[realtek] Vista SP1 + Realtek HD Audio = geen audio

Pagina: 1
Acties:

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02 13:56
Ik heb hier een Acer 7720G met Vista SP1 waarbij het geluid na enige tijd wegvalt (soms na 20 sec. soms na 5 minuten).

Probleem begon met krakende geluid (wat een bekend probleem bleek te zijn, volgens Google). Na een update van Vista (laatste updates zijn binnen), de ATI kaart (V 8.371) en de Realtek HD Audio drivers (V 197).

Als ik nu WMP, VLC of een andere media speler start, hoor ik geluid, precies zoals ik het verwacht. Echter na enige tijd, hoor ik geen geluid meer, maar de media spelers spelen wel door.

Als ik het spelen (in de speler) stop en opnieuw start, hoor ik opnieuw geluid, waarna het geluid na verloop van tijd wegvalt.

Op Google vindt ik tot nu toe niks over dit probleem. Is er nog iets wat ik kan proberen?

(Ik heb de Acer Empowering ... software verwijderd, dat zal toch geen effect hebben?)

• Lotusss
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-06-2023

Lotusss

Een beetje vreemd...

Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem.

Geluid kraakt, streamen werkt een paar seconden tot een paar minuten, daarna loopt het vast.

Het is dus het geval met internetradio, streamen via Winamp en VLC... alles. Heb nieuwe drivers van Realtek geïnstalleerd en ben zelfs daarna weer teruggegaan naar oudere drivers, maar werkt allemaal niet.

Ben in het bezit van een Acer Aspire 5720Z met Vista Home Premium Service Pack 1.

Heeft iemand ideeën?

Thanks.

...maar wel lekker!

• Lotusss
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-06-2023

Lotusss

Een beetje vreemd...

Nou euhm bedankt voor de overvloed aan reacties. Not.

...maar wel lekker!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:31
er is zeer recent nog een driver update gekomen voor HD Audio Realtek... die werkt op mijn HTPC prima

kan je vinden in de meuktracker van tweakers.net