Toon posts:

draadloos verbinding probleem op vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft met windows vista basic en probeer al een paar dagen tevergeefs verbinding te krijgen met het draadloos internet. m'n oude laptop met daarop XP is zonder problemen aangesloten op het draadloos internet. bij vista krijg ik deze melding : er is mogelijk een probleem met een of meer netwerkadapters van deze computer. het rare is dat ik wel verbonden ben met de draadloze modem maar bij toegang staat er: beperkte verbindings mogelijkheden. de signaal sterkte is uitstekend en ik kan het probleem niet vinden. kan iemand me helpen????

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-03 12:34
Probeer eens te klikken op "probleem oplossen". Als dit niet werkt zie je dan tenminste wat de fout is ;)

Verwijderd

Topicstarter
probleem oplossen staat er niet tussen, wel krijg ik de keuze uit - sluit een kabel op de netwerkadapter 'LAN-verbinding' aan/ - geef de beveiliggingsinstellingen voor draadloze netwerken voor . . . . . .. weer. en - automatisch nieuwe IP-instellingen voor netwerkadapter 'draadloze netwerkverbindingen'ophalen .

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien moet je nog de beveiliginsinstellingen instellen?

Verder kun je best wat meer info geven en zelf uitzoeken. Het is hier geen helpdesk.
Kijk eens of je hier mee wordt geholpen:
[NT] troubleshooter FAQ
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Beveiligen draadloze netwerken

[ Voor 90% gewijzigd door Noork op 12-07-2008 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben al een flinke tijd bezig met het probleem te zoeken. heb ook al internet afgezocht en kwam hier terecht. als iemand me kan helpen zou dat heel fijn zijn. ik ben niet zo heel handig met computers namelijk. bij mij IP adres staat : ip- adres niet toegewezen. kan dit het zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 13:40 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Heb je de routerinstellingen al eens gereset? Vista is nogal moeilijk op dit punt namelijk, moeilijker dan XP. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het netwerk kon ik zien, ik kon verbinding maken maar internet ho maar. En bij XP had ook ik geen problemen. Vanaf nul alles opnieuw instellen op de router bleek uiteindelijk de oplossing. Ook na dagen zoeken en proberen dus

Verwijderd

ik heb een vergelijkbaar probleem...nou ja, ik niet zozeer, maar mijn ouders :)
Hagelnieuwe HP labtop (type kan ik evt morgen op mijn werk wel traceren), gloednieuw abo bij Tele2 en modem werkt correct.
Bij de eerste keer opstarten met een werkende Tele2 verbinding pikt de labtop netjes een draadloos signaal op. ik zoek even wat info op over beveiligingsinstellingen, benader het modem via 192.168.1.1, kies voor het tabblad "beveiliging", zet MACfilter op Enable.......en poef!! weg verbinding, weg modem. Het draadloze netwerk staat wel tussen de beschikbare netwerken maar ik kan er geen verbinding mee maken.
Modem aan/uit gezet, labtop opnieuw opgestart -> niets.
TCP/IPv6 uitgezet, labtop opnieuw opgestart -> niets.
Fout op laten sporen door Vista met als resultaat "kabel niet aangesloten op netwerkadapter" ....kan ik ook weinig mee
Via uitvoeren een ipconfig gedaan en dan krijg ik telkens te zien "geen medium gekoppeld".
In de lijst met hardware werkt de Broadcom 802.11g netwerkadapter naar behoren, net als de Intel 82562GT 10/100 network connection.
Naar huis gegaan om mijn eigen labtop te halen, maar die herkent wel het signaal maar kan er eveneens geen verbinding mee maken. De probleem"oplosser" van Vista geeft hetzelfde antwoord waar je niets aan hebt.

Via google weet ik van gekkigheid niet waar ik moet zoeken; ligt het aan Vista, ligt het aan de labtop (lijkt me onwaarschijnlijk, hij is nog geen 10 minuten in gebruik geweest), ligt het aan Tele2 (lijkt me ook niet, zelfde modem doet het bij mij prima) of is het nog ingewikkelder....ik weet het niet :?
Zo zonder internetverbinding is het daar lastig naar oplossingen zoeken, dus ik zou het waarderen als diegene die reageert de moeite neemt wat mogelijke oplossingen aan te dragen die ik dan in een sessie bij mijn ouders kan uitproberen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Ten eerste moet je het MAC adres toevoegen vóór dat je op enable of allow klikt.
Ten tweede je moet WPA of WPA2 uitkiezen als beveiliging. WEP + macfilter is een te zwakke beveiliging.
Ten derde schrijf je expres laptop verkeerd of weet je niet hoe je zoiets schrijft?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

cornfed99111 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:32:
Ten tweede je moet WPA of WPA2 uitkiezen als beveiliging. WEP + macfilter is een te zwakke beveiliging.
Tele2 levert nog steeds modems die alleen WEP +MACfiltering aankunnen. WPA is dus geen optie.
Verder: heb je inderdaad wel je MAC adres ingevoerd voordat je hem hebt enabled?

• cornfed99111
Fout. Mijn Davolink kon al WPA aan, dus effe je facts checken...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je bent niet bepaald met je vriendelijkste been uit bed gestapt, is het niet?

Mijn Davolink ondersteunt geen WPA en er zijn hordes mensen die dezelfde versie hebben ontvangen, getuige het voormalige tele2 forum.

• cornfed99111
Het oude forum is al enig tijd weg.
Hoe het precies zit bij jouw Davolink, weet ik niet.
Bij mijn Davolink en die bij vele andere users op andere fora met een Davolink, is er ook WPA beschikbaar.
Dat is via een firmwareupdate mogelijk gemaakt eind 2007.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Yay, maar hier gaan we de TS niet mee helpen :P

@TS, ik zou zeggen modem reset, en die vervolgens met de provider aan het handje, ofwel de handleiding, weer instellen.

Enne, let dr op, beveiligings instellingen van WLAN, kan je het beste via een kabeltje configgen ;)

Verwijderd

ten eerste; excuus voor de spellfout.
ten tweede; thnx voor de tip over de MAC-filter, dat is iets wat Tele2 eigenlijk in zijn handleiding moet zetten. Stel je drukt er per ongeluk op zeg!
ten derde; de Tele2 modem ondersteunt meer beveiliging als alleen WEP en MACfiltering.
Ik ga hem vanavond resetten en als de gesmeerde bliksem op een andere beveiliging zetten. Ik meld me nog wel even over de uitkomst.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:09:
ten eerste; excuus voor de spellfout.
ten tweede; thnx voor de tip over de MAC-filter, dat is iets wat Tele2 eigenlijk in zijn handleiding moet zetten. Stel je drukt er per ongeluk op zeg!
ten derde; de Tele2 modem ondersteunt meer beveiliging als alleen WEP en MACfiltering.
Ik ga hem vanavond resetten en als de gesmeerde bliksem op een andere beveiliging zetten. Ik meld me nog wel even over de uitkomst.
Sluit het topic maar, de boel draait weer. godezijdank zat er een RJ45 bij het installatiepakket want dat was de enige manier om verbinding met het tele2 modem te maken. het ding heeft namelijk geen reset button. Anyway, boel draait, wpa2 ingesteld als beveiliging en klaar. thnx voor de moeite!

• cornfed99111
De resetknop is de gaatje achterop namens INIT. Daar moet je een pen indrukken.
Pagina: 1