Toon posts:

VGA driver wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo Pa2548, die was geleverd met Vista pre-installed.
Inmiddels heb ik daar XP pro met service pack3 op geinstalleerd. Nu voor de tweede keer, omdat de eerste na een week opeens niet meer wou booten na uninstall van een paar progjes.

Nu, na de tweede frisse installatie, krijg ik met geen mogelijkheid de driver voor de grafische kaart geinstalleerd. Het betreft een Nvidia 8400M G.
Ik krijg telkens de melding:"The NIVIDA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit." De eerste XPpro install lukte het wel, vorige week dus. |:(
En ik heb volgens mij dezelfde driver geprobeerd, 175.19 van Nvidia.
Ook heb ik oudere drivers geprobeerd, en Omega drivers.

Bij Apparaatbeheer staat alleen een geel vraagteken bij videocontroller, verder nergens.
Lavalys Everest zegt bij moederbord chipset: onbekend. Verder lijkt alles in orde.

Op google heb ik ook niets bruikbaars kunnen vinden.
Heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk zelf opgelost!

Verschillende drivers geprobeerd, allemaal op dezelfde manier: installatiebestanden downloaden, en dan kreeg je een ingepakte map met daarin een heleboel bestandjes, waaronder setup.
Vervolgens daarop klikken, waarna een installatiewizard startte, die vervolgens de hardware niet kon vinden.
Ook heb ik verschillende keren geprobeerd via apparaatbeheer de drivers te laten zoeken in deze mappen, steeds met hetzelfde resultaat.

Op deze manier is het me wel gelukt:configuratiescherm->hardware->nieuwe hardware zelf kiezen->beeldschermadapters.
Waar apparaatbeheer dan een hele lijst geeft met videokaarten(waar de 8400M G nooit bij zat, ook niet eentje die er op leek), kreeg ik hier niets.
Vervolgens met de knop bladeren genavigeerd naar een map met de driverinstallatiebestanden, in dit geval de map met de driver 175.95, en daar werd het juiste bestandje met de extensie .inf gevonden.
Toen kreeg ik een lijst met VGA's waar de mijne ook bij zat!
En zo werd de driver wel geinstalleerd.
Waarschijnlijk krijg ik nu ook wel recentere of omega drivers geinstalleerd.

Het vreemde van dit hele verhaal is dat ik bij de vorige installatie van XP totaal geen problemen had.
Ik hoop dat iemand wat aan dit verhaal heeft.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Weet je nou ook hoe dat waarschijnlijk komt? Omdat je geen drivers van de fabrikant hebt gedownload waarschijnlijk. Als je DeskUpdate had gedraaid was het allemaal prima voor elkaar gekomen. Dit soort videokaarten wil meestal alleen met een "branded" driver van de fabrikant geinstalleerd worden. Hier liep ik ook tegen aan :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein