Als elektronicus ben ik op zoek naar een goede ontwikkelomgeving voor een kleine application die zonder veel problemen om verschillende platformen kan draaien ( vooral Linux en Windows) maar die vooral makkelijk usb ondersteund. Er moet eenvoudig een communicatie opgezet worden tussen de pc en het device (bidirectioneel !). Er is ook de noodzaak voor een nette GUI !
Na wat zoeken kwam ik uit bij Java. maar daar wordt usb niet standaard ondersteund en heb je thirth party extentions nodig om verder te kunnen.
Ik kan wel programmeren, maar ik ben vere van een expert. Er is zeker bereidheid om een nieuwe taal ofzo te leren... Nu blijkt dat C / C++ ook multi platfrom talen zijn maar... dat blijkt ook niet zo eenvoudig te zijn.
Nu is mijn vraag: Weten julie een goei ontwikkelomgeving die voldoet aan mn eisen.
Zeker bereid verdere vragen te beantwoorden...
Na wat zoeken kwam ik uit bij Java. maar daar wordt usb niet standaard ondersteund en heb je thirth party extentions nodig om verder te kunnen.
Ik kan wel programmeren, maar ik ben vere van een expert. Er is zeker bereidheid om een nieuwe taal ofzo te leren... Nu blijkt dat C / C++ ook multi platfrom talen zijn maar... dat blijkt ook niet zo eenvoudig te zijn.
Nu is mijn vraag: Weten julie een goei ontwikkelomgeving die voldoet aan mn eisen.
Zeker bereid verdere vragen te beantwoorden...