Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere VPN verbindingen Vista

Pagina: 1
Acties:

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Besturingssysteem: Windows Vista x64 NL SP1

Ik wil dat meerdere mensen met mij verbinding kunnen maken met VPN. Heb momenteel in Vista een vpn servertje aanstaan, maar deze accepteerd maar 1 verbinding tegelijkertijd.

Router is een WRT54G V7

Weet iemand een goed alternatief ? (geen hamachi!)

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 14:21

• martjah
  • Nu online
heb het al op een andere manier gedaan..

een virtual pc met xp+updates die de connecties accepteerd :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou er dan toch een Server OS tegenaan hebben gegooid, omdat elk client OS slechts 1 inkomende verbinding tegelijk toelaat ;)
2003 met RRAS lijkt me dan makkelijker.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• martjah
  • Nu online
jeh zoiets zat ik ook al aan te denken (2003 of 2008) maar had op het moment van maken geen andere cd liggen dan xp sp3 dusjeh.

• martjah
  • Nu online
Toch even de koe uit de sloot halen...

had een virtual pc draaien met xp sp3 voor VPN.
Connectie kon gemaakt worden door de ander, hij kon nog gewoon internetten etc.
Hij kon connecten door rechtstreeks het ip in te typen bij connecten.
Maar hij kon de server niet zien bij LAN servers.

Als ik de vpn verbindingen rechtstreeks op mijn vista accepteer, werkt dit allemaal wel.

De XP machine had dezelfde ip configuratie als mijn gewone machine. als ik op NAT deed dan accepteerde hij de vpn verbinding niet eens.

Nu heb ik een server 2008 geinstalleerd op VMware.
Netwerkkaart is bridget met dezelfde ip instellingen als de normale machine (alleen ander vast ip adres natuurlijk.)
De server ziet dus maar 1 netwerkkaart.

RRAS geinstalleerd custom gekozen bij de wizard omdat ik maar 1 netwerkkaart heb op de virtuele machine. Daarbij NAT + VPN gekozen.
Gebruiker aangemaakt die VPN mag gebruiken.

De andere persoon kan verbinding maken, maar zodra hij een connectie heeft, klapt zijn gewone internet eruit. VPN blijft werken maar hij kan zelf niet meer internetten.

Probleem 1: Wat moet er ingesteld worden om ervoor te zorgen dat hij gewoon internet heeft? (liefste via zijn eigen internetconnectie en niet via de mijne).

De jongen heeft Vista SP1 draaien. Er zijn ook mensen met XP die straks moeten gaan connecten(daar is het een simpel vinkje volgens mij).

Hetgeen is dat als hij verbinding maakte met de XP machine, deed zijn "gewone" internet het wel en als hij verbinding maakt met de server niet. Dus ik neem aan dat het probleem bij mij ligt.

Ook heb ik geen flauw idee hoe ik het moet instellen als ik 2 netwerkkaarten zou gebruiken (wel de standaard ip config etc.). Maar niet hoe het zit met intern en extern omdat deze dus gewoon in hetzelfde netwerk zitten(zelfde ip range/subnet etc.)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Om te kunnen internetten via hun lokale internetverbinding moeten ze de remote gateway negeren. Dit staat in de opties van de VPN verbinding bij TCP/IP: 'Ignore remote gateway'.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• martjah
  • Nu online
Bedankt Glashelder!

ik heb nu een fysieke machine thuis staan met server 2003 erop en RRAS. hij accepteerd de verbinding netjes van iedereen.
Maar iedereen kan alleen op IP connecten, ze zien mijn gameserver(mijne gewone pc met de games) niet in de lijst verschijnen van lan servers.
Als ik gewoon mijn eigen pc gebruik om de verbindingen te accepteren (1 tegelijkertijd :( ) dan zien ze mijn server wel gewoon in de lijst verschijnen.

rara

(ik ga er vanuit dat er geen patch of iets dergelijks is zodat vista meerdere verbindingen accepteerd, zou wel het handigste zijn.)

[ Voor 13% gewijzigd door martjah op 11-09-2008 18:24 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een standaard VPN verbinding staat geen broadcasts toe (iets wat de meeste games gebruiken om game servers te 'discoveren'). Dan is het handiger om een tool als Hamachi te gebruiken.

Waarom game je niet gewoon over internet (server met password ofzo ?).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• martjah
  • Nu online
We kunnen Red alert 2 en yuri's revenge niet spelen via hamachi (wat via mijn vista vpn wel gaat).
dus ga ik maar eens kijken of broadcast over vpn kan krijgen.

en het is niet mogelijk om alles over internet te spelen.

edit* hmmm google vertelt mij dat dit zeer lastig is/niet mogelijk.

edit2* Wat gevonden met poptop PPTP server op een linux bak die wel broadcasts kan doorsturen. Binnenkort daarmee stoeien (0,0 linux ervaring)

[ Voor 64% gewijzigd door martjah op 12-09-2008 01:23 ]

• martjah
  • Nu online
Nou misschien moet dit topic verplaatst worden naar de linux afdeling ofzo...

We hebben nu ubuntu draaien i.c.m. Poptop

Iemand anders kan verbinding maken met de VPN, deze draaid bij mij op mijn pc op vmware. netwerkkaart staat in bridged mode.
We kunnen elkaar NIET pingen (vanuit mijn pc naar de zijne en andersom).
Wel zet hij de namen om in IP adressen.
Dus bijv. Ping blabje (mijn pc) wordt omgezet naar 192.168.3.x

Ipv4 forward staat enabled.
Bcrelay staat ook aan (denken we en weten we dus niet zeker)

Iemand enig idee waarmee we er voor kunnen zorgen dat we elkaar kunnen pingen en dat broadcasts goed over het netwerk gaan (van gameservers)?
Hij kan wel met mijn pc connecten via ip of naam, maar ziet geen servers in de lobby.
Ik ben zelf niet verbonden met de VPN aangezien de ubuntu virtueel draaid.
Ook wil ik er gewoon voor zorgen dat als iemand binnen mijn LAN een server host, dat de VPN gebruikers ook die servers in de lobby zien.

helllpppp

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.morpheussoftware.net/git/ ?

nooi geprobeertmaar zier wel ok uit

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 15-09-2008 23:15 ]

Iperf

• martjah
  • Nu online
Had ik ook al voor gekeken.

Ik wil niet dat andere mensen ook allemaal programma's moeten installeren om het te realiseren.
Volgens google moet dit allemaal realiseerbaar zijn via linux+poptop. Echter lijken dit handleidingen uit de prehistorie en ze zijn niet allemaal even duidelijk en/of kloppen niet.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zou ook hier ook een PFSense router voor gebruiken. Is snel en relatief eenvoudig om te instaleren en zelfs een oude Pentium 3 PC is snel genoeg. Het geheel werkt via een webinterface alsof het een uitgebreide consumenten router is.

Hiermee kan je prima een VPN server draaien waarbij je zonder problemen broadcasts kunt toestaan voor je VPN verbindingen. Sterker nog, als die andere mensen ook zo'n machine neer zetten kunnen jullie elkaars netwerken permanent met elkaar verbinden zodat er niet elke keer ingebeld hoeft te worden.

• martjah
  • Nu online
is PFsense ook te configureren in een virtuele pc?
Wil hem namelijk niet als gateway gaan gebruiken. Hij hoeft alleen maar het VPN gedeelte te doen.

edit: Heb PFsense draaiend (standaard installatie)

2 virtuele netwerkkaarten in bridget mode staan:
WAN: 192.168.2.121
LAN: 192.168.2.120

verder is het voor mij nog even zoeken geblazen of dit werkend is te krijgen 8)7

[ Voor 140% gewijzigd door martjah op 16-09-2008 01:55 ]

• martjah
  • Nu online
We hebben het inmiddels werkend gekregen :)

Ubuntu + Poptop =)

Zelfs Red Alert werkt. we hebben deze draaien met een udp patch zodat ook de Vista machines RA2 kunne spelen :)

*edit* deze zou dus dicht kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door martjah op 18-09-2008 00:21 ]

Pagina: 1