Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:26
Het komt regelmatig voor dat oordopjes kapot gaan. Dan wel in mijn omgeving(vrienden en ikzelf).
Nu vindt ik het wel vrij vreemd dat dit vaak voorkomt en was daarom laatst met een klas genoot in gesprek en zei dat hij hiervan ook vaak last had tot hij dure seinmaster in-ear plugs had gekocht.

Nu ga ik binnenkort deze ook aanschaffen maar daar start ik deze topic niet over, ik vroeg me af, waardoor het vaak voorkomt dat ik maar aan eenzijde geluid hoor als ze kapot zijn, en wat ik hieraan kan doen, aangezien de huidige philips oordopjes die ik heb prima zijn, is iedere euro die ik erin steek onnodig als er een nuttige oplossing voor is.

Tevens vraag ik me af of dit nu zich alleen beperkt tot de 'budget' oordopjes of tot alle oordopjes, aangezien seinmaster in-ear plugs wat euro's meer zijn en blijkt hier ook voorkomt is het nutteloze investering.

Ik hoor graag jullie reactie over de herhalende kapote oordopjes en eventuele oplossingen.

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bekijk even dit topic voor iemand met hetzelfde probleem.

linkje

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had het ook altijd, tot ik mijn UE's heb gekocht.
Hierbij kan je de kabels los vervangen(zitten kleine plugjes aan). Sinds ik ze heb(denk nu 3 jaar) nog geen nieuwe kabeltjes nodig gehad. Voorheen had ik elk 3/4de jaar een nieuw setjes philips van ongeveer 50 tot 70 euro(die met ingebouwd oprol ding). Ook gehad de sony in-ear, die ging nog sneller stuk.

I, for one, like Roman numerals

• J_star
Pikoe schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:53:
Bekijk even dit topic voor iemand met hetzelfde probleem.

linkje
Nou bij mij is het een kabelbreuk onder, aangezien ik net de andere kant ook verloren ben, ik zat onder bij de plug te draaien en ineens begon hij weg te vallen, ondanks dat zal ik een proberen te blazen/zuigen.

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-11 10:29
Oordoppen en koptelefoons gaan meestal kapot door kabelbreuk, en de duurdere merken zullen inderdaad wel betere kabels gebruiken. Ook bij dure merken kan de kabel breken, en dan mag je dus nieuwe doppen gaan kopen. Er zijn wel oordoppen die een vervangbare kabel hebben (UE bijvoorbeeld), maar die zijn wel prijzig.

Gewoon je oordoppen niet in je broekzak rammen, en dan kan er maar weinig fout gaan.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

En vergeet niet dat je op je koptelefoontje ook gewoon garantie hebt. Ik heb er al aardig wat terug gebracht. Ik heb nu sinds een tijdje de bekende Creative in-ear dopjes en die gaan al een hele tijd mee. Zeer goed te doen voor het geld trouwens, echt een aanrader.

http://www.nl.bol.com/is-...0003631570&N=0&in_merch=1

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ik heb geloof ik al 1 tot 2 jaar m'n Creative Aurvana's (90Euro voor betaald toendertijd) en die doen het nog steeds alsof ze nieuw zijn. Redelijk dun semi-stijf draadje, maar niks aan het handje blijkbaar. Gewoon netjes met je spullen omgaan, en vooral niet strak om je muziekspeler wikkelen, als je dat echter wel doet dan kan ik me voorstellen dat het zo gedaan is met de pret.
Die EP630's heb ik ook gehad, en voor zolang ik ze had doen ze het prima (heb ze weggegeven, en ze doen het trouwens nog steeds goed :) )

Dus het ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat. Bij mij zijn er nog geen oordopjes overleden in iedergeval.

Pentaxiaan

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sennheiser cx200 dopjes bijvoorbeeld hebben gewoon 2 jaar garantie, heb een kabelbreuk gehad en weer nieuwe gekregen no problem.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

J_star schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:28:
tot hij dure seinmaster in-ear plugs had gekocht.
Seinmaster? Ken ik niet, en Google ook niet. Bedoel je misschien Sennheiser?

Overigens, m'n Sony MDR-EX71 in-ears doen 't al jaren zonder problemen. Dit soort dingen gaan eigenlijk alleen maar stuk als je ze stuk maakt...

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:12:
[...]
..

Overigens, m'n Sony MDR-EX71 in-ears doen 't al jaren zonder problemen. Dit soort dingen gaan eigenlijk alleen maar stuk als je ze stuk maakt...
Bij mij ongeveer 3 maanden, een kanaal viel telkens uit / klonk doffer dan t andere.

I, for one, like Roman numerals

• J_star
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:12:
[...]
Seinmaster? Ken ik niet, en Google ook niet. Bedoel je misschien Sennheiser?

Ja inderdaad bedoel Sennheiser, was een typfout.

Nou dan zal ik nieuwe aanschaffen en het bonnetje goed bewaren, vorige oordopjes waren namelijk kado. Wordt eerder genoemde creative, of CX400. Lastige is niet van te voren kan horen.

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
dit topic tegengekomen via google, heb hier niet ook echt een oplossing gevonden tegen kabelbreuk.
Bij mij is het al zo erg geworden dat de winkel dreigt met het weigeren van herstellen, omdat ik mijn oortjes (sennheiser CX300) al 6 keer heb binnengebracht (wel met 3 verschillende kastickets).
Mag een winkel daar eigenlijk wel mee dreigen? Wat is het nut dat ze er mee dreigen eigenlijk, dan laat ik gewoon een andere persoon ze binnen steken...

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

crazyheinz schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:39:
dit topic tegengekomen via google, heb hier niet ook echt een oplossing gevonden tegen kabelbreuk.
Bij mij is het al zo erg geworden dat de winkel dreigt met het weigeren van herstellen, omdat ik mijn oortjes (sennheiser CX300) al 6 keer heb binnengebracht (wel met 3 verschillende kastickets).
Mag een winkel daar eigenlijk wel mee dreigen? Wat is het nut dat ze er mee dreigen eigenlijk, dan laat ik gewoon een andere persoon ze binnen steken...
Als jij de dopjes al 6 keer hebt binnengebracht, kan ik mij voorstellen dat de winkel besluit dat de dopjes onoordeelkundig gebruikt worden. En ik denk dat ze daar dan niet eens ongelijk in hebben. Zo vaak gaan die dingen niet stuk als je ze normaal en netjes behandelt.

Het feit dat je de dopjes door een ander laat brengen, haalt meestal niet zoveel uit. Ze checken vast het serienummer en zien dan de hele geschiedenis.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

crazyheinz schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:39:
Ik had vroeger ook een keer last van een kabelbreuk bij mijn CX300's.
Toen heb ik direct met Sennheiser contact gehad. Ik kon de oortjes + een kopie van de bon opsturen en kreeg een tijdje later een nieuw setje.
Sindsdien geen last meer van gehad, maar ik heb ze niet veel gebruikt nadat ik een setje Shure E3c's heb gekocht. In vergelijking daarmee hebben die CX300's veel te veel bas.

service@sennheiser.nl

@hierboven: Een serienummer hebben die dingen niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 14-09-2009 22:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:31
Killer schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:03:
[...]

Als jij de dopjes al 6 keer hebt binnengebracht, kan ik mij voorstellen dat de winkel besluit dat de dopjes onoordeelkundig gebruikt worden. En ik denk dat ze daar dan niet eens ongelijk in hebben. Zo vaak gaan die dingen niet stuk als je ze normaal en netjes behandelt.

Het feit dat je de dopjes door een ander laat brengen, haalt meestal niet zoveel uit. Ze checken vast het serienummer en zien dan de hele geschiedenis.
sorry maar ik koop geen oordopjes om ze in een fluwelen kistje te doen... je koopt een terrein wagen ook niet om hem binnen te zetten..

Oordopjes zijn ook bij mij altijd een probleem geweest, gebruik ze elke dag en met een bijbaan als postbode gebruik ik ze ook bewegend erg veel.. Hoewel sennheisers het een stuk langer voorhouden als goedkoper spul (en uiteraard beter klinken, daar doe ik het voor) heb ik er volgens mij geen 1 gehad die het een jaar of langer uithield.. Altijd ging wel 1 van de 2 oortjes stuk, zoals ook 2 dagen terug weer is gebeurt... Tijdje speciale silicone doppen gehad van sennheiser en die deden het ook erg goed, alleen ook die gaven binnen een jaar de geest..

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
ik fiets en doe er ook veel mee. Kben ook van de mening dat de sennheiser oortjes al veel langer meegaan dan mijn voorgaande cheapass sony's en philipsen enzovoort :-D Soms gaat die cx300 bijna een jaar mee, soms is het al na 1 kezer gebruiken kapot. Heel bizar. Heb nu ook de cx300 II en die doet het ook al meer dan een half jaar zonder problemen. Zal ze opsturen naar sennheiser zelf, veel zullen de verzendkosten wel niet zijn :)
Pagina: 1