Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 jaar geleden kocht ik een Aldi-wacom voor een klein prijsje. Na wat experimenteren moet ik conluderen dat de algemene ervaring tegenviel.
Nu wil ik het tablet opnieuw een kans geven en heb ik mijn oog op de Bamboo die ondanks het instapniveau veel betere specs heeft dan mijn 30-euro-volito.
Nu heb ik ook wat rondgekeken voor een 2dehandsmodel en kwam ik een Intuos3 A6 Wide tegen voor dezelfde prijs als de Bamboo.
De specs van de Intuos zijn natuurlijk beter maar er is geen garantie.

Wat denken jullie er van? Is A6 überhaupt wel aangenaam genoeg om te werken? Het lijkt mij in ieder geval klein en moest geld geen probleem zijn zou ik minimaal een A5 kopen alhoewel ik op verscheidene reviews lees dat de preciesie van de Intuos3 veel goed maakt.

Het tablet zal gebruikt worden icm een ACD 20 inch en MBP 15 inch in dualscreenopstelling.

De grootste verschillen zijn:

Bamboo vs Intuos3 A6 wide
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080712-t7pi1k2y8xgkc1wx8pq4hgsaew.jpg

Ik wil hem voornamelijk gebruiken om te tekenen :+ Klinkt stom maar wat ik nu doe is op papier grof schetsen, inscannen en overtekenen mbv pentool en dan een brush op toepassen ofzo. Nu wil ik dit in een keer op het scherm kunnen. Ik ga hem vooral in photoshop en illustrator gebruiken.

Edit: wat betreft de staat van de Intuos:
quote: verkoper
Tablet en pen zijn zo goed als nieuw enkel op de pehouder zijn er kleine krassen. Tablet is zeer weinig gebruikt geweest!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ik vind persoonlijk de A6 te klein, dus heb zelf een A5 en werkt prima. Heb toevallig dezelfde beeldscherm-opstelling thuis en heb mijn Wacom zo ingesteld dat de oppervlakte gelijk staat aan mijn 20" scherm. Dan is het sowieso natuurlijk wat fijner als je tablet wat meer oppervlak heeft.

Ook lijkt mij de 'pen hoek', die de Intuos wel heeft en de Bamboo niet, erg handig.

Zou zelf denk ik toch inmiddels de Intuos A5 nemen, maar heb nu al een hele tijd een Graphire (had toen niet het geld voor de Intuos).

Hoop dat je er iets aan hebt..

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Ben het met Tjeemp eens, heb zelf ook een a6, en achteraf had ik toch liever minimaal a5 gehad. A6 is leuk voor zachte brushes en effecten enzo, maar als je echt iets wilt tekenen is a5 toch wel aan te raden.

offtopic:
debilio wat is dat nou weer voor naam :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, dan zal ik wat tegengas geven om de confusal groter te maken:
Ik heb een Wacom Graphire A6 en ik heb echt nooit groter gewild. Het vlak is zo groot als mijn scherm en ik vind het alleen maar handig als ik mijn hand niet veel hoef te verplaatsen tijdens het tekenen. Ik teken veel portretten in Photoshop en gebruik hem ook in Illustrator om cartoons en instructietekeningen mee te maken.

Ik muis niet op mijn Wacom. Er zat bij mij ook geen muis bij, maar mijn moeder heeft de luxe versie van de mijne en kreeg er wel een muis bij. Om op te muizen is A6 te klein. Voordeel van de A6 is weer dat hij náást je muismat kan liggen en je daarop kunt blijven muizen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik werk thuis met een Intuos3 A5 widescreen (past leuk bij m'n widescreen monitor) en voor mij moet het echt niet groter dan A5 worden, want anders zit je echt meters te maken met je teken/muis arm. op m'n werk hebben we nog een A4 tablet dat niemand wil gebruiken, iedereen zit liever met A5.

Intuos is wel een goede investiring aangezien je er ook meerdere type pennen voor hebt. Mijn tablet had als bonus een airbrush die ik toegegeven weinig gebruik, maar toch wel ganzgeil is. Zou liever een marker hebben ;)

|{ brrr }] |