Dual boot op iMac

Pagina: 1
Acties:

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik heb momenteel een iMac en mijn vader heeft er in de winkel nog Windows Vista op laten zetten maar ik krijg bij het opstarten niet de keuze tussen Vista en Mac OS X. Nu heb ik gevonden hoe ik mijn startup disk kan veranderen naar die van Vista maar voordat ik dit doe zou ik graag willen weten hoe ik dit terug naar Mac OS X kan veranderen anders ga ik problemen krijgen :)

Ik ben al een hele dag aan het googelen maar heb niets gevonden, wat ik wel heb gevonden is dat het niet mogelijk is om in Vista zelf de starup disk terug te veranderen naar OS X omdat Windows geen non-windows partities herkend maar hoe zet ik dit terug op Mac OS X?

Groeten, Tom

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Je moet opstarten met de ALT toets ingedrukt, dan krijg je een keuze menu waarje kan kiezen wat je wilt opstarten, mac os X, of vista.

Vervolgens in mac os X kun je de opstartschijf weer terug zetten naar Mac os x, dan start hij altijd vanzelf dat op, tenzij je weer de ALT toest indrukt!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
offtopic:
hier stond zever :p

[ Voor 83% gewijzigd door Death1ord op 12-07-2008 15:49 ]

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Bedankt knopsje, sorry dat ik hiervoor een topic moest maken, ik weet zeker dat het hier wel ergens stond, dus mijn excuses aan de Moderators.

Dit kan dicht en nogmaals bedankt.

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Haha, graag gedaan!
En trouwens, hier op GoT gaat een topic niet dicht, alleen als het niet aan bepaalde eisen voldoet!