Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printbundel...

Pagina: 1
Acties:

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou ikzelf ben vervent lezer van de 'online magazine' sync. Zo profileren ze zich in iedergeval. Maar daar heb je dus een feature dat nieuws items en artikelen toe te voegen aan een printbundel. Wanneer je deze dan print krijg je een nette pdf die eigenlijk dus lijkt op een magazine. Nu print ik deze dus soms uit omdat het, ik zelf althans, wel fijn lezen vond.

Maar ik dacht dus dat misschien zoiets ook wel geschikt is voor tweakers? Lijkt mij in iedergeval een leuke toevoeging/feature.

Als je ongeveer een idee wilt krijgen van wat het precies is bekijk de website zelf even, http://sync.nl.

oh vergeten dom, je kan pas een printbundel maken wanneer je een account hebt zal even een printbundel van mij uploaden... voorbeeldje

[ Voor 13% gewijzigd door Chip. op 12-07-2008 21:35 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Tweakers heeft deze (soortgelijke) functie al, zei het dat het geen mooie, gebundelde PDF wordt, maar het direct wordt uitgeprint. Hierdoor wordt automagisch de print stylesheet aangeroepen, zodat het netjes op een A4 past. Klik maar eens een artikel aan (nieuws, review, wat dan ook) en kijk in de rechterkolom, daar zie je een printicoontje, die kan je gebruiken voor je artikelen uit te printen. Je moet dit wel per artikel doen trouwens, zoals gezegd kan je niet bundelen.

• Chip.
  • Niet online
Glaanieboy schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:36:
Tweakers heeft deze (soortgelijke) functie al, zei het dat het geen mooie, gebundelde PDF wordt, maar het direct wordt uitgeprint. Hierdoor wordt automagisch de print stylesheet aangeroepen, zodat het netjes op een A4 past. Klik maar eens een artikel aan (nieuws, review, wat dan ook) en kijk in de rechterkolom, daar zie je een printicoontje, die kan je gebruiken voor je artikelen uit te printen. Je moet dit wel per artikel doen trouwens, zoals gezegd kan je niet bundelen.
Ja ik weet dat die functie dus wel al bestond maar dat is dus niet wat ik voorstelde :9.

• Glaanie

Glaanie

Wouser schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:44:
[...]

Ja ik weet dat die functie dus wel al bestond maar dat is dus niet wat ik voorstelde :9.
Ja, dat was mij al duidelijk :p Anyway, ik denk niet dat de devvers daar (veel) tijd aan willen besteden. Over het algemeen is een review niet zo lang en er worden geen tientallen per dag geproduceerd. Als er al veel worden geproduceerd, is het over uiteenlopende onderwerpen, die niet iedereen interesseren. Ik denk niet dat dit 'simpel' te devven is, maar is het in de tussentijd niet makkelijker om een pdf printer te zoeken (zoek op Google, vind je er velen, ook gratis), om zo via de printfunctie toch pdf-files te maken? Heb je weliswaar geen boekvorm, maar kan je ze wel ergens (digitaal) opslaan en later lezen :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat al veel mooier zou zijn dan de standaardprintfunctionaliteit is een mogelijkheid om een review of artikel als mooi en goed opgemaakt pdf'je te downloaden. Als je het ding afdrukt heb je toch altijd die regels bovenaan en onderaan erbij en dat ziet er imho niet mooi uit. Het idee om zulke pdf'jes te maken is hier te vinden: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2808.

• Glaanie

Glaanie

Harm schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:03:
Wat al veel mooier zou zijn dan de standaardprintfunctionaliteit is een mogelijkheid om een review of artikel als mooi en goed opgemaakt pdf'je te downloaden. Als je het ding afdrukt heb je toch altijd die regels bovenaan en onderaan erbij en dat ziet er imho niet mooi uit. Het idee om zulke pdf'jes te maken is hier te vinden: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2808.
Wat ik lees in devtrack is dat je het maar een paar minuten werk vindt om het te maken, nog wel met het gratis pakket Openoffice.org. Wat let de redactie dan om het aan te maken, te uploaden naar de t.net servers en een linkje te plaatsen onder/naast het artikel? Ik denk namelijk niet dat dit eenvoudig te devven is, dus een paar minuutjes extra werk na het maken van een artikel zouden geen kwaad kunnen denk ik? Dan heb nog een veel beter resultaat als een automagisch ding.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

In dat geval kun je het ook zelf maken, dus dan is dit topic (en die devtrack) helemaal overbodig..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Nakebod

Nope.

Ondanks dat ik het zelf waarschijnlijk niet zou gebruiken, kan ik mij wel voorstellen dat het handig kan zijn voor mobiel gebruik of naslagwerk/werkstuk.
Automatisch genereren kan natuurlijk wel, TCPDF php class is daar best wel geschikt voor denk ik. Alleen de kans dat het hoog op een todo lijst staat is vrij laag :+
Er is bijv (steeds?) meer vraag naar een PDA versie van GoT, en die is er na jaren ook nog niet :P

Maar als PDF zo belangrijk is, kan je nu natuurlijk al gewoon een PDF printer installeren, zoals bijvoorbeeld Bullzip. Kan je van iedere pagina een pdf maken.
En dat is wat ik zelf wel regelmatig doe met dingen die ik moet "uitprinten". Eerst naar PDF voor eigen opslag, en indien nodig ook nog eens echt uitprinten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Chip.
  • Niet online
Nakebod schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:03:
Ondanks dat ik het zelf waarschijnlijk niet zou gebruiken, kan ik mij wel voorstellen dat het handig kan zijn voor mobiel gebruik of naslagwerk/werkstuk.
Automatisch genereren kan natuurlijk wel, TCPDF php class is daar best wel geschikt voor denk ik. Alleen de kans dat het hoog op een todo lijst staat is vrij laag :+
Er is bijv (steeds?) meer vraag naar een PDA versie van GoT, en die is er na jaren ook nog niet :P

Maar als PDF zo belangrijk is, kan je nu natuurlijk al gewoon een PDF printer installeren, zoals bijvoorbeeld Bullzip. Kan je van iedere pagina een pdf maken.
En dat is wat ik zelf wel regelmatig doe met dingen die ik moet "uitprinten". Eerst naar PDF voor eigen opslag, en indien nodig ook nog eens echt uitprinten.
Nou het gaat niet zo om pdf te printen. Je download gewoon je printbundel, type pdf, en print die vervolgens dan gewoon uit. En uiteraard moet de print nog steeds printvriendelijk maar wel gewoon net zoiets dus als je in mijn voorbeeld .pdf kunt zien.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Persoonlijk vind ik het uitprinten van internetpagina's een verspilling van grondstoffen en het aanmaken van pdf's door de redactie een verspilling van tijd.

De printbundelfunctionaliteit heeft alleen zin als we pdf's kunnen genereren van reviews. Ik weet niet hoeveel werk het kost om een pdf generator te bouwen. De vraag naar beter printbare pdf's onder onze bezoekers lijkt me niet erg sterk aanwezig.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Femme schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:20:
De printbundelfunctionaliteit heeft alleen zin als we pdf's kunnen genereren van reviews. Ik weet niet hoeveel werk het kost om een pdf generator te bouwen. De vraag naar beter printbare pdf's onder onze bezoekers lijkt me niet erg sterk aanwezig.
Als ik ff snel op php.net kijk moet je zo'n beetje de html verbouwen naar een pdf-versie, het is wel te doen door het framework te gebruiken, maar het kost toch wel gauw een paar dagen om het helemaal naar je smaak te krijgen denk ik.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

De meeste HTML2PDF-converters hebben erg brakke ondersteuning voor styling via CSS

Intentionally left blank

Verwijderd

Je hebt hier prima software voor hoor... Ook die gewoon rechtstreeks data uit je databeest trekt, en het formatteert zoals je wil en in PDF zet en mailt. Het kan nog veeeeeel meer, maar zie sig ;)
Pagina: 1