Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Signaal afstandsbediening omzetten?

Pagina: 1
Acties:

• devos50
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 18:50
Ik heb even een vraagje over het signaal van een afstandsbediening. Is het mogelijk om het IR-signaal dat uit een afstandsbediening komt op te vangen en om te zetten naar een ander soort signaal? Een vriend van mij wil graag een B&O afstandsbediening gebruiken op bijv. een Sony tv. Is dit mogelijk? En wat moet je dan ongeveer doen? ;)
Zelf denk ik dat je dan het IC'tje in de afstandsbediening moet aanpassen, of een kastje gebruiken dat het signaal opvangt en omzet.

Alvast bedankt!

Devos50

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:01
Wat je zou kunnen doen is een IR receiver chip aan een PIC/AVR knopen en dan de signalen opvangen die de B&O afstandbediening uitzend. Dan in de Pic/AVR het signaal omzetten naar het correcte signaal wat bij een sony tv hoort, en dat weer uitzenden met een IR ledje.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
devos50 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:52:
...
Zelf denk ik dat je dan het IC'tje in de afstandsbediening moet aanpassen, of een kastje gebruiken dat het signaal opvangt en omzet.
...
Klopt helemaal.
Het IC'tje in de afstandbediening is echter specifiek voor die afstandsbediening gemaakt, zomaar uitwisselen zal moeilijk worden.
Een omzetterkastje zal je zelf moeten maken, als je dit zelf niet kan dan kijk je best eens wat er allemaal van universele afstandbedieningen bestaat, je hebt alles tussen een goedkoop ding waar je met een knopje omschakelt tussen apparaten, en een duur volledig programmeerbaar geval met touchscreen wat echt alles aan kan sturen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mocht het niet lukken, dan kun je er ook nog voor kiezen om een universele afstandsbediening aan te schaffen met leerfunctie. Bijv. een all-in-one. Werkt ideaal, genoeg knopjes om een functie over te zetten van wat voor IR-apparaat dan ook.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Werkt de B&O wel met IR? Ik dacht dat B&O altijd RF gebruikte voor de afstandsbediening.

Kijk anders eens naar de Logitech remote's, daar staat meestal een redelijke beschrijving bij.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• devos50
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 18:50
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens kijken hoe ik zo een kastje kan gaan maken. Blijkbaar zal ik dan ook een ICtje moeten kopen en programmeren. Zal moeilijk worden, maar ik ga het proberen! Eventuele problemen zal ik hier posten. :)

Devos50
Pagina: 1