[windows 2008]Server in sleep,direct automatisch unsleep

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb windows server 2008 enterprice geinstalleerd. Dit werkt perfect.

Ik loop tegen 1 probleem aan. ik heb deze server als test server geinstalleerd. Om energie te besparen wil ik dat als hij een uur niet gebruikt word dat hij in sleep gaat. Ik heb de drivers van de grafische kaar geinstalleerd en kan nu de pc in sleep krijgen. Dat werkt netjes,

Het rare alleen is dat hij na 10s ofzo automatisch weer aanslaat. Ik krijg het niet uit en snap niet hoe het kan.

Ik heb in de BIOS wake on LAN aangezet en in windows heb ik bij netwerkkaart eigenschappen aangevinkt dat 'dit device de computer aan mag zetten vanuit sleep'. Als ik dit uitvink dan gaat hij niet meer aan. maar krijg ik hem ook niet meer aan via lan.

Ik het mijn server met een UTP kabel aangesloten op deen speedtoch router/modem. (misschien dat hij automatisch messages verstuurt? :? )
Het lijkt alsof de modem 'poll' want als ik de kabel eruit trek dan restart hij niet. |:(

Wat doe ik fout/begrijp ik niet. Ik ben er al uren mee bezig en begrijp er niks meer van _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Jochemmol op 12-07-2008 20:03 . Reden: netwerk gegevens toegevoegd ]

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jochemmol schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 19:40:
Ik heb in de BIOS wake on LAN aangezet en in windows heb ik bij netwerkkaart eigenschappen aangevinkt dat 'dit device de computer aan mag zetten vanuit sleep'. Als ik dit uitvink dan gaat hij niet meer aan. maar krijg ik hem ook niet meer aan via lan.
Lijkt me logisch, niet?

Maar heb je ook de mogelijkheid om in te stellen op wat voor soort packets je netwerkkaart reageert, zodat je bijvoorbeeld alleen maar een Magic Packet hoeft te verzenden?
Of is het zo'n lawaaikaart die overal op reageert (dus ook op random broadcast packets die standaard door Windows bakken worden rondgestrooid)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Oke dat klikt logisch. Ik ga er eens naar kijken. Ik heb verder geen ervaring met WOL.

Ik ga eens kijken waar dat ingesteld moet worden (windows of bios.)

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik ben er naar aan het zoeken maar ik kom er echt niet uit.
Ik heb op internet gezocht en vind allemaal programma's die magic packs versturen maar ik zie nergens waar ik dat op mijn computer kan instellen.

Ik kan WOL aanzetten op mijn moederboard in de BIOS maar ik zie nergens waar ik kan instellen wat hij zou moeten ontvangen. Of waarom hij niet luistert. Of niks doet.

Is er een goede handleiding hoe je het WOL instelt op de server? _/-\o_

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik zie het al. Mijn onboard lan kaart heeft bij advanced (eigenschappen) geen wake on erbij staan.

Zou dat aan windows 2008 Liggen of aan mijn drivers? Mijn driver lijkt goed te zijn. Er staat Nvidia nForce 3.

Als het mijn lan kaart is zou ik een andere kaart moeten aanschaffen. Maar als het windows 2008 is werkt dat niet.
Kan iemand mij helpen? _/-\o_

Jochemmol