Toon posts:

muziek hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht
enkele specificaties:

Moederbord: Asus P5E-V HDMI
Processor : Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz 1333MHz 12MB Boxed
Werkgeheugen: 2x Kingston 4GB(2 x 2GB), PC2-6400, DDR2, DIMM 240-pin, 256M X 64, Non-ECC
Harddisk: Western Digital Raptor WD740ADFD 74Gb 16Mb (windows en software installatie)
Harddisk: Maxtor DiamondMax STM3750330AS 750Gb 32Mb
Besturing: Microsoft Vista Business, 64-bit, 1pk, DSP OEM DVD, NL
Videokaart: Asus EN8800GT/HTDP/1G

Ik heb alle laatste drivers geinstalleerd voor zover ik deze kon vinden,
Het geluid werkt goed maar bij het minste of geringste wat ik ga doen (bijvoorbeeld openen iexplorer)
begint het te haperen.

Iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen?

Met vriendelijke groet,
Ron

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of er nieuwere drivers beschikbaar zijn voor je hardware. Kijk ook eens of er toevallig een proces is dat 100% cpu staat te slurpen.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Heb je dit probleem bij alle mediaspelers (e.g. Winamp, Windows Media Player, Foobar 2k)?
Werkt de computer verder wel snel/goed, is de harde schijf niet gewoon traag ofzo? Test bijvoorbeeld het kopieren van een groot bestand eens, hoe snel gaat dat ongeveer? (als het minder dan 20MiB/s is dan kan je er vanuit gaan dat daar het probleem zit)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is ook met winamp,
verder is de pc gewoon snel, cpu komt niet tot 100%,
maar de schijf vind ik wel vreemd die gaat maar met 15 mb/s (de raptor schijf) terwijl de gewone wel over de 30 heen gaat.
hoe kan ik dit verder testen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

15MB/s en 30MB/s? Dat kan bijna niet kloppen, tenzij je disks echt gaar zijn. Voor een moderne disk is 70MB/s transfer toch wel een beetje het minimum wat je moet halen. Kijk eens of de drivers van je controller zijn geinstalleerd en draai eens wat benches op die disks.

Verwijderd

Topicstarter
dat was toen ik van dezelfde schijf een kopie maakte van een bepaald bestand op die schijf.
maar ik heb ondertussen een andere geluidskaart gehaald en nu lijkt het goed te werken.
ik wilde in de bios de high defenation audio disablen maar dan start de pc niet door.
dan blijft ie hangen bij checking nvram... dus die heb ik weer op enabled gezet.
maar ik heb nu het idee dat het in het moederbord of bios zit.
de meest recente bios staat erin. dus die kon ik niet updaten..

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Check met HD tune je schijf ook maar eens, want daar kan nog iets mis mee zijn als de snelheden zo laag liggen.
Pagina: 1