Toon posts:

[iPhone 3G]: Netwerkt werkt niet (WiFi)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn iPhone 3g met mijn thuisnetwerk te laten verbinden. Hij ziet het netwerkt, lijkt ook wel te verbinden, maar internetverkeer: ho maar. Dat werkt niet. Ook krijg ik de remote app niet aan de praat met iTunes (iTunes ziet de remote wel, maar de code wordt niet geaccepteerd).

Ik had mijn netwerk ingesteld met een WEP beveiliging en een MAC-filter. Nu heb ik na wat zoeken de MAC filter uitgezet, maar nog geen verandering.

Heeft iemand tips om het netwerk zo in te stellen dat die iPhone 3G het er mee gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:27
werk't wel als je WEP uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Zet WEP ook eens uit?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEP uit en MAC filter aan. Dit werkt wel. Ik zit alleen een beetje met een onbeveiligd netwerk op deze manier, of is een MAC filter volgoende om mijn buren van mijn netwerk af te houden?

Heeft iemand tips voor een beveiligingsinstelling dit wel werkt met de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
Als ik iets aansluit op het netwerk, moet ik meestal de router uit een aan zetten, en ook bv de iPhone, dan vinden ze elkaar opnieuw en alles werkt dan als het hoort. :?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Apple en WEP levert steeds vaker problemen op.

Gewoon WPA gebruiken.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen verstand van WPA, en geen idee hoe ik dit moet instellen. Ergens een handige tutorial oid hoe of wat ik ook moet doorvoeren op m'n vista laptop en xp pc om WPA te kunnen gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Eiríkr schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:22:
Apple en WEP levert steeds vaker problemen op.

Gewoon WPA gebruiken.
Sommige apparaten (Nintendo DS) ondersteunen alleen WEP.

Ik heb een airport express op WEP transactional security staan en dat werkt wel. Je moet dan wel de WPA key invoeren in je iPhone, niet de WEP key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lastig..
Heb nu een standaard RG van TELE2 met wireless internet. Kan hier wel WPA / WEP etc kiezen. Moet alleen zeker weten dat alles er op werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 Router op WPA zetten nieuwe Key opgeven (goed bewaren voor je andere apparaten)
En dat is alles. Eigenlijk hetzelfde als WEP alleen een langere key EN tenminste niet te kraken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:55:
Tele2 Router op WPA zetten nieuwe Key opgeven (goed bewaren voor je andere apparaten)
En dat is alles. Eigenlijk hetzelfde als WEP alleen een langere key EN tenminste niet te kraken ;)
Sorry, maar WPA is alleen maar moeilijker te kraken, het is nog steeds mogelijk met bepaalde apps. (die ik hier waarschijnlijk niet mag posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Dutch_Razor schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:11:
[...]

Sorry, maar WPA is alleen maar moeilijker te kraken, het is nog steeds mogelijk met bepaalde apps. (die ik hier waarschijnlijk niet mag posten)
Volgens mij mag dat wel, althans die programma's zijn in NL legaal, alleen mag je er niet andermans netwerk mee kraken maar je mag wel je eigen netwerk ermee testen om te kijken of je het goed beveiligd hebt.
Pagina: 1