Onlangs bleef mijn computer steeds meer hangen tijdens bepaalde taken. Toen ik 'm vanmorgen aanzette en windhoos geladen was hing ie alweer vast. Om uit te sluiten dat het geen softwarematig probleem was heb ik em aan mijn linux-hd geknoopt en ook daar had ik hetzelfde probleem. Vervolgens heb ik geheugen gewisseld maar dit maakte niks uit. Hij bleef toch na een tijdje weer hangen. Ik geloof niet dat mijn Q6600 het probleem vormt omdat hij tot dusver altijd zijn taken prima heeft volbracht. En een CPU die werkt gaat voor zover ik weet niet binnen een half jaar stuk bij een voltage van < 1.35V. Vervolgens heb ik mijn TV kaart en geluidskaart eruit getrokken, de dvd stations afgekoppeld zodat alleen powersuppy, mobo, cpu en graka overbleven. Nog steeds doet het probleem zich voor. Ik neem dan aan dat het mijn moederbord is wat gaar is?
Ik ben al aan het kijken geweest naar een nieuw mobo en geheugen en mijn oog viel op het volgende mobo: http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2743
Nu weet ik alleen niet of de OCZ OCZ2RPR10662GK,2048MB, 1066MHz reapers op dit mobo werken. Toen ik bij de memory support list keek stond er een nagenoeg zelfde typenr. maar niet exact. Heeft iemand misschien ervaring met deze combo? Het is altijd vervelend dat die QVL lijsten nooit up2date zijn. (Wat overigens ook wel een kl*te werk zou zijn voor fabrikanten).
Iemand nog tips, suggesties, ideëen? Denken jullie ook dat het mobo stuk is?
Gr,
Jeroen
Ik ben al aan het kijken geweest naar een nieuw mobo en geheugen en mijn oog viel op het volgende mobo: http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2743
Nu weet ik alleen niet of de OCZ OCZ2RPR10662GK,2048MB, 1066MHz reapers op dit mobo werken. Toen ik bij de memory support list keek stond er een nagenoeg zelfde typenr. maar niet exact. Heeft iemand misschien ervaring met deze combo? Het is altijd vervelend dat die QVL lijsten nooit up2date zijn. (Wat overigens ook wel een kl*te werk zou zijn voor fabrikanten).
Iemand nog tips, suggesties, ideëen? Denken jullie ook dat het mobo stuk is?
Gr,
Jeroen