Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960
Is de 9600gt geen 8800gt die wat "beperkingen" is op gelegd (Stream Processors) die gehalveerd zijn.
Dan zou hij volgens mij kwa coolering de zelfde gaten voor de cooling vast te schroeven hebben als de 8800gt. Ben er niet zeker van.
Dan zou hij volgens mij kwa coolering de zelfde gaten voor de cooling vast te schroeven hebben als de 8800gt. Ben er niet zeker van.
Heb een Artic Cooling S1 Rev. 2 op de mijne met een 12cm fan op 5 volt erop...werkt erg goed en kost niet veel. Losse koelblokjes op de ram + vrm's geplakt. Koelt een stuk beter dan een Revoltec Freezer Pro en Zalman cu700 (slipt na een tijd dicht met stof). Bij alle genoemde koelers blijft de warme lucht in de kast hangen dus zorg ook voor een paar casefans.
Verwijderd
ik heb diverse Zalman coolers op al mijn grafische kaarten geprikt, dit met volle tevredenheid. Blijft koel en leuk om te gebruiken om ff wat verder over te klokken. dus imho ga voor die Zalman, ookal zal een Artic Cooling ook wel erg goed werken...
Jawel, maar het ding zit op een ander PCB, dus de gaten voor koelers komen niet overeen. En zelfs als dat wel zou zijn zou op de compabibility list van een 8800GT-koeler ook de 9600GT staan.yannickmerckx schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:16:
Is de 9600gt geen 8800gt die wat "beperkingen" is op gelegd (Stream Processors) die gehalveerd zijn.
Als Zalman zegt dat de VF900-Cu past op de 9600GT zal die op die van jou passen, Asus gebruikt namelijk gewoon het standaarddesign. Er zijn trouwens koelers te verkrijgen die stukken beter zijn dan de VF900-Cu, zowel om stilte als om temps.
Of wacht nog even op de nieuwe Arctic Accelero Twin Turbo (link).
^ Je kunt het ook overdrijven he. Een 9600GT kan passief op een derde van dat, met een beetje airflow.
Ik vind niet dat ik overdrijf. Die Twin Turbo zal iets goedkoper worden dan de VF900-Cu en daarnaast is de kans groot dat ie een beter koelvermogen heeft. Daardoor kun je hem waarschijnlijk op een lager toerental laten draaien (~1000 rpm) en zal die stiller zijn.TheZeroorez schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:55:
^ Je kunt het ook overdrijven he. Een 9600GT kan passief op een derde van dat, met een beetje airflow.
Verwijderd
Maar is ie ook net zo stil als de Zalman coolers??? Heb geen ervaring met monteren en gebruiken van AC coolers, maar vond Zalman toch altijd superstil
Pagina: 1