Toon posts:

Topcom WLAN verbinding problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi - ik heb me vorige week een Topcom Webracer 8001 (wireless router) via ebay aangeschaft. Ik heb de installatieprocedures gevolgd en kan via een utp kabeltje probleemloos surfen. Het probleem is dat ik niet wireless kan surfen - ik heb de installatieprocedure strikt uitgevoerd maar het oranje WLAN lichtje op de modem flikkert constant. Wat ik ook probeer, niets helpt. Heb ook al de laatste firmware gedownload en geinstalleerd. Weet iemand raad? Dank.

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11 21:22
Die Topcom resetten en opnieuw beginnen, dat wil zeggen: met je kabeltje de router weer in gaan, het draadloze beveiligen en gebruikernaam en wachtwoord van de router veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik meermaals geprobeerd! Is het niet zo dat het WLAN lichtje reeds groen moet oplichten vooraleer ik aan de configuratie begin?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Zo ingewikkeld kan het niet zijn:

inloggen op http://192.168.1.1 (volgens manual)

Naar "Interface Setup" -> "Wireless"
Access Point: Activated
SSID: <Wat jij wil>
Broadcast SSID: Yes
Channel ID: mag op default
Authentication Type: WPA-PSK

Typ een key in voor WPA-PSK, Klik op SAVE, klaar is klara.
Probeer dan met dat netwerk (en dus de ingestelde key) verbinding te maken.

Lukt dat dan nog niet, probeer het dan eens onbeveiligd.

NB: "ik heb de installatieprocedures gevolgd maar het werkt niet" hebben we hier geen boodschap aan. _WAT_ heb je ingesteld, en wat werkt er niet.

Ik mis totaal je eigen inzet in je post. GoT is geen helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank apollo432 en IEFtm - het werkt! Ik vrees dat ik de verkeerde Authentication Type had ingesteld. Ik ben dan ook geen expert....
Zal volgende keer ook wat duidelijker trachten te zijn.