Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe schijf (USB) unformatteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn niet al te wakkere hoofd heb ik in plaats van een USBstick te willen formatteren, mijn externe schijf aan het formatteren gezet. Binnen 5 seconden heb ik op annuleren gedrukt, dat wilde die niet, binnen 10 seconden heb ik de schijf uitgezet.
Bij het opnieuw aanzetten: Inderdaad; wilt u deze schijf formatteren want hij is niet leesbaar?

Hoe krijg ik de 500gb aan informatie weer leesbaar? Buiten de nodige muziek en video's staat er ook bijzonder belangrijke info op als backups, schoolwerk, werkwerk enzo.

Kratje bier voor de gouden tip! (als je een beetje in de buurt van breda woont)

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:53

bord4kop

maximaal 100KB!

Om te beginnen zou ik em uit de behuizing halen en "intern" aansluiten.
Meestal kun je dan al meer.

Dan misschien via de command prompt 'unformat' kiezen.

Anders zijn er wel tools te googlen die nog redelijk wat terug kunnen halen (meestal).

Gouden tip heb ik helaas niet voor je...

SUCCES i.i.g!

Vroegah, werkten sommige tools niet goed met USB harddisken, als je ze dan "normaal" aansluit werkte het wel. Misschien is de ondersteuning nu beter, geen idee? Maar als je 'dos' moet opstarten en je BIOS ondersteunt het niet (goed), dan ziet Dos de disk niet eens... vandaar mijn tipje

[ Voor 50% gewijzigd door bord4kop op 12-07-2008 13:05 ]

| Security Management |

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet hem gewoon zien als een hd .. dezelfd tools zijn van kracht op je usb

edit .. hier stond iets fouts :+

[ Voor 137% gewijzigd door Fish op 12-07-2008 13:01 ]

Iperf

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 16:41
Download Hirens boot cd hier: Boot CD En start je pc op met die cd. Hang je usb hardeschijf eraan en start de cd met dos usb support(staat wel in een van de menutjes). Dan gebruik je een van de recovery tools op je usb hardeschijf zoals active partition recovery ofzo moet je zelf maar even een beetje proberen. Veel succes ;)

Ps. ik hoop wel dat je snelformatteren hebt gedaan aangezien de kans dan heel erg groot is om je partitie te recoveren omdat dan alleen de partition table weggegooit word ;)

[ Voor 19% gewijzigd door peeter123 op 12-07-2008 13:03 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
Kijk eens naar get data back heb ik hele mooie resultaten mee behaald dus wie weet

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
lordgandalf schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:05:
Kijk eens naar get data back heb ik hele mooie resultaten mee behaald dus wie weet
Ziet er makkelijk uit; bedankt voor de tip.
Hij is nu bezig, nog maar 6 uur...

Ik post het resultaat!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47
Testdisk heeft alle meerdere keren mij uit de nood geholpen. Misschien jou ook? (Het duurde bij mij nooit meer dan 5 minuten).

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Ziet er makkelijk uit; bedankt voor de tip.
Hij is nu bezig, nog maar 6 uur...

Ik post het resultaat!
Ben altijd wel nieuwsgierig hoe zoiets is afgelopen... :>

Verwijderd

Als de schijf een NTFS filesystem heeft zou ik GetDataBack for NTFS gebruiken! Het heeft mij al een aantal keer geholpen.
Als de schijf een FAT filesystem heeft zou je de GetDataBack for FAT kunnen gebruiken, succes!

Verwijderd

bord4kop schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:58:
Om te beginnen zou ik em uit de behuizing halen en "intern" aansluiten.
Meestal kun je dan al meer.

Dan misschien via de command prompt 'unformat' kiezen.

Anders zijn er wel tools te googlen die nog redelijk wat terug kunnen halen (meestal).
mwhat? unformat? Welkom bij 20 jaar terug 8)7

Intern of via USB aansluiten gaat zowiso niet veel verschil uitmaken. Bij een (quick) format overschrijft hij op het einde je MFT door een nieuw exemplaar. Blijkbaar is dat bij jou niet volledig gebeurt waardoor hij je schijf nu aanziet als een ongeformatteerde schijf. Geen MFT betekent dus ook dat alle bestanden die op je schijf staan niet gezien kunnen worden. Via getdataback zal je ongetwijfeld wel kunnen recoveren, MAAR hier ga je geluk moeten hebben: Indien hij je MFT kan recoveren, rejoice, hij zal alles direct kunnen terugvinden. Indien hij je MFT niet kan herstellen: bereid je maar voor op een lange avond, want GDB vindt een hele zooi bestanden, maar jij zal mogen aanduiden welk bestand wat is ;)

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
eh voor de goede orde, de laatste post van TS was op 12 juli, dus het zal onderhand wel gelukt zijn lijkt me, maar sommige mensen vergeten dan het resultaat te posten, dus vandaar mijn vraag: hoe is het afgelopen...

Verwijderd

Laat ik me op ludieke manier aansluiten bij de inmiddels bestofte rij van actie en reactie.
Bijna hetzelfde probleem veroorzaakt: Mijn mooie USB harddisk met ruim 17.000 muziekjes verziekt met bijna precies dezelfde vergissing: Verkeerde schijf een fast format aangedaan. Shit...... twee jaar werk naar de )(@#$* :'(

In principe zou de kopie-partition table nog moeten bestaan. Ik heb alleen een fast format uitgevoerd en toen ik m'n vergissing opmerkte (format opdracht was toen al voltooid) heb ik direct die schjif maar uitgezet.

Met Linux-R meteen een volledig image gedraaid naar een andere harddisk. Sloop ik iets met een verkeerde actie, dan heb ik tenminste nog hoop op de terugkeer van 't onbereikbare materiaal.....

Maar ja.....wat is de goede actie? "unformat" bestaat volgens mij in XP niet meer; ik vraag me af hoe ik mijn muziekcollectie kan terughalen. Iemand???? :?
Pagina: 1