen weergeven als het enkel om lawaai gaat sluit dan een subwoofer aan zodat je glas van de tafel kan vallen.

[ Voor 29% gewijzigd door Madcat op 13-07-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De dvdspeler heeft een optische uitgang, dus daar zal ik zeker gebruik van maken.

Ik heb verschillende opties overwogen en kom steeds weer bij de avr 135 met de hkts7 set.

Dat zal het ook gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Madcat schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:54:
Ik heb hier de AVR 137 staan met de HKTS 7 speakers en ben er erg tevreden over.
Het heeft ook een "stereo bypass" functie zodat de receiver geen bewerkingen op het geluid doet als er enkel een stereo geluid binnenkomt.
Echter komt deze receiver pas echt tot leven met digitale (optische) input, als je het enkel en alleen een standaard stereo signaal gebruikt, zou ik voor de HK 3390 gaan en het bespaarde geld investeren in een paar goede speakers van JBL & infinity wordt door harman/kardon aangeraden al hoewel ik erg tevreden ben over B&W.

Zoals hierboven zegd vermogen zo goed als niks met de 40W / 8Ohm uitgang kan ik de buren als het moet erg boos maken :)
Waar het om gaat is dat je boxen hebt die een vol en breed spectrum kunnen weergeven als het enkel om lawaai gaat sluit dan een subwoofer aan zodat je glas van de tafel kan vallen.
"echt tot leven met digitale (optische) input"? Dan gebruik je misschien apparatuur met brakke eigen dac's? Ik snap je punt eerlijk gezegd niet helemaal, de versterking van een analoge 2.0 input is echt meer dan prima (bezitter van een AVR135). Enkel lawaai = subwoofer aansluiten :?. Ts gaat zn subwoofer aansluiten om ook het onderste gedeelte van het frequentiespectrum op een fatsoenlijke manier weer te kunnen geven.
Die 40w (x6) is meer dan zat (bij 0,07% thd overigens). Gezien het feit dat ts een HKTS7 wil kopen, is een stereoversterker dus überhaupt niet bruikbaar. Veel plezier straks met je nieuwe set Roger_Simons!
The Eagle schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:13:
Totaal vermogen zegt niks :)
Ik raad je aan om even AUD FAQ; Veelgestelde vragen te lezen.
Hoorbaar is voor iedereen anders. Ga naar een goede hifi-zaak en laat je adviseren. Luisteren is ook een sleutel. SUc6 :)
Ik zie echt geen enkel punt in de door jou aangehaalde faq waar de ts iets mee zou kunnen? Tenzij je nu al weet dat hij moeite gaat hebben met het aansluiten van het geheel.

Totaal opgenomen/afgegeven vermogen zegt van alles, mits je de gebruikte parameters om het te meten weet.

Lezen is voor jou misschien de sleutel? :)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:54:
Ik ben wezen luisteren en ben erg tevreden over het geluid,

tijdens de luister sessie

[ Voor 27% gewijzigd door ACID-dude op 15-07-2008 06:19 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De AVR 135 is inmiddels binnen, nu de HKTS7 en ik ben helemaal happy.

Ik heb inmiddels wel eea gelezen en die 6x40 zal ruim voldoende zijn in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:27
Ik heb zelf een cinelife7 set van hk en dat is de avr137, een dvd27 en een hkts7 speakerset.

Op zich ben ik hier wel tevreden over maar ik heb toch ook al op het punt gestaan om hem door te verkopen. ( Hiervoor had ik namelijk een home cinema set van philips en ik hoor eigenlijk niet echt veel verschil met dit, hoewel het wel een stuk harder kan en toch zuiver blijft )

Maar wat ik vind van mijn speakerset is dat bij het afspelen van muziek de sub continue overheerst, ik weet niet of dit te maken heeft met het feit dat hij op een laminaatvloer staat of niet en dat ik de originele bekabeling gebruik maar dat vind ik wel storend, ik heb al geprobeerd om hem op de receiver in de - db te zetten en op de sub zelf te regelen maar of het is te weinig en als je hem dan wel hoort dan is het TE, hij klinkt gewoon niet strak.

Hebben andere mensen dit probleem ook? En hoe hebben jullie dat eventueel opgelost.

Ik hoop dat deze 1e post van mij ook kan bijdragen aan de vraag van de ts, want volgens mij was er tussen de avr135 en de avr137 geen verschil.

Groetjes,

Maikel

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Pagina: 1