Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Multi-platform software dev met usb ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als elektronicus ben ik op zoek naar een goede ontwikkelomgeving voor een kleine application die zonder veel problemen om verschillende platformen kan draaien ( vooral Linux en Windows) maar die vooral makkelijk usb ondersteund. Er moet eenvoudig een communicatie opgezet worden tussen de pc en het device (bidirectioneel !). Er is ook de noodzaak voor een nette GUI !

Na wat zoeken kwam ik uit bij Java. maar daar wordt usb niet standaard ondersteund en heb je thirth party extentions nodig om verder te kunnen.

Ik kan wel programmeren, maar ik ben vere van een expert. Er is zeker bereidheid om een nieuwe taal ofzo te leren... Nu blijkt dat C / C++ ook multi platfrom talen zijn maar... dat blijkt ook niet zo eenvoudig te zijn.

Nu is mijn vraag: Weten julie een goei ontwikkelomgeving die voldoet aan mn eisen.

Zeker bereid verdere vragen te beantwoorden...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je geeft aan dat je enige programeer ervaring hebt, in welke taal?

Verwijderd

Topicstarter
Op school enkel structred c en asm.

Zelf wat BASIC, VisualBASIC 6.0 en C++.net geleerd.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Real Basic misschien een optie dan?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"makkelijk" USB ondersteunen.. pak libusb (of libus-win32 voor windows) en gaan. C kan je blijkbaar al dus dat is geen probleem. Als je USB device een virtuele seriele adapter oplevert dan kan je met elke willekeurige taal die seriele poort openen en communiceren.

Anyway, met engineering en architectuur heeft dit niet veel te maken. Wel met "welke taal moet ik nemen" en los daarvan nog "hoe USB communicatie te realiseren". Pure USB communicatie kan o.a. met libusb, hoe en wat is toch echt afhankelijk van het USB device dat je wilt aansturen en uitlezen.

Er zijn ook al ladingen topics geweest over welke taal je zou moeten gebruiken voor <insert iets> en dat loopt altijd uit op een opsom topic en dat zie je hier nu ook al gebeurd. Er wordt een taal genoemd zonder verder enige uitleg waarom je voor die taal zou moeten kiezen. De eindconclusie is 99 van de 100 keer dat de gekozen taal eigenlijk niet zo gek veel uitmaakt.

Voor de GUI kan je eens kijken naar wat cross platform toolkits (Qt, GTK(++), Fox, wxWidget en zo zijn er nog wel meer en allemaal vanuit C of C++ prima te gebruiken).

Ga gewoon voor jezelf eens wat zaken op een rij zetten en uitzoeken en probeer eens wat uit. Als je al C++ kent kan je zo aan de slag. Mocht je een wat concreter probleem of discussie hebben dan lijkt het me beter om een nieuw topic te openen. Let dan wel even op de scheiding tussen Software Engineering & Architecture en Programming

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 13-07-2008 10:31 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney