Toon posts:

Ps3 drive defect na paradise city update ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht niet juiste topic, maar het defect drive topic is al 6 maanden inactief:

Heb sinds een paar weken de PS3,
Tot nu gebruikt voor wat spellen spelen, mediaserver en Blueray en dvd's bekijken.
overall weinig gebruikt nog dus, misschien 6 uur film gekeken. en 12 uur games (BD) gespeeld.

Eergisteren firmware 2.41 geinstalleerd, zonder problemen.
Gisteravond Paradise City erin, kreeg ik een update (1.3?) van 350 mb binnen, Paradise city zag er frisser dan ooit uit. Paar uur gespeeld en PS3 uitgezet.

Vanmorgen een DVD erin, deze werd niet gevonden, Bluyray Earth erin idem dito.

Paradise city dan nog maar eens... ook niet gevonden...
Kortom is mijn PS3 BD drive nu overleden ? Of zijn er nog trucjes om e.e.a weer te fixen.Heb uiteraard PS3 van de stroom gehad, uit en aan etc etc...

Verwijderd

Waarschijnlijk is je disclaser kapot. Maar zou je 1 ding willen proberen want dit heb ik ook op andere sites gelezen. Doe je spel in je ps3. Open nu een demo. Druk op het ps knopje en je zit in je xmb. Zie je dan wel je disc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:55:
Waarschijnlijk is je disclaser kapot. Maar zou je 1 ding willen proberen want dit heb ik ook op andere sites gelezen. Doe je spel in je ps3. Open nu een demo. Druk op het ps knopje en je zit in je xmb. Zie je dan wel je disc?
Ook dit werkt helaas niet.... grrr :(
Zal dus aanspraak op garantie gaan worden

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Spielerij - Games & DiscussiesSpielerij - Problemen & Vragen

Verder het verzoek om niet je berichten te crossposten in andere topics. Hier is meer dan genoeg ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:32:
Spielerij - Games & DiscussiesSpielerij - Problemen & Vragen

Verder het verzoek om niet je berichten te crossposten in andere topics. Hier is meer dan genoeg ;)
Weet ik, heb per ongeluk dit topic geopend, 'new topic' ipv reply ingedrukt. (zag later dat er een nieuw topic geopend was). Echter ik heb geen rechten om 'mijn topic' te verwijderen. (wat mij betreft mag topic verwijderd worden)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 16:28 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom zou je hem willen verwijderen? Techvragen horen niet thuis in de grote topics in SGD, en als je het antwoord hebt is het altijd handig voor anderen om het hier met de search terug te vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:06:
Waarom zou je hem willen verwijderen? Techvragen horen niet thuis in de grote topics in SGD, en als je het antwoord hebt is het altijd handig voor anderen om het hier met de search terug te vinden ;)
Verwijderen is niet het goede woord, maar bijv. verplaatst naar een ander topic. Maar als je je er niet aan stoort mag ie natuurlijk blijven staan.

Problemen lijken vooralsnog niet veroorzaakt door Paradise City, dus titel is wellicht wat suggestief. ;)

• VNA9216
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-11 13:16
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel veel hoor en lees over ps3's die geen schijfjes meer lezen. Zou het misschien zo zijn dat die BR lasers een niet zo lange levensduur hebben als dvd's of iets dergelijks?
Ik kan me er best iets bij voorstellen, een lasertje presteert natuurlijk ook niet constant en word daardoor misschien net wat minder precies. Dat is bij een data dichtheid als die van een DVD niet zo'n probleem, maar bij de data dichtheid van BR kan ik me best voorstellen dat er eigenlijk geen marge is.

wat je kan proberen is even de stroom een paar uur van je PS3 halen of aanzetten en de power knop een paar sec ingedrukt houden (tot een dubbele piep geloof ik) dan zou hij een hele zooi spul moeten resetten (display, bootlocatie etc) misschien reset hij ook wel iets dat met je BR drive te maken heeft.

En anders inderdaad sony contacten. :(

Verwijderd

Topicstarter
Als je wat googled kom je idd veel defecte lasers tegen. Mogelijk zijn BR lasers gevoeliger echter deze playstation is nu 3 weken oud en heeft nog maar erg weinig draaiuren. Voor de rest zuinig mee omgegaan, staat op stabiele plek en er zitten geen kleine kinderen mee te stoeien..

Heb hem wel eens kort van de stroom gehad, nu dus ff wat langer, tot op heden mocht het niet helpen. Dus neem morgen contact met Sony op. Zal de console denk ik wel paar weken kwijt zijn.

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Op het playstation forum is in het nederlandse deel een rubriek met technische problemen waar je ervaringen van andere gebruikers kan vinden, en ook zelf wat kan posten natuurlijk:

http://community.eu.playstation.com/playstationeu/

Mijn ps3 (begin mei gekocht met GTA IV) las na 5 weken geen games meer. Ik heb binnen 4 weken een nieuwe ps3 ontvangen, en dan mag ik zo te zien van geluk spreken want ik zie daar geregeld mensen die al 7, 8+ weken aan het wachten zijn.

Hoe eerder je de RMA hebt geregeld, hoe eerder je weer een ps3 hebt. Dus als ik jou was, had ik het vorige week al gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door djfisjtik op 15-07-2008 21:46 ]

• VNA9216
Helaas gaf mijn PS3 ook geen ingevoerde disks meer weer vandaag. Net ontdekt dat wanneer ik er een spel in stop, en hem met de schakelaar op de achterkant uitzet, en vervolgens weer aanzet dat hij dan de schijf wel weer vind :S (overigens ook netwerk uitgezet maar ik weet niet zeker of dat er mee te maken heeft)
Ook hapert het menu bij mij af en toe erg.

Dit is allemaal sinds de laatste firmware update (60GB model)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk is de oplossing simpel en mooi.

De playstation helplijn 0495574817 gebeld. OP advies ps3 geformateerd en herstel gedaan, helaas zonder resultaat. Aangezien mijn PS 3 nu 4 weken oud is valt hij nog net onder omruilgarantie. Kortom ik mag teruig naar de leverancier en krijg een gloednieuwe. Net Saturn gebeld, geen probleem, kom maar langs u krijgt een nieuwe. (had ik dat eerder geweten...)

Kortom binnen een maand defect, omruilen voor een nieuwe.

• VNA9216
Dat is een hele nette oplossing :) Ik geloof alleen wel dat het problemen op kon leveren met aankopen op het PSN Maar ik vermoed dat je die met een maandje nog niet hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
VNA9216 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:55:
Dat is een hele nette oplossing :) Ik geloof alleen wel dat het problemen op kon leveren met aankopen op het PSN Maar ik vermoed dat je die met een maandje nog niet hebt :)
:( Het leek zo mooi..... however ik gisteravond een uur gereden naar Saturn.
Kom ik daar, meisje bij de info balie : oh haal maar nieuwe dan ruilen we hem om.... dat gaat goed.. kom ik terug, staat er mannelijke collega de doos te checken en de ps3 zorgvuildig aan het checken. en hij ontdekt een krasje en vind het apparaat ietwat stoffig. Ik zeg tja apparaat staat aan en ventilatie e.d. trekt nu eenmaal stof aan. Ja maar zo kunnen we hem niet meer voor nieuw verkopen.

" Jullie krijgen toch een nieuwe van sony?" Nee meestal niet, Sony repareert stuurt apparaat terug naar winkel die het vervolgens weer als nieuw gaat verkopen. Dus.....

Kortom na wat gezeur heen en weer, gaan ze de PS3 nu opsturen naar Sony en zal ie gerepareerd worden. Dus ben hem een x aantal weken kwijt (gelukkig ga ik nu 2 weken op vakantie).

Kortom hjet omruilen binnen een maand verhaal is in de praktijk een farce, daar er meestal wel wat aan te ontdekken is. Verder loop je daardoor dus ook nog de kans een 'tweedehands' model op de kop te tikken. Verder is het dus erg verstandig je harde schijf voordat je het tracht om te ruilen, normaal (2,5 uur) formateert (liever nog fdisken), daar de volgende eigenaar er anders met je PSN creditcard gegevens vandoor zou kunnen gaan.

Wat betreft gekochte PSN software (en ja dat had ik vanaf dag 2 al gedaan) deze werkt waarschijnlijk niew tmet een restore op een andere machine, echter na inloggen met je id, zou je nogmaals kunnen downloaden, aldus de helplijn. Zo niet dan contact opnemen met de helpdesk zodat e.e.a kunnen aanpassen zodat het als nog kan.. Andere dan games zouden problematischer zijn (welke andere zaken dat dan zijn weet ik niet, films kunnen we hier nog niet downloaden).

Kortom ik zit zonder PS3 en moet me behelpen met de WII (ik zie dat nu echt als behelpen). En check je nieuw aangeschafte PS3 onmiddelijk op krasjes, wie weet is ie gereviseerd! En doe een unformat op de harddisk ;)

En nu ga ik vakantie vieren, maar blijf uiteraard m.b.v. KPN mobile Tweakers volgen. De uiteindelijke afloop meld ik terzijnertijd.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
*kickje*

Het is al een tijdje geleden, heb je uiteindelijk je ps3 ook terug gekregen? En in wat voor staat was ie? Heeft de nieuwe ps3 nog voor problemen gezorgd?

Ik zit met hetzelfde probleem, mijn ps3 heb ik net 2 weken in huis en wil BF BC niet meer afspelen. Wat is de kortste klap qua afhandelen? Terug naar winkel of rechtstreeks Sony benaderen?

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1