Toon posts:

Linksys Wireless Router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een erg vaag probleem wat mij voor een compleet raadsel zet. Een paar weken geleden heb ik een Linksys WRT54G Wireless Router gekocht. Deze router heb ik gekocht voor mijn PC (draaiende op Windows XP) en mijn notebook (draaiende op Windows Vista). De notebook verbind ik draadloos met de router en de PC staat direct met een kabel in verbinding met de router. Een paar weken heeft dit prima gewerkt, maar afgelopen week is plotseling de verbinding op mijn PC weggevallen en dit krijg ik ook met geen mogelijkheid meer op internet. De verbinding via de notebook is goed en werkt nog prima.

Mijn PC herkent de router wel, want als ik het IP-adres van de router intik kan ik er gewoon in. Het lijkt echter een fout in mijn PC, want ook heb ik plotseling geen internet meer als ik de kabel even direct verbind met de kabelmodem. Uiteraard restart ik de computer en de modems elke keer als ik een dergelijke wissel uitvoer. Ook ipconfig geeft geen resultaat en eigenlijk kan ik niets anders verzinnen dan dat er waarschijnlijk iets mis moet zijn met het MAC adres, maar ik weet niet of dit ook daadwerkelijk het probleem is.

Heeft iemand enig flauwe idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit eventueel kan oplossen? Ik ben eigenlijk uitgeput met alle mogelijke ideeen.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-03 19:11
"ipconfig /flushdns" al geprobeerd?

Lijkt namelijk op een DNS probleem.

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-03 22:26
Al geprobeerd om de stekker er gewoon een paar minuten uit te laten, en daarna opnieuw te proberen.
Dit wil nogal is een keer helpen.

edit: van de router natuurlijk.......

[ Voor 13% gewijzigd door bisselke op 12-07-2008 18:01 ]

Verwijderd

Ook ipconfig geeft geen resultaat...
C:\Documents and Settings\Gebruiker>ipconfig
C:\Documents and Settings\Gebruiker>

:?

Gebruik je misschien ZoneAlarm?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:04
Als je een ping stuurt naar 213.75.12.83 krijg je dan een timeout, of een antwoord...