2 jaar geleden kocht ik een Aldi-wacom voor een klein prijsje. Na wat experimenteren moet ik conluderen dat de algemene ervaring tegenviel.
Nu wil ik het tablet opnieuw een kans geven en heb ik mijn oog op de Bamboo die ondanks het instapniveau veel betere specs heeft dan mijn 30-euro-volito.
Nu heb ik ook wat rondgekeken voor een 2dehandsmodel en kwam ik een Intuos3 A6 Wide tegen voor dezelfde prijs als de Bamboo.
De specs van de Intuos zijn natuurlijk beter maar er is geen garantie.
Wat denken jullie er van? Is A6 überhaupt wel aangenaam genoeg om te werken? Het lijkt mij in ieder geval klein en moest geld geen probleem zijn zou ik minimaal een A5 kopen alhoewel ik op verscheidene reviews lees dat de preciesie van de Intuos3 veel goed maakt.
Het tablet zal gebruikt worden icm een ACD 20 inch en MBP 15 inch in dualscreenopstelling.
De grootste verschillen zijn:
Bamboo vs Intuos3 A6 wide

Ik wil hem voornamelijk gebruiken om te tekenen
Klinkt stom maar wat ik nu doe is op papier grof schetsen, inscannen en overtekenen mbv pentool en dan een brush op toepassen ofzo. Nu wil ik dit in een keer op het scherm kunnen. Ik ga hem vooral in photoshop en illustrator gebruiken.
Edit: wat betreft de staat van de Intuos:
Nu wil ik het tablet opnieuw een kans geven en heb ik mijn oog op de Bamboo die ondanks het instapniveau veel betere specs heeft dan mijn 30-euro-volito.
Nu heb ik ook wat rondgekeken voor een 2dehandsmodel en kwam ik een Intuos3 A6 Wide tegen voor dezelfde prijs als de Bamboo.
De specs van de Intuos zijn natuurlijk beter maar er is geen garantie.
Wat denken jullie er van? Is A6 überhaupt wel aangenaam genoeg om te werken? Het lijkt mij in ieder geval klein en moest geld geen probleem zijn zou ik minimaal een A5 kopen alhoewel ik op verscheidene reviews lees dat de preciesie van de Intuos3 veel goed maakt.
Het tablet zal gebruikt worden icm een ACD 20 inch en MBP 15 inch in dualscreenopstelling.
De grootste verschillen zijn:
Bamboo vs Intuos3 A6 wide

Ik wil hem voornamelijk gebruiken om te tekenen
Edit: wat betreft de staat van de Intuos:
quote: verkoperTablet en pen zijn zo goed als nieuw enkel op de pehouder zijn er kleine krassen. Tablet is zeer weinig gebruikt geweest!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 20:27 ]