Alfredo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 04:30:
[...]
Neen, volgens de uitleg gegeven door Daniël mag ik als derderangs aanbieder een advertentie plaatsen voor eender welk product en daar dan "Koop nu x via Tweakers.net" bijzetten, omdat via zou impliceren dat het niet bij T.net zelf is.
Niet dat ik het daarmee eens ben, maar zo werkt het blijkbaar.
Nounou, dat is dan toch wel in redelijk snel tempo compleet het tegenovergestelde geworden van wat ik gezegd heb. In dit specifieke geval hebben we er geen moeite mee, om het het strikt gezien gewoon klopt en we T-mobile beschouwen als een betrouwbare partner. Onze merknaam mag alleen gebruikt worden met onze toestemming, in dit geval is die toestemming gegeven en is er niets aan de hand. Waar je uit opmaakt dat het gebruik van die naam door een twijfelachtige aanbieder dan ineens ook mag is mij een raadsel.
Ik kan me simpelweg niet indenken dat mensen die een iPhone 3G willen kopen zich genomen voelen als blijkt dat ze voor aanschaf van het ding bij T-mobile uitkomen. Blijkbaar is dat een foute aanname...maar los daarvan zie ik hierboven mensen echt helemaal los gaan, inmiddels zijn we blijkbaar een onbetrouwbare partij geworden. Grote woorden over hoeveel vertrouwen we opgebouwd hebben met jaren aan online dienstverlening. Één onbewust multifunctioneel te interpreteren advertentie en dat vertrouwen gaat blijkbaar al op de helling. Het is zelfs misleiding? En als we wijzen op het subtiele verschil tussen het woordje 'bij' en 'via', wat van vrij cruciaal belang is als je wilt beargumenteren dat het geen misleiding is, spelen we woordspelletjes, kunstjes, noem maar op. Gebruikers mogen uiteraard wél vallen over dat woord, en dan zijn het geen woordspelletje.
Als één partij gaat bepalen welke argumenten in een discussie gebruikt mogen worden én daar niet eens dezelfde lijn in trekt wordt het natuurlijk nogal een lastig verhaal om op inhoudelijke gronden die discussie te voeren. Bovendien doen dergelijke aantijgingen de sfeer geen goed.
Er wordt van alles aangenomen, ingevuld en verzonnen. We doen dit ook met jachemjachemadverteerders, iedereen mag dit doen, tweakers.net is niet meer betrouwbaar, we doen het bewust, onze reacties in de thread zijn zelfs teleurstellend??
Echt, noem mij één site waar het management op fucking zaterdagavond om half 12 uitgebreid inhoudelijk uitleg komt geven over een advertentie, en dan is het teleurstellend, droogweg omdat we de gebruiker niet bij de eerste de beste klacht gelijk geven. Er is werkelijk geen enkele site te vinden waar het management zich dusdanig flexibel, begrijpend en open opstelt over vrijwel alles dat met de site te maken heeft. En waarom? Omdat al die andere sites naar gebruikers kijken als sjaakies van het type 'voor jou tien anderen en je bent toch een zeikstraal dus die zijn we liever kwijt', en wij daar anders over denken. Elke gebruiker is waardevol (ok, er zijn uitzonderingen

) en op het moment dat die in het toetsenbord klimt heeft dat een reden, dus dan luisteren we en reageren we inhoudelijk. Dat die uitleg vervolgens niet geaccepteerd wordt en er met steeds hardere verwijten en het van één kant willen controleren van de discussie geprobeerd wordt ons alsnog van ons ongelijk te bewijzen snap ik wel, maar dat doet niets af aan het feit dat ik vind dat de tekst zoals die er stond weliswaar voor de snelle lezer anders uit te leggen viel dan hij bedoeld was, maar inhoudelijk gewoon correct was én dat er van misleiding van de gebruiker echt geen enkele sprake kon zijn.
Anyway, om verdere verwarring te voorkomen heb ik de tekst van de advertentie licht aangepast. Ik hoop dat nu duidelijk is dat als je in Nederland een iPhone 3G wil aanschaffen dat dat bij T-mobile zal moeten gebeuren.