Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista, een tweetal probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweetal problemen met Windows Vista ...

Als eerste wordt ik werkelijk loco van meldingen die ik krijg met 'uw toestemming wordt gevraagd ...' bij ongeveer elk programma/opdracht die ik wil starten/uitvoeren.

Hier voorbeeld, snertding liet me geen eens een printscreen maken dus dan maar foto, maar goed ik denk dat velen hier wel weten wat ik bedoel:

Klik voor de afbeelding

Verder valt het mij op dat ik geen links kan openen als iemand mij die stuurt via msn.

Voorbeeld;

Jaap zegt:
www.google.com

Dan staat www.google.com duidelijk wel blauwgedrukt (gelinkt) maar ik kan drukken wat ik wil er wordt geen Internet Explorer schermpje ge-opend. Zou me ook niet verbazen als dit weer wordt tegengehouden door dat grappige geval waar ik ook die bovenstaande meldingen van krijgen.

Het komt overigens niet alleen via msn voor dat ik geen links kan openen. Idem in Microsoft Works o.d pakweg in elk programma van Vista. Alleen in Internet Explorer zelf kan ik wel links openen.
Echt megavervelend want ik wil gewoon op een link kunnen drukken en dat er zich dan ook daadwerkelijk een schermpje opent.

Iemand een eventuele oplossing voor deze probleempjes? :) O+

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 12-07-2008 22:07 . Reden: Image even verlinkified ]

Verwijderd

Die meldingen krijg je van Gebruikers account beheer en kan je uitschakelen door naar je configuratiescherm te gaan en naar Gebruikers accountbeheer te gaan (of UAC in engels)
Het link probleem weet ik zo even geen oplossing voor, maar dat is vast te vinden op google.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voor je 'toestemmingsschermpjes' moet je dit eens doorlezen.

Andere probleem heb ik geen oplossing voor :X

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53
Als eens "gebruikersaccountbeheer uitschakelen" door google gehaald? ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GAB

Grappig om zo'n vraag voor de 500e keer sinds het verschijnen van Vista te zien. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:17:

Iemand een eventuele oplossing voor deze probleempjes? :) O+
Downgraden :+

Nee serieus, ik denk dat in jouw geval de overstap naar Vista iets te hoog gegrepen is als je de meest besproken zaken als UAC en wat het precies doet niet weet te beinvloeden.

ps:
De reden dat je er geen screenprint van kan maken is omdat het niet op je eigen desktop zit maar een aparte, gescheiden Secure Desktop sessie van een beheerdersaccount.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 12-07-2008 22:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

pfff in msn,ga naar de opties en dan onder beveiliging kan je links toestaan in de vensters.
dit is dus trouwens niet vanuit vista,maar vanuit messenger ;)
get your facts etc

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
Enorm bedankt voor de reacties mensen.
mrsar schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:09:
pfff in msn,ga naar de opties en dan onder beveiliging kan je links toestaan in de vensters.
dit is dus trouwens niet vanuit vista,maar vanuit messenger ;)
get your facts etc
Dat staat al aangevinkt, links openen lukt nog niet.
alt-92 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:04:
[...]

Downgraden :+

Nee serieus, ik denk dat in jouw geval de overstap naar Vista iets te hoog gegrepen is als je de meest besproken zaken als UAC en wat het precies doet niet weet te beinvloeden.

ps:
De reden dat je er geen screenprint van kan maken is omdat het niet op je eigen desktop zit maar een aparte, gescheiden Secure Desktop sessie van een beheerdersaccount.
En hoe kom in mijn beheerdersaccount? Belachelijk zeg, dit is mijn pc, gewoon één account waarmee ik overal toegang toe heb ik dus niet mogelijk?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:55:
Enorm bedankt voor de reacties mensen.

[...]

Dat staat al aangevinkt, links openen lukt nog niet.

[...]

En hoe kom in mijn beheerdersaccount? Belachelijk zeg, dit is mijn pc, gewoon één account waarmee ik overal toegang toe heb ik dus niet mogelijk?
De ervaing heeft geleerd dat een Adminstrator-account (dus echt toegang tot alles) voor mensen die eigenlijk niet verder willen dan "gewoon de PC gebruiken" op de duur 'dodelijk' is voor een Windows installatie. Er kan dan zo veel worden gewijzigd en potentieel vernaggeld aan instellingen dat men met Vista een soort drempel heeft ingebouwd. Want uiteindelijk krijgt het operating system altijd de schuld terwijl gebruikers dodelijker zijn dan de PC zelf... Ondanks het feit dat je je autorijbewijs hebt en al 15 jaar schadevrij rijdt betekent dat nog niet dat het verstandig is om je eigen reparaties of inbouw te doen, nietwaar. :*)

Verwijderd

bij msn moet je gewoon een paar keer vaker klikken op de link, dat werkt bij mij altijd
Pagina: 1