Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Lexcom Twister Error loading operating system (install)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het installeren van Windows XP op een
Lexcom Twister: http://www.lex.com.tw/product/TWISTER_h.htm
(Moederbord: http://www.lex.com.tw/product/MV823A_s.htm )
Er zit een laptop HDD in van 40 GB. Verder heb ik helaas geen informatie over het systeem :(

Via een externe USB CD-ROM krijg ik netjes de XP installatie aan de gang. Maar na het eerste deel van de installatie en de bijhorende eerste reboot krijg ik de melding: Error loading operating system
(na het niet booten vanaf cd-rom ofc.).

Er is genoeg te vinden over dit probleem en ik heb de oplossingen die ik kon vinden geprobeerd maar tot nu toe heeft nog niks geholpen.
- Installatie gewoon opnieuw doen
- Partities weggooien en aanmaken via xp installatie en fdisk
- Fixboot
- BIOS update
- Boot order

Als laatste redding kom ik dus hier vragen om hulp :) Wat kan ik nog proberen? Alvast bedankt voor eventuele hulp! (Ben al dagen bezig met dit systeem :'()

Ter info:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ljagt/pc/IMG_0700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ljagt/pc/IMG_0702.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ljagt/pc/IMG_0697.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 13:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:05:
Via een externe USB CD-ROM krijg ik netjes de XP installatie aan de gang. Maar na het eerste deel van de installatie en de bijhorende eerste reboot krijg ik de melding: Error loading operating system
Haal die USB floppy er dan eens uit en zet je HDD als eerste boot-device direct bij de eerste reboot van de installatieprocedure (lees: na het kopieren in textmode).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:44:
[...]

Haal die USB floppy er dan eens uit en zet je HDD als eerste boot-device direct bij de eerste reboot van de installatieprocedure (lees: na het kopieren in textmode).
Hey alt-92,

Bedankt voor je reactie, toevallig heb ik dat nu net zitten proberen.
Ik heb de installatie opnieuw gedaan. Partitie aangemaakt via text-mode setup (pc even opnieuw opgestart) en de text-mode afgerond.

Dus meteen na de text-mode reboot, USB-CDROM eruit, en alleen de First Boot device ingesteld.

Ik kan in de bios de volgende First Boot Device opties kiezen:

Floppy
LS120 *
HDD-0 *
SCSI *
CDROM
HDD-1 *
HDD-2 *
HDD-3
ZIP100 *
USB-FDD
USB-ZIP
USB-CDROM
USB-HDD
LAN

Ik heb de opties met een * ingesteld als First Boot Device. (1 voor 1, reboot)

Gek genoeg krijg ik nu bij alle opties deze melding:
Disk boot failure, insert system disk and press enter

Het lijkt wel alsof hij helemaal geen schijf kan vinden :( Terwijl de text-mode setup dus wel een schijf + partitie ziet..

Dit gaat niet helemaal goed geloof ik :'(

PS.
Als ik de USB-CDROM er weer in doe boot deze ook automatisch, zonder dat ik dus op ' press any key to boot from cd-rom' druk :/ (nadat ik de boot order weer normaal heb gezet)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, alternatieven voor CD setup:
- haal disk uit thin client.
- formatteer de disk in FAT32, twee partities.
- kopieer de i386 dir van de CD naar de tweede partitie.
- gebruik een DOS bootflop (met smartdrv.exe) om de installatie handmatig te starten ( cd naar d:\i386 en start winnt.exe)

Andere optie:
- kijk of de netwerkkaart PXE boot ondersteunt, dan kun je een unattended RIS/WDS installatie doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De setup gewoon van de hdd zelf draaien dus? Dat klinkt interessant!

Wat bedoel je precies met 'haal disk uit thin client'? De hdd in een andere pc stoppen?
Ik heb helaas geen mogelijkheid om de hdd ergens anders aan te sluiten :/

- formatteer de disk in FAT32, twee partities.
- kopieer de i386 dir van de CD naar de tweede partitie.

Is het mogelijk om dit te doen terwijl de hdd nog gewoon in de pc zit?
Bijvoorbeeld met fdisk partities aanmaken, en dan via command promt (bootdisk) de copy uitvoeren?

Via het netwerk installeren is vrij ingewikkeld dacht ik? Dat zal ik als laatste optie houden ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:19:

Wat bedoel je precies met 'haal disk uit thin client'? De hdd in een andere pc stoppen?
Ik heb helaas geen mogelijkheid om de hdd ergens anders aan te sluiten :/
Hoezo? Je hebt van die USB laptopschijf cases, daar kan dat prima mee :)
Kosten twee tientjes ofzo.
Is het mogelijk om dit te doen terwijl de hdd nog gewoon in de pc zit?
Bijvoorbeeld met fdisk partities aanmaken, en dan via command promt (bootdisk) de copy uitvoeren?
Dat kan ook, als je geen externe USB behuizing hebt liggen.
Ligt eraan hoe je je bestanden vanaf de CD op die HDD krijgt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ahja, helemaal niet aangedacht! Zoiets moet ik dan maar even aanschaffen..

Fijn! Er is weer hoop :) Bedankt!

Weet jij toevallig een goeie DOS bootdisk (met smartdrv erop)? Ik kom alleen maar van die bootdisk-makers tegen die enkel op een floppy kunnen.. (zoeken naar A:) :S

Verwijderd

Topicstarter
Hooo! Dit geloof je niet! :D
Ik wou net de hoop opgeven (en maandag even een usb hdd case halen).
Dacht ik nog even snel te kijken hoe die schijf nou precies in de bios staat ingesteld..

Access mode op LBA gezet (had ik van de week ergens gelezen)...
Reboot...
B0oM! Daar is de Windows GUI setup-mode !! :)

Installing.. het lijkt goed te komen! _/-\o_

Bedankt voor je hulp!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou als je toch bezig bent gelijk kijken of je niet de HD gewoon als primary master kan aansluiten (op de goede controller zetten), de secondary werkt wel normaal, maar met zo'n alles in één ding is elke resource die je vrij kan geven in de BIOS er één :)

Als je geen lpt poort of compoorten gebruikt, geen fixed floppy drive: disablen in de bios.
Des te minder IRQ's worden er geclaimed en je houdt meer beschikbaar geheugen over voor andere devices :)

Pagina: 1