• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:57
hoi allemaal,

eerst mijn systeem specs:
- cpu: q6600 revision G0
- mobo: p5q
- geheugen: kingston ddr 2 800 mhz 2 gb

op mijn windows xp werk ik met twee gebruikers: eentje als admin en de andere als standaard gebruiker. onder de standaard gebruiker surf en werk ik. onder de admin installeer ik programma's.

met de nieuwe mobo van asus gebruik ik EPU.
Onder beide gebruikers heb ik de EPU functie op "Auto" staan. Bij de Administrator blijft het wel op "auto" staan, maar bij de standaard gebruiker moet ik iedere keer op auto terugzetten, en dat vind ik irritant.

dus wat heb ik van de week gedaan? per ongeluk, heb ik, onder de standaardgebruiker, een tweede epu opgestart door de epu programma als admin op te starten. ik kreeg meteen een paar foutmeldingen en de cooler van de cpu ging boven de 2000 rpm draaien, maar ik zag geen temperatuur stijging bij de cpu (pc probe 2 en cpu-z). ook de vcore bleef gelijk.

nu is mijn vraag (misschien een hele stomme vraag), is er iets gebeurd met de mobo of cpu? want ik heb de pc twee weken geleden gebouwd.

ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De tests die ik heb gedaan op de P5Q borden van Asus wijzen uit dat de EPU vrijwel niet werkt en zwaar onder de maat presteert.
Zie deze review: reviews: P45-moederborden deel 4: de prestaties
EPU liep ook vaak vast en zorgde op 1 bord zelfs voor continue hangers en daarmee zelfs biosrecovery's. Gezien het vrijel niet werkt (en in sommige gevallen zelfs averechts werkt, zoals te zien in de tabel) zou ik het geowon uitzetten.

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:57
Terw_Dan schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:45:
De tests die ik heb gedaan op de P5Q borden van Asus wijzen uit dat de EPU vrijwel niet werkt en zwaar onder de maat presteert.
Zie deze review: reviews: P45-moederborden deel 4: de prestaties
EPU liep ook vaak vast en zorgde op 1 bord zelfs voor continue hangers en daarmee zelfs biosrecovery's. Gezien het vrijel niet werkt (en in sommige gevallen zelfs averechts werkt, zoals te zien in de tabel) zou ik het geowon uitzetten.
ja, daarbij heb je gelijk. Die epu werkt nog niet goed, zou ik zeggen. maar mijn situatie was: ik heb twee epu's per ongeluk naast mekaar gedraaid. kan dat kwaad zijn voor die nieuwe systeem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kwaad kan het niet, behalve dat de software wel weer eens vast zou kunnen lopen. Verder maakt het geen bal uit.