Misleidende ad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/ad.png

"Bestel de iPhone 3G direct via Tweakers.net". Deze zin doet suggereren dat de telefoon bij T.net wordt besteld, of op z'n minst dat T.net er wat mee te maken heeft, terwijl het gewoon naar Tmobile.nl wordt doorgestuurd.
Ik kan me voorstellen dat dit een vorm van misleiding is en dat dit niet helemaal de bedoeling is. Misschien moet hier wat aan worden gedaan?

Persoonlijk maakt het mij weinig uit hoor.. maar ik kan me voorstellen dat dit niet de bedoeling is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 08:58:
[afbeelding]

"Bestel de iPhone 3G direct via Tweakers.net". Deze zin doet suggereren dat de telefoon bij T.net wordt besteld, of op z'n minst dat T.net er wat mee te maken heeft, terwijl het gewoon naar Tmobile.nl wordt doorgestuurd.
Ik kan me voorstellen dat dit een vorm van misleiding is en dat dit niet helemaal de bedoeling is. Misschien moet hier wat aan worden gedaan?

Persoonlijk maakt het mij weinig uit hoor.. maar ik kan me voorstellen dat dit niet de bedoeling is.
Mwah ik vind het meevallen. Er staat niet 'bij' of 'van' maar 'via'. En je wordt direct doorgelinked naar T-Mobile, dus echt misleidend is het allemaal niet. Dat zou anders zijn als de site waar je terecht komt nadat je geklikt hebt wederom over Tweakers spreekt of gebruik maakt van Tweakers.net stijlen/logo's etc en dan de indruk zou weken dat je hem bij Tweakers besteld.

Maar ja toch goed dat je het meldt, misschien denkt Tweakers er wel heel anders over :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vraag me af wat tweakers.net met die verkoop te maken heeft. Dus ja: erg dubieus.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:45
Ik vind het er toch niet helemaal netjes uitzien. Ze associeren bewust de aanbieding met de naam van Tweakers, ik neem aan om vertrouwen te wekken, terwijl dat niet terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je zit op dat moment op t.net toch? Als je dan op de link klikt koop je die toch via t.net?

Misschien bedoelen ze het zo?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Nee er staat echt bestel en direct en via
en zo word idd de indruk ook bij mij gewekt dat je hem dan van/via t.net koopt

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:38

Haan

dotnetter

willem007 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:23:
Je zit op dat moment op t.net toch? Als je dan op de link klikt koop je die toch via t.net?

Misschien bedoelen ze het zo?
Dat zal ongetwijfeld de uitleg van T-Mobile zijn ja, maar hiermee wordt toch wel de suggestie gedaan dat T.net iets met de verkoop van de iPhone te maken zou hebben, terwijl dat niet zo is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik denk dat het 'm in de nuances zit, 'via' is niet hetzelfde als 'bij' namelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Via Tweakers.net kan je goed opvatten dat Tweakers.net een reseller is of iets wat erop lijkt. Zelf heb ik hetzelfde gevoel als vele bij deze zin en vind het erop lijken dat je bij/via Tweakers.net koopt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Nou, je kunt hem inderdaad direct bestellen en dat gaat bij deze via Tweakers. Maar erg netjes vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja ik vond dit ook al zo raar :? maar is toch gewoon een ad van T-mobile op tweakers.net want gesponserde links zijn toch advertenties die via tweakers zelf geregeld worden (geen google ads dus?)

Maar iig vind ik hemzelf ook misleidend want het zal op veel mensen overkomen alsof tweakers dus een reseller is zoals eerder al gezegd.

[ Voor 32% gewijzigd door Chip. op 12-07-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

→ LA, niet iets van de redactie :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:11

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nouja, misleidend? Ik vind het op zich wel een eer als gebruikers Tweakers hoger aanslaan dan T-mobile en zich aldus misleid voelen als ze blijkt dat ze niet bij ons bestellen maar bij de telecomprovider, maar verder? Als je nu naar een schimmige zesdehands-site werd geleid ok, maar nu lijkt mij er toch niets mis mee. Er staat duidelijk 'via' en dat klopt gewoon: je klikt vanaf ons door naar T-mobile en als je vervolgens de iPhone daar aanschaft worden wij er ook nog wat gelukkiger van.
We zijn geen reseller of iets dergelijks, sturen enkel traffic naar T-mobile.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel op 12-07-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
Daniël schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:51:
Nouja, misleidend? Ik vind het op zich wel een eer als gebruikers Tweakers hoger aanslaan dan T-mobile en zich aldus misleid voelen als ze blijkt dat ze niet bij ons bestellen maar bij de telecomprovider, maar verder? Als je nu naar een schimmige zesdehands-site werd geleid ok, maar nu lijkt mij er toch niets mis mee. Er staat duidelijk 'via' en dat klopt gewoon: je klikt vanaf ons door naar T-mobile en als je vervolgens de iPhone daar aanschaft worden wij er ook nog wat gelukkiger van.
Ik vind wel misleidend klinken. alsof je als t.net zijnde korting kan krijgen op de iPhone..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat verzin je er dan toch echt zelf bij, want er suggereert helemaal niks dat het een speciale actie is of dat je korting krijgt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:00:
Dat verzin je er dan toch echt zelf bij, want er suggereert helemaal niks dat het een speciale actie is of dat je korting krijgt of iets dergelijks.
'Koop nu een prachtig voetbal t-shirt via de lokale sportzaak'
Koop je dan het t-shirt in de sportzaak of verwacht je te worden doorgesteurd bij de sportzaak?

'Bestel direct via Tweakers.net' doet suggereren dat je het artikel bij Tweakers.net afrekent. Dat jullie vervolgens alleen ons 'doorverwijzen' en geld vangen als een Tweaker wat koopt bij die website is niet de impressie die ik krijg bij het lezen van de tekst.

Ik bestel dan namelijk helemaal niks via Tweakers.net, maar wel 'dankzij' Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er staat duidelijk 'via' en dat klopt gewoon: je klikt vanaf ons door naar T-mobile en als je vervolgens de iPhone daar aanschaft worden wij er ook nog wat gelukkiger van.
Er staat Bestel via Tweakers.net en volgens mij gaat de bestelling niet via Tweakers.net.

Ik snap dat Tweakers.net ook aan deze verkopen verdiend omdat de naam gebruikt mag worden. Echter, je bestelt niks via Tweakers.net en dus noem ik dit misleidend. ;)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Als je op die link klikt kom je op een pagina waar je de iPhone kan bestellen, dus dan heb je 'm via T.net besteld. Klinkt misschien vergezocht, maar wat jullie bedoelen is dat je 'm niet bij T.net bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:07:
Als je op die link klikt kom je op een pagina waar je de iPhone kan bestellen, dus dan heb je 'm via T.net besteld.
Ik heb hem dan niet via tweakers.net besteld, maar ik ben via tweakers.net op een website terecht gekomen waar ik deze kan bestellen.

Sowieso vind ik dit soort mierenneuken over het woordje 'via' of 'bij' niet passen bij een bedrijf dat eerlijk handelt. Tuurlijk als je de tv aanzet zie je bij elke reclame dit soort verneukeratieve woordspelingen. Van Tweakers.net had ik dit niet verwacht en volgens mij komt het steeds vaker voor.
Klinkt misschien vergezocht, maar wat jullie bedoelen is dat je 'm niet bij T.net bestelt.
Het is vergezocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik kan nog wel tien taalgrapjes verzinnen waarom het wel/niet zou moeten kunnen, maar feit blijft dat T-mob geld wil verdienen door de naam aan Tnet te verbinden. Anders hadden ze er net zo goed gewoon 'bestul nu een iPhone.' van kunnen maken. Als dat kreng nou eens kapot gaat, kan ik dan ook via Tnet aanspraak maken op garantie?

@Daniel: merknamen hebben een marktwaarde. T-mobile maakt misbruik van de marktwaarde van Tnet door zich er eenzijdig aan te binden. Ik zou dat als ondernemer niet over me heen laten gaan. Vraag T-mobile om een extra bijdrage of verzoek (sommeer) ze Tnet niet meer te vermelden in hun ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:50:
Ik zou dat als ondernemer niet over me heen laten gaan. Vraag T-mobile om een extra bijdrage of verzoek (sommeer) ze Tnet niet meer te vermelden in hun ads.
je klikt vanaf ons door naar T-mobile en als je vervolgens de iPhone daar aanschaft worden wij er ook nog wat gelukkiger van.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hmm..dat zou suggereren dat er dus een contract met T-mobile is dat naast de google ads campagne loopt, in welk geval ik niets gezegd heb. Tenminste, ik meen dat google ads alleen met hits werkt en niet met verkoopcijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
En denk je dat T-mobile dat mag doen zonder onze toestemming? Als wij hier een probleem mee zouden hebben - en het lijkt mij dat jullie ons proberen te overtuigen dat we dat zouden moeten hebben - hadden we die tekst wel aangepast. Van enig misbruik van onze naam is ons inzien geen sprake.

Misleiding impliceert dat er een kennelijk nadeel moet zijn voor diegene die op de link klinkt. Ik kan met de beste wil van de wereld niet op iets komen waardoor dat het geval zou zijn, immers, nergens worden bepaalde voordelen beloofd die vervolgens niet blijken te kloppen. Het enige dat ik me zou kunnen indenken is dat de naam Tweakers.net in de advertentie meer vertrouwen zou wekken dan die van T-mobile en nogmaals, als betrekkelijk jonge internetonderneming hoger ingeschat worden dan Deutsche Telekom vind ik een eer, maar niet erg realistisch.

Over de inhoud van deals met adverteerders kan ik logischerwijze geen mededelingen doen, maar dit is inderdaad een wezenlijk andere constructie dan een voor ons qua inhoud redelijk onbeheersbaar systeem als Adsense.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 12-07-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het ook misleidend. In de titel van de ad staat nl. de naam van tweakers.net en dat vind ik een betrouwbare/vertrouwde naam zodat ik erop zou klikken als ik geinteresseerd was in een iPhone.

Al ziet iemand met een gemiddeld IQ wel dat je naar de t-mobile-site wordt doorgelinkt en dat t.net er niks meer mee te maken heeft. Toch vraag ik me af waarom je de naam van t.net dan toch in de titel van de ad zou zetten. Kennelijk is dat gedaan zodat er meer mensen op klikken omdat ze dénken dat het een aanbieding is georganiseerd door hun vertrouwde t.net. Misleiding dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 12-07-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daniël schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:01:
En denk je dat T-mobile dat mag doen zonder onze toestemming? Als wij hier een probleem mee zouden hebben - en het lijkt mij dat jullie ons proberen te overtuigen dat we dat zouden moeten hebben - hadden we die tekst wel aangepast.
Even terugspoelen. Had je dan niet meteen in je eerst reply duidelijk kunnen maken dat T-mobile dit doet met jullie toestemming? Of ben ik de enige die dit niet uit de rest van de thread opmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Palomar schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:01:
Toch vraag ik me af waarom je de naam van t.net dan toch in de titel van de ad zou zetten.
Inderdaad want je ZIT al op T.net
Ook bij mij wordt de suggestie gewekt dat je zaken doet (of gaat doen) met T.net en niet met T-Mobile.

Je komt het wel op meer plekken tegen op internet. Van die fake-linkjes die je totaal ergens anders laten uitkomen dan waar je denkt.

Ik vind het ook verre van elegant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:07:
[...]

Even terugspoelen. Had je dan niet meteen in je eerst reply duidelijk kunnen maken dat T-mobile dit doet met jullie toestemming? Of ben ik de enige die dit niet uit de rest van de thread opmaak?
T.net heeft hier ook baat bij (meer clicks), dus lijkt me logisch dat T.net dit goed vindt. Sowieso ga ik ervan uit dat ze geen ads op hun site zetten die ze niet van te voren hebben gezien/toestemming gegeven.

Snap niet waarom Daniel/de crew niet gewoon toegeeft (in politiek correcte termen) dat het idd misleiding is, maar dat ze zo meer clicks krijgen. Verweer zal dan zijn dat het geen pay-per-click systeem is, maar dat doet niet terzake, omdat t-mobile echt wel bijhoudt hoeveel clicks er binnenkomen en dat weer relevant kan zijn voor de keuze om evt. volgende campagnes wel of niet bij t.net te doen.

En ik snap ook wel dat men dit soort topics gezeik vindt en vind mezelf eigenlijk ook een zeikerd nu ik het teruglees, maar je ziet vaak genoeg op andere sites dat heel langzaam stukje bij beetje zulk soort truukjes steeds verder worden uitgebreid. Dan kun je als gebruikers dus beter direct gaan zeiken, beginnend om zo'n klein linkje ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Palomar op 12-07-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Daniël schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:01:
Misleiding impliceert dat er een kennelijk nadeel moet zijn voor diegene die op de link klinkt.
Hoe kom je daar bij?

Misleiden is iemand proberen te leiden aan de hand van iets dat niet waar is. Of dat een voordeel of nadeel is doet er niet toe. Met andere woorden: Ik vertrouw er wel op dat T.net haar naam niet laat voeren door een zolderkamerbedrijfje.

Wat er gebeurd is dat men een tweaker wil laten denken dat iets bij T.net besteld wordt en dat wordt gecamoufleerd met via. Ik kan mij goed begrijpen dat deze beproefde methode werkt, maar netjes is anders. Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat de slogan correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvanvliet
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 13:46

pietvanvliet

ikwilookwatzeggen!

Nouja, misleidend? Ik vind het op zich wel een eer als gebruikers Tweakers hoger aanslaan dan T-mobile
Niet meer dan terecht toch? :p
Er staat duidelijk 'via' en dat klopt gewoon: je klikt vanaf ons door naar T-mobile en als je vervolgens de iPhone daar aanschaft worden wij er ook nog wat gelukkiger van.
Allemaal duidelijk en begrijpelijk, maar je zult het vast met me eens zijn dat de alarmbellen bij users óók begrijpelijk zijn. Niet iedereen ziet blijkbaar dat deze add scharniert op het woord via en niet op het woord bestel. Als je hem vluchtig leest zou ik ook denken dat er voor jullie een presentje per toestel in zat. Pas als je beter kijkt begrijp je dat er met bestel via wordt bedoeld dat je doorlinkt naar T-Mobile zelf en dáár pas bestelt.

Het is gewoon mooi gevonden dus van T-Mobile om het zo te formuleren. Bovendien is het toch een mooi compliment voor T.net dat T-Mobile jullie blijkbaar zo hoog heeft zitten dat ze een constructie bedenken die zou kunnen suggereren dat de T.net toezicht houdt op het bestelproces?

Een muis maakt nog geen piepshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
AlainS schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:15:
[...]
Wat er gebeurd is dat men een tweaker wil laten denken dat iets bij T.net besteld wordt en dat wordt gecamoufleerd met via. Ik kan mij goed begrijpen dat deze beproefde methode werkt, maar netjes is anders. Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat de slogan correct is.
Je wil dus dat er komt te staan 'bestel bij T-mobile' want als er 'bestel via T.net' staat denk je dat er 'bestel bij T.net staat'? Dat voor de snelle lezer die interpretatie mogelijk is snap ik wel, maar zolang dat geen nadeel voor de klikker oplevert ga ik niet aan een verder correcte advertentietekst morrelen.
Of wil je die hele iPhone ineens niet meer als blijkt dat je hem bij T-mobile moet kopen?
pietvanvliet schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:18:Als je hem vluchtig leest zou ik ook denken dat er voor jullie een presentje per toestel in zat.
Nogmaals, ik kan geen inhoudelijke mededelingen zijn over de inhoud van advertentiedeals, maar wie zegt dat dat niet het geval is dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel op 12-07-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WFvN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:09:
[...]

Inderdaad want je ZIT al op T.net
Ook bij mij wordt de suggestie gewekt dat je zaken doet (of gaat doen) met T.net en niet met T-Mobile.
Pfff.

"bestel nu via {sitenaam}" is een redelijk standaard marketingoplossing, en in dit geval (we zitten hier op Tweakers.net, een site met users met hopelijk een bovengemiddelde internet kennis) is het redelijk obvious hoe de vork in de steel zit als je op de link klikt.

Vallen jullie ook over soortgelijke Ads als je langs Webwereld/Slashdot/Inquirer/HWI/THG komt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

alt-92 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:29:
[...]

Pfff.

"bestel nu via {sitenaam}" is een redelijk standaard marketingoplossing, en in dit geval (we zitten hier op Tweakers.net, een site met users met hopelijk een bovengemiddelde internet kennis) is het redelijk obvious hoe de vork in de steel zit als je op de link klikt.

Vallen jullie ook over soortgelijke Ads als je langs Webwereld/Slashdot/Inquirer/HWI/THG komt?
Persoonlijk? Ja!

Ik loop jaren lang op tweakers.net. Bij mij is een betrouwbaar plaatje in m'n hoofd terecht gekomen bij die naam.

Als ik een mailtje binnen krijg waarbij ik een wat vreemd onderbuikgevoel krijg, dan klik ik niet op linkjes of ik kijk eerst goed waar het linkje naartoe gaat. Idem bij websites waarbij ik niet geheel vertrouwen heb in de oprechtheid.

Op T.Net heb ik dat gevoel dus niet en meen ik te maken te hebben met een serieus bedrijf wat verder zonder vreemde dingen werkt; een bedrijf die ik vertrouw: een 'WYSIWYG'-site zeg maar.

Als ik dan vervolgens op zo'n link terecht kom bij T-Mobile, dan past dat in mijn beleving totaal niet bij het gevoel wat bij mij is opgebouwd bij T.Net de afgelopen jaren.
Ik denk dat dit bij meer mensen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WFvN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:35:
Ik loop jaren lang op tweakers.net.
Ik ook.
Als ik dan vervolgens op zo'n link terecht kom bij T-Mobile, dan past dat in mijn beleving totaal niet bij het gevoel wat bij mij is opgebouwd bij T.Net de afgelopen jaren.
Ik denk dat dit bij meer mensen het geval is.
Ah.
Een reclame-uiting die gebruik maakt van de goede naam van {site} is per definitie fout dan?
Als {said site} er echt een probleem mee heeft dat diens naam bij een produkt van {anderegrotenaam} in een ad-campaign genoemd wordt, dan wordt dat vanzelf opgelost.

Als je het nu over één of ander bokkie-wokkie produkt of bedrijf had die Tweakers.net als sitenaam wil gebruiken had ik gezegd dat je een punt hebt, maar voor T-mobile gaat die situatie niet echt op in de vergelijking denk ik :)

Strikt gesproken is 'via' de waarheid als de spreekwoordelijke koe: er staat geen 'bij' of 'op' namelijk.
Dat je het niet eens bent met een goed stukje marketing van T-Mobile, tja.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@ WFvN

Je hebt het over gevoel en vertrouwen dat is opgebouwd. Dat kan ik niet helemaal rijmen met je reactie. Als dat gevoel en vertrouwen bestaat, dan weet je toch dat T.net je niet via een advertentie zal belazeren? Sterker nog, het zal je eerder het idee moeten geven dat je een goede deal sluit.
Via houdt in dit geval in dat je er via de frontpage terecht komt, op een door T.net goedgekeurde manier, bij een goedgekeurde partner, en T.net verdient er aan. Ergo, wat is nu precies het probleem?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Daniël schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:28:
[...]

Je wil dus dat er komt te staan 'bestel bij T-mobile' want als er 'bestel via T.net' staat denk je dat er 'bestel bij T.net staat'?
Nee, dat wil ik niet. Als er staat dat ik iets via T.net kan bestellen wil ik het ook via T.net bestellen en niet op een site uitkomen waar ik het zou kunnen bestellen.

Overigens snap ik je verweer wel. Dit soort reclame technieken zijn vrij standaard. Ik had alleen niet verwacht dat T.net hier aan mee zou doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Puur uit nieuwsgierigheid: is dit de eerste keer dat er op deze manier op T.net geadverteerd wordt?

(Het is mij nooit eerder opgevallen, vandaar deze vraag. :))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

alt-92 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:42:
Een reclame-uiting die gebruik maakt van de goede naam van {site} is per definitie fout dan?
Ligt eraan op welke manier. 'Geadviseerd door bladibla' vind ik al wat anders.
Als {said site} er echt een probleem mee heeft dat diens naam bij een produkt van {anderegrotenaam} in een ad-campaign genoemd wordt, dan wordt dat vanzelf opgelost.

Als je het nu over één of ander bokkie-wokkie produkt of bedrijf had die Tweakers.net als sitenaam wil gebruiken had ik gezegd dat je een punt hebt, maar voor T-mobile gaat die situatie niet echt op in de vergelijking denk ik :)
En daar zit dus een verschil in beleving.

bokkie-wokkie of meer gerespecteerd bedrijf, het boeit mij persoonlijk geen bal.
De link wekt de indruk dat je op T.net blijft en dat je met T.net te maken hebt en houdt. Een stukje vertrouwen wat is opgebouwd laat mij zo'n link verder niet controleren.
Ik om totaal ergens anders uit dan waar ik uit denk te komen. Misleiding dus. Misleiding door een site waarvan ik toch best een hoge dunk van heb gekregen de laatste jaren. Erg jammer zoiets.
Strikt gesproken is 'via' de waarheid als de spreekwoordelijke koe: er staat geen 'bij' of 'op' namelijk.
Dat je het niet eens bent met een goed stukje marketing van T-Mobile, tja.
Zo lust ik er nog wel meer.
Strikt genomen kan er 100x de waarheid staan maar als het een andere indruk wekt, dan is dat alsnog misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

FirePuma142 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:45:
Je hebt het over gevoel en vertrouwen dat is opgebouwd. Dat kan ik niet helemaal rijmen met je reactie. Als dat gevoel en vertrouwen bestaat, dan weet je toch dat T.net je niet via een advertentie zal belazeren? Sterker nog, het zal je eerder het idee moeten geven dat je een goede deal sluit.
Maar T.Net (even wat bruut gesteld) wil mij dus zaken laten doen met T-Mobile terwijl ik dat mogelijk helemaal niet wil! Ik wil niet dat er voor mij gekozen wordt. Ik klik op T.Net en ben in de veronderstelling dat ik dus met de door mij gekozen T.Net zaken zal doen en NIET met een ander bedrijf.
Staat er T-Mobile in de link waaruit duidelijk is dat het om T-Mobile gaat, dan kies ik op dat moment voor T-Mobile als ik erop klik. Dat is wat anders dan wanneer ik klik op A en bij B terecht kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
100% eens met WFvN

Simpel voorbeeld : Als ik van webwereld / Inquirer / slashdot / marktplaats onverwacht mailtjes zou krijgen stel ik gelijk mijn spamfilter in.
Nu kreeg ik laatst een emailtje van wilbert de vries, als dit mailtje elke voorgenoemde site genoemd had ipv tweakers.net was het gelijk verdwenen, nu heb ik zelfs een enquete ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sorry, de keuken is al gesloten ;)
Strikt genomen kan er 100x de waarheid staan maar als het een andere indruk wekt, dan is dat alsnog misleiding.
Nou nou...
Ik doe een mouse over op die link (want ik ben net zoals jij een savvy interwabs usert) en zie clk.tradedoubler.com. Heh. Geen t.net urrel.
Ik kijk nog een keer naar de tekst: Nope, staat echt geen 'bij Tweakers.net' of 'op Tweakers.net'.
En als ik doorklik kom ik op T-mobile uit.

Vergaat je wereld nu?
WFvN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:51:
[...]

Maar T.Net (even wat bruut gesteld) wil mij dus zaken laten doen met T-Mobile terwijl ik dat mogelijk helemaal niet wil! Ik wil niet dat er voor mij gekozen wordt. Ik klik op T.Net en ben in de veronderstelling dat ik dus met de door mij gekozen T.Net zaken zal doen en NIET met een ander bedrijf.
Welkom in 2008.
Lag het lekker onder die steen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
FirePuma142 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:45:
@ WFvN
Via houdt in dit geval in dat je er via de frontpage terecht komt, op een door T.net goedgekeurde manier, bij een goedgekeurde partner, en T.net verdient er aan. Ergo, wat is nu precies het probleem?
The bolding is all mine. En dat vind ik dus juist het misleidende, door de formulering verwacht ik of op tweakers.net te blijven en bij t.net een iphone te kunnen bestellen of ik verwacht echt een goede aanbieding, terwijl ik precies dezelfde aanbieding waarschijnlijk ook in mijn spam map aantref.

T.net heeft vanuit mij gezien helemaal niets met deze aanbieding te maken er wordt alleen wel die suggestie gewekt en dat vind ik misleidend.

En dat het met de nodige woord-kunstjes en dikke van dalen uitleggingen wel zo valt te zeggen dat er niets fouts staat is het toch juist door de marketing afdeling op zo'n manier opgezet omdat bijna niemand het leest zoals het hier door t.net uitgelegd wordt imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

alt-92 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:29:
Nee, want ik voel me alleen betrokken bij deze site... zie het maar als een compliment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je snapt er echt geen hout van hè?

Op zo'n manier verkl**t je gewoon het vertrouwen bij een groep users.
Welkom in 2008.
Goh :| Leuk.... T.Net gaat ook met z'n tijd mee en besluit dus ook om de boel wat misleidender op te stellen etc.

Moet je zomaar met alle trends meegaan? Als dat de enige reactie is, dan kan ik niet anders zeggen dan sneu
Jammer dat een opgebouwd vertrouwen op zo'n manier weer de grond in wordt getrapt en dat alles omdat het..... jawel ..... 2008 is!!!

Base line:

Vertrouwen moet je niet schaden!

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 13-07-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WFvN schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Je snapt er echt geen hout van hè?
Jawel hoor :)

Ik denk dat ik alleen wat meer gepokt en gemazeld ben als het om dit soort dingen gaat.
Haal even diep adem, tel tot tien en besef je dan ook dat ik wat dit aangaat ook maar gewone user ben op de frontpage en verder niet.
Als je dat verschil niet (meer) kan of wil maken: even goede vrienden, maar meningen kunnen en mogen verschillen gelukkig.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 13-07-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
alt-92 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:00:
[...]
Nou nou...
Ik doe een mouse over op die link (want ik ben net zoals jij een savvy interwabs usert) en zie clk.tradedoubler.com. Heh. Geen t.net urrel.
Ik kijk nog een keer naar de tekst: Nope, staat echt geen 'bij Tweakers.net' of 'op Tweakers.net'.
En als ik doorklik kom ik op T-mobile uit.
Dus als volgende keer hakkie-takkie bedrijf x deze tekst in een google ad neerzet die toevallig op t.net getoond wordt dan hebben jullie er ook niets op tegen?

Want als ik jullie uitleg zo lees dan zien jullie er blijkbaar niets mis mee als een willekeurig bedrijf dit zo doet, het is blijkbaar toch zo obvious dat jullie er niets direct mee te maken hebben.

Zeg dan gewoon dat dit overeengekomen is met T-Mobile en dat jullie er akkoord voor hebben gegeven en dat jullie best snappen dat het misleidend is, maar dat de ad nu eenmaal zo opgezet is, ga niet mierenneuken over savvy interwabs userts en woordspelletjes spelen.

Imho vind ik de reacties van t.net in dit topic nog teleurstellender dan de hele ad.
Welkom in 2008.
Dit soort reacties dus.
En ja, het lag best lekker onder die steen, zolang ik daar onder lag kon ik t.net ook rustig in de whitelist van mijn ad-blocker zetten. Nu jullie gewoon op de standaard 2008 manieren reclame gaan maken ga ik toch even overdenken of ik die whitelist wel wil behouden.

In 2007 was het standaard om allerlei flash-reclames te hebben met geluid en popups / popunders, daar hield t.net zich express zo veel mogelijk afzijdig van, maar nu willen jullie blijkbaar net zo hard meedoen als de rest en dan gaat waarschijnlijk mijn adblocker jullie ook behandelen als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben ook best gepokt en gemazeld wat dat soort dingen betreft. Zoals ik al aangaf: ik check echt wel waarnaar linkjes verwijzen links onderin m'n IE maar niet overal. Gezien ik T.Net niet beschouw als een site van een stel pRutZ0rtz maar een site van mensen die weten hoe ze een linkje moeten maken. En dat ik te maken heb met een betrouwbare site die doet aan heldere communicatie, acht ik het niet meer nodig om die linkjes te checken.

Helaas heb ik het mis omdat T.Net blijkbaar zonodig 100% met z'n tijd mee moet gaan? Inlcusief de minder aangename dingen dus?

Jammer dat ik toch weer een site moet toevoegen aan m'n lijstje met niet altijd even betrouwbare links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Daniel: Ja, bij mij heeft T.net een hogere naam dan T-Mobile. Well done d:)b ;)

De tekst wekt bij mij de suggestie dat T-Mobile een deal met T.net heeft afgesloten wat betreft de verkoop van de iPhone 3G, wat blijkbaar toch niet zo is.
Enigszins vreemd maar wat mij betreft geen big deal, blijkbaar wat jullie betreft ook niet. Er zijn ergere dingen om ons druk over te maken, dus even iedereen rustig ademhalen en nu naar bed :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 10:52

franssie

Save the albatross

Net dit topic doorgelezen (beetje op scroll) maar als ik merkhouder (lees VNU was het toch?) zou zijn van een voor veel geld gekochte (hopenlijk voor Femme) community ... dan zou ik dit topic erg goed in de gaten houden ...
[al denk ik zelf dat het bijna nergens over gaat, de FP admin gaat wel erg uit van zijn/haar eigen wereld/belang]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gomez12 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:13:

Imho vind ik de reacties van t.net in dit topic nog teleurstellender dan de hele ad.
alt-92 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:11:
Haal even diep adem, tel tot tien en besef je dan ook dat ik wat dit aangaat ook maar gewone user ben op de frontpage en verder niet.
Als je dat verschil niet (meer) kan of wil maken: even goede vrienden, maar meningen kunnen en mogen verschillen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het woord "direct" wekt bij mij ook de indruk dat de bestelling op de website Tweakers.net geplaatst kan worden zonder tussenkomst van een andere partij. Het woord "via" suggereert dat de bestelling via een pagina op Tweakers.net verloopt. Je kan niet zeggen dat de bestelling via de advertentie loopt want de pagina waarop deze staat is het beginpunt, het woord "via" geeft aan dat er nog een tussenstop is na het klikken daarop.

De juiste manier om "Direct via" te lezen is dus dat men nu op het beginpunt is, er minstens 2 stappen nodig zijn (via) en dat de eerste stap (direct), het bestellen zich op Tweakers.net bevind.

[ Voor 63% gewijzigd door Johnny op 13-07-2008 00:45 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@ alt-92:
no offense, maar je moet toch wel begrijpen dat een 'rode nick' voor de meeste mensen al gelijk staat aan 'de organisatie' in casu Tnet. Ik zie deze mixup wel vaker gebeuren hier en kan alleen maar concluderen dat je als mod/admin/whatever gewoon wat voorzichtiger moet zijn met wat je zegt, zeker in dit soort topics. En ja, ik weet dat je niet namens de organisatie spreekt, maar Effect = Kwaliteit x Acceptatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Als je eerst naar de url moet kijken in je statusbalk (zoals alt_huppelepup suggereert) voor je op een link klikt op t.net dan is het einde wel behoorlijk zoek :P

En verder gaat het er vnl. om dat je nu een site opent die je ws. niet had willen openen. 'Big deal, dan klik je die toch weer weg :Z ' zie ik alt en consorten al roepen, maar dat kun je ook zeggen bij irritante popups (klik je toch gewoon weg :{) of spam-mail in je inbox ('klik je toch gewoon op delete'). imo valt dit allemaal in dezelfde categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik geloof dat WFvN en sommige andere mijn punt niet helemaal snappen.
Juist omdat er via staat, juist daarom moet je er van uitgaan, vanwege de reputatie die T.net heeft hoog te houden, dat je door op die link te klikken naar een correcte site wordt gestuurd. En dat kom je ook. Het is niet alsof je op de site een of andere malafide belwinkel terecht komt. Je begrijpt toch wel dat T.net zijn gebruikers serieus neemt, en dus ook de link, voorwaarden, etc. achter de advertentie meeneemt in haar beslissing om deze advertentie toe te laten? En als je je op deze manier kan ergeren, wat mij al een raadsel is, neem dan een abo, dan zie je ook geen reclame meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

alt-92 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:00:
[...]

Sorry, de keuken is al gesloten ;)

[...]

Vergaat je wereld nu?
[...]

Welkom in 2008.
Een beetje misplaatste reactie. Tweakers zijn bezorgd om de goede naam van de site en de toko en dan reageer je zo op flauw? Niet goed.

Nu is het T-mobile, maar wat doet Tweakers als winkels met mindere reputatie dit soort teksten gaan gebruiken? Lekker meeliften op jullie naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

DaMorpheus schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:48:
[...]

Nu is het T-mobile, maar wat doet Tweakers als winkels met mindere reputatie dit soort teksten gaan gebruiken? Lekker meeliften op jullie naam?
Als ik het goed begrijp, is dit in overleg zo neergezet, dat betekent dus dat niet zomaar iedere toko reclame op de frontpage kan maken met "bestel nu $product via T.net!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Haan schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:54:
[...]

Als ik het goed begrijp, is dit in overleg zo neergezet, dat betekent dus dat niet zomaar iedere toko reclame op de frontpage kan maken met "bestel nu $product via T.net!"
Neen, volgens de uitleg gegeven door Daniël mag ik als derderangs aanbieder een advertentie plaatsen voor eender welk product en daar dan "Koop nu x via Tweakers.net" bijzetten, omdat via zou impliceren dat het niet bij T.net zelf is.

Niet dat ik het daarmee eens ben, maar zo werkt het blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Het is wel een goede reclame, als er zelfs een topic over wordt geopend. Het doel is bereikt voor T-mobile, denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Alfredo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 04:30:
[...]

Neen, volgens de uitleg gegeven door Daniël mag ik als derderangs aanbieder een advertentie plaatsen voor eender welk product en daar dan "Koop nu x via Tweakers.net" bijzetten, omdat via zou impliceren dat het niet bij T.net zelf is.

Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat dit kan als je een deal sluit. En ik gok dat het een trade-off is tussen betrouwbaarheid en genoeg geld. Een zeer onbetrouwbare aanbieder zal er nooit tussen komen (of moet heel erg veel geld bieden waarschijnlijk). T.net is gewoon een commerciële toko, niets meer en niets minder. Zij moeten ook eten. En dan is dit soort dingen normale praktijk. Te slechte aanbieders wil je gewoon niet mee in zee, want kost je je reputatie en die is ook geld waard.

Als je zelf een ander (romantischer) beeld in je kop had, kun je dat T.net niet verwijten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Alfredo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 04:30:
[...]

Nounou, dat is dan toch wel in redelijk snel tempo compleet het tegenovergestelde geworden van wat ik gezegd heb. In dit specifieke geval hebben we er geen moeite mee, om het het strikt gezien gewoon klopt en we T-mobile beschouwen als een betrouwbare partner. Onze merknaam mag alleen gebruikt worden met onze toestemming, in dit geval is die toestemming gegeven en is er niets aan de hand. Waar je uit opmaakt dat het gebruik van die naam door een twijfelachtige aanbieder dan ineens ook mag is mij een raadsel.

Ik kan me simpelweg niet indenken dat mensen die een iPhone 3G willen kopen zich genomen voelen als blijkt dat ze voor aanschaf van het ding bij T-mobile uitkomen. Blijkbaar is dat een foute aanname...maar los daarvan zie ik hierboven mensen echt helemaal los gaan, inmiddels zijn we blijkbaar een onbetrouwbare partij geworden. Grote woorden over hoeveel vertrouwen we opgebouwd hebben met jaren aan online dienstverlening. Één onbewust multifunctioneel te interpreteren advertentie en dat vertrouwen gaat blijkbaar al op de helling. Het is zelfs misleiding? En als we wijzen op het subtiele verschil tussen het woordje 'bij' en 'via', wat van vrij cruciaal belang is als je wilt beargumenteren dat het geen misleiding is, spelen we woordspelletjes, kunstjes, noem maar op. Gebruikers mogen uiteraard wél vallen over dat woord, en dan zijn het geen woordspelletje.
Als één partij gaat bepalen welke argumenten in een discussie gebruikt mogen worden én daar niet eens dezelfde lijn in trekt wordt het natuurlijk nogal een lastig verhaal om op inhoudelijke gronden die discussie te voeren. Bovendien doen dergelijke aantijgingen de sfeer geen goed.
Er wordt van alles aangenomen, ingevuld en verzonnen. We doen dit ook met jachemjachemadverteerders, iedereen mag dit doen, tweakers.net is niet meer betrouwbaar, we doen het bewust, onze reacties in de thread zijn zelfs teleurstellend??

Echt, noem mij één site waar het management op fucking zaterdagavond om half 12 uitgebreid inhoudelijk uitleg komt geven over een advertentie, en dan is het teleurstellend, droogweg omdat we de gebruiker niet bij de eerste de beste klacht gelijk geven. Er is werkelijk geen enkele site te vinden waar het management zich dusdanig flexibel, begrijpend en open opstelt over vrijwel alles dat met de site te maken heeft. En waarom? Omdat al die andere sites naar gebruikers kijken als sjaakies van het type 'voor jou tien anderen en je bent toch een zeikstraal dus die zijn we liever kwijt', en wij daar anders over denken. Elke gebruiker is waardevol (ok, er zijn uitzonderingen :P) en op het moment dat die in het toetsenbord klimt heeft dat een reden, dus dan luisteren we en reageren we inhoudelijk. Dat die uitleg vervolgens niet geaccepteerd wordt en er met steeds hardere verwijten en het van één kant willen controleren van de discussie geprobeerd wordt ons alsnog van ons ongelijk te bewijzen snap ik wel, maar dat doet niets af aan het feit dat ik vind dat de tekst zoals die er stond weliswaar voor de snelle lezer anders uit te leggen viel dan hij bedoeld was, maar inhoudelijk gewoon correct was én dat er van misleiding van de gebruiker echt geen enkele sprake kon zijn.

Anyway, om verdere verwarring te voorkomen heb ik de tekst van de advertentie licht aangepast. Ik hoop dat nu duidelijk is dat als je in Nederland een iPhone 3G wil aanschaffen dat dat bij T-mobile zal moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Daniel, en was daar nou zon enorme tijd voor nodig ?
Het valt me steeds vaker op dat de gebruikers die t.net ,t.net gemaakt hebben (alle users die community minded zijn) steeds meer een backseat krijgen.

Wat ik je wel meegeef is dat je wel nog flexibel bent (itt anderen), en na het merken van 3 pagina's dat het echt niet alleen ik en 3 andere users zijn, doe je er op zn minst wel iets aan ;)
thnx

Ik ben het met je eens dat t.net een van de beste flexibelste redacties heeft/had, maar ik denk niet dat ik de enigste ben als ik zeg dat het sinds VNU in de picture is heel wat veranderd is, en het t.net gevoel hierdoor ook veranderd/cq weg is.

[ Voor 66% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-07-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Def!iance: Ik vind het redelijk absurd dat als, zoals Daniël zegt, het management om half 12 zaterdagnacht zich bezig weet te houden met een tekstuele discussie over een advertentietje en daar vervolgens ook nog is wijzigingen in aanbrengt, je over het proces durft te klagen :X . De suggestie dat VNU het 'tweakers.net gevoel heeft aangetast' is in mijn ogen net zo belachelijk, gezien het voorgaande.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CrankyGamerOG schreef op zondag 13 juli 2008 @ 09:57:
Het valt me steeds vaker op dat de gebruikers die t.net ,t.net gemaakt hebben (alle users die community minded zijn) steeds meer een backseat krijgen.

Wat ik je wel meegeef is dat je wel nog flexibel bent (itt anderen), en na het merken van 3 pagina's dat het echt niet alleen ik en 3 andere users zijn, doe je er op zn minst wel iets aan ;)
thnx

Ik ben het met je eens dat t.net een van de beste flexibelste redacties heeft/had, maar ik denk niet dat ik de enigste ben als ik zeg dat het sinds VNU in de picture is heel wat veranderd is, en het t.net gevoel hierdoor ook veranderd/cq weg is.
:X

Dude, ff serieus, lange tijd? Zoals hij zelf zegt fucking half twaalf op zaterdag, en ook nog fucking voor tien uur op zondag, en hij komt aan je wensen tegemoet, en dan nog klagen, en twijfelen aan zijn toekomstige flexibiliteit? Ga je schamen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

JHS schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:21:
Def!iance: Ik vind het redelijk absurd dat als, zoals Daniël zegt, het management om half 12 zaterdagnacht zich bezig weet te houden met een tekstuele discussie over een advertentietje en daar vervolgens ook nog is wijzigingen in aanbrengt, je over het proces durft te klagen :X . De suggestie dat VNU het 'tweakers.net gevoel heeft aangetast' is in mijn ogen net zo belachelijk, gezien het voorgaande.
Natuurlijk vind ik niet dat dit in het weekend moet gebeuren, het gaat mij om de algehele tendens.
Het gaat niet om de snelheid van het aanpassen ,maar om de reacties hier in deze thread, lekker makkelijk een stukje quoten waarop je kan bashen.

Het gaat om het "gevoel" wat steeds meer wegvalt, het steeds vaker aanvallen van mods/admins op users, het abrupt en absurde quoten, het wij zijn de baas gedrag.

Nu kun je wel roepen dat het niet zo is omdat je het niet wilt horen, maar ik zou zeggen zoek eens in je eigen forum, dan kom je erachter dat de user input steeds minder waard blijkt te worden.
En dat er steeds meer tweakers , die hier al jaren rondlopen/surfen/posten , zich ook zo voelen blijkt uit genoeg posts de laatste tijd, dat jullie die tendens niet willen of kunnen zien is een 2e.
Hoe je het ook draait of keert, de komst van VNU heeft t.net niet goed gedaan voor de persoonlijke ervaring van een hele zwik tweakers.
(Wat uiteraard niks afdoet dat het een keuze was en is van het managment en jullie daar vrij in zijn)

De key issue in het gevoel is denk ik het feit dat het lijkt alsof sinds VNU's komst er anders word gereageerd op users.

Nu is dat natuurlijk voor elke mod en admin anders, maar de gehele tendens doet vermoeden dat er een interne policy change is die dit strictere gedrag, en "high and mighty gedoe" heeft opgedragen.
Dude, ff serieus, lange tijd? Zoals hij zelf zegt fucking half twaalf op zaterdag, en ook nog fucking voor tien uur op zondag, en hij komt aan je wensen tegemoet, en dan nog klagen, en twijfelen aan zijn toekomstige flexibiliteit? Ga je schamen. 8)7
Quote eens waar ik twijfel aan zn flexibiliteit, lekker makkelijk he bashen
Het stukje waarin ik hem bedank dat hij zijn mening aanpast en toch gehoor geeft aan het gevoel wat er speelde vergeet je even snel.

Wellicht verwoorde ik het verkeerd en kan het verkeerd opgevat zijn, waar mijn post om ging, is dat Daniel idd eerst tegengas gaf (wat zijn goed recht is), en na bleek dat er heel wat users het zelfde dachten/voelde hij toch de actie ondernam waarvan de meeste tweakers(die in het topic keken) het het beste vonden.

ps. lees mijn post met een korreltje zout, ik heb begrepen dat ik soms post , en dat andere mensen het compleet anders opvatten door mijn post "stijl", dit is niet bewust , en ook niet gewenst door mijzelf, ik probeer het aan te passen , so please bare with me

[ Voor 35% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-07-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik moet zeggen dat ik de advertentie in den beginne ook misleidend vond. Na de eerste uitleg van Daniel was ik er uit dat dit een speciale deal is met niet nader te noemen voorwaarden, waarbij T.net wellicht ook nog iets verdient aan de verkoop. Er is dus een voordeel aan het kopen via T.net, alleen gaat die niet naar de koper, maar naar T.net.

Daniel e.a. ik denk dat jullie er trots op mogen zijn dat een marketingafdeling van T-Mobile denkt meer verkopen te behalen door de naam van T.net er aan te koppelen. Zoals hierboven gezegd is T.net een vertrouwde naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CrankyGamerOG schreef op zondag 13 juli 2008 @ 09:57:
Backseat niet, maar er spelen meer belangen dan enkel die van de individuele gebruiker. Dat was al zo maar nu er door een bepaald bedrijf in Haarlem ook commerciële doelstellingen aan deze site worden gehangen is dat af en toe wat sterker merkbaar. Echter, mijn chefs aldaar begrijpen donders goed wat deze site groot heeft gemaakt en groot kan houden, en laten ons dus veel ruimte (sterker nog, hameren daar zelfs op) om zo weinig mogelijk van de commercie merkbaar te laten zijn aan de community. Het kan echter niet zo zijn dat we bij elke kik van een gebruiker alles uit onze handen laten vallen om het die gebruiker naar de zin te maken, en dat lijkt iets te zijn dat af en toe wel verwacht wordt. Voor een deel hebben we het daar ook zelf naar gemaakt door ons altijd open en flexibel op te stellen - derhalve wordt er steeds meer van verwacht - maar ook dat heeft zijn grenzen natuurlijk.
Wat denk ik ook aan de hand is, is dat de perceptie van gebruikers altijd een jaar of drie achter heeft gelopen bij de realiteit. In de laatste periode dat we zelfstandig waren, waren we inmiddels wel een behoorlijk serieus commercieel bedrijf geworden met een forse omzet en een aardige club mensen op de loonlijst. Desondanks leefde bij veel gebruikers nog het beeld van een zolderkamerbedrijfje dat alles gesponsord kreeg en volledig draaide op vrijwilligers. Nu begint langzamerhand door te dringen dat die tijd toch echt is geweest.

En bekijk het eens van de andere kant: dik twee jaar geleden ging elke euro advertentieomzet rechtstreeks de eigen zak in. Hoe meer banners, hoe meer geld en dat was allemaal voor ons zelf. Nu is dat niet meer zo, gaat het allemaal op en grote hoop en is er minder direct belang voor ons om zwaar commercieel te zijn :)

Voor wat betreft het high en mighty-gedrag, het is geen beleid om je zo op te stellen maar het is wel belangrijk dat de beheerders van deze site op een gegeven moment wel grenzen gaan stellen aan de hoeveelheid discussie die nog mogelijk is. De ervaring heeft geleerd dat binnen zo'n grote groep je erg consequent en ook duidelijk moet zijn. Het is voor ons met een redelijk beperkte club moderators gewoon niet mogelijk om over elk onderwerp uitgebreid in discussie te gaan een veel grotere groep gebruikers. Iedereen heeft een afwijkende mening en als je overal op in moet gaan komt er nooit een besluit. De ene helft van de gebruikers zegt links, de andere rechts en dan moeten wij maar besluiten welke kant het moet worden. Daarmee zullen we altijd een bepaalde groep teleurstellen waarvan een deel zich dan onheus bejegend zal voelen. Ergo: we luisteren wel naar de gebruiker, maar dat houdt niet in dat die altijd gelijk krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 13-07-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

CrankyGamerOG schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:33:
(...) Het gaat om het "gevoel" wat steeds meer wegvalt, het steeds vaker aanvallen van mods/admins op users, het abrupt en absurde quoten, het wij zijn de baas gedrag.
Nu kun je wel roepen dat het niet zo is omdat je het niet wilt horen, maar ik zou zeggen zoek eens in je eigen forum, dan kom je erachter dat de user input steeds minder waard blijkt te worden.
Hoe je het ook draait of keert, de komst van VNU heeft t.net niet goed gedaan voor de persoonlijke ervaring van een hele zwik tweakers. (...)
Ah, dus het feit dat er advertenties worden aangepast in het weekend zegt niets, dat er in de dagen na de nieuwe layout op een enorme hoeveelheid feedback wordt ingegaan en dat er binnen enkele dagen al wijzigen worden aangebracht, dat we een feedback forum hebben waar je zo ongeveer alles kan beweren en er dan nog beschaafd op je wordt gereageerd, dat je op elk miniscuul deel van een artikel op de frontpage kan reageren en dat er dan serieus naar gekeken wordt, dat gebruikers die klagen over het forumbeleid tot in het einde der tijden opnieuw geduldig wordt uitgelegd waarom we doen wat we doen, en dat er gekeken wordt naar mogelijke verbeteringen, dat we een heel bemiddelteam hebben dat in kan grijpen bij conflicten tussen users en crew, dat zegt allemaal niets :) ?

Het forum wordt nog steeds via een redelijke consensus cultuur bestuurd, de redactie heeft nog steeds haar redactionele afhankelijkheid.. Is er dan niets veranderd sinds VNU? Ja, de redactie is enorm uitgebreid, er zijn meer developers, het pricewatch team is gigantisch uitgebreid, er is een vernieuwende layout ontwikkeld, er wordt straks aan de gang gegaan met de integratie van forum en frontpage, er is iemand betaald aangesteld om de forumontwikkelingen te overzien..

En nee, natuurlijk schijnt er geen zon uit elk gat van t.net, er gaan dingen verkeerd. Users worden soms verkeerd te woord gestaan, crewleden zijn soms flink onvriendelijk, en er gebeuren vast ook dingen met een geldelijk doel waarvan je je kan afvragen of dat het absuluut meest optimale is voor de gebruikerservaring - advertenties zijn dat in zekere zin al niet, maar je zal de site toch echt draaiende moeten houden.

Als we het toch hebben over het zoeken in 'mijn' eigen forum, kijk dan eens naar mijn berichten. Volgens mij kan je geen of in ieder geval amper een bericht vinden waarin ik bot reageer, onvriendelijk omga met gebruikers, of ze niet serieus neem :) . Ik voel mij ook nooit niet echt snel verontwaardigd over iets dat een user schrijft. Maar ik moet zeggen dat het eeuwige 'Sinds VNU is het hier veel slechter!!11' mij langzamerhand toch een beetje vervelend over begint te komen.

Dat mensen het sindsdien ervaren alsof het allemaal zo'n drama is, is natuurlijk heel vervelend, maar ik vraag me gezien de bovenstaande opsomming ernstig af of daar überhaupt iets aan te doen is. Natuurlijk, we moeten constant streven naar verbetering, maar doet dóén we ook :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Daniël schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:47:
[...]

Backseat niet, maar er spelen meer belangen dan enkel die van de individuele gebruiker. Dat was al zo maar nu er door een bepaald bedrijf in Haarlem ook commerciële doelstellingen aan deze site worden gehangen is dat af en toe wat sterker merkbaar. Echter, mijn chefs aldaar begrijpen donders goed wat deze site groot heeft gemaakt en groot kan houden, en laten ons dus veel ruimte (sterker nog, hameren daar zelfs op) om zo weinig mogelijk van de commercie merkbaar te laten zijn aan de community. Het kan niet zo zijn dat we bij elke kik van een gebruiker alles uit onze handen laten vallen om het die gebruiker naar de zin te maken, en dat lijkt iets te zijn dat af en toe wel verwacht wordt. Voor een deel hebben we het daar ook zelf naar gemaakt door ons altijd open en flexibel op te stellen - derhalve wordt er steeds meer van verwacht - maar ook dat heeft zijn grenzen natuurlijk.

[...]

Wat denk ik meer aan de hand is, is dat de perceptie van gebruikers altijd een jaar of drie achter heeft gelopen bij de realiteit. In de laatste periode dat we zelfstandig waren, waren we inmiddels wel een behoorlijk serieus commercieel bedrijf geworden met een forse omzet en een aardige club mensen op de loonlijst. Desondanks leefde bij veel gebruikers nog het beeld van een zolderkamerbedrijfje dat alles gesponsord kreeg en volledig draaide op vrijwilligers. Nu begint langzamerhand door te dringen dat die tijd toch echt is geweest.

En bekijk het eens van de andere kant: dik twee jaar geleden ging elke euro advertentieomzet rechtstreeks de eigen zak in. Hoe meer banners, hoe meer geld en dat was allemaal voor ons zelf. Nu is dat niet meer zo, gaat het allemaal op en grote hoop en is er minder direct belang voor ons om zwaar commercieel te zijn :)
Daniel, laat me je eerst bedanken voor je uitvoerige reply, en je reply maakt alles in 1 klap duidelijk voor mij.
Dit is wat ik idd dacht, maar wat nooit echt (althans dat ik het gezien had) door iemand ook echt zo gepost is van het admin/mod team.

Uiteraard beseft elke tweaker hier wel dat jullie ook andere belangen hebben nu, en wellicht is je punt over het verleden en verwachtingen voor de toekomst juist heel valide.
JHS, ik denk dat jij mij heel verkeerd begrijpt, maar dat kan ik snappen (kijk me laatste stukje tekst)
Ik ben het compleet met je eens over de verbeteringen op t.net.
Tuurlijk is het veel uitgebreider en professioneler.
En ik bedoelde niet met "jouw" forum dat jij specifiek iets gepost zou hebben (excuses voor de verwarring)

Ik beschrijf puur de (onderbuik) gevoelens die er bij veel tweakers leven,
het probleem is denk ik dat de meeste van die tweakers erbij waren voor VNU, en hun dus heel goed merken wat er veranderd(en nee ikzeg niet dat alle veranderingen fout zijn)
Dat deze dat gevoel uitdragen, kijk iemand die net regged, die weet niet beter

En kijk het verschil van benaderen van jou en Daniel eens.
DAT is wat ik bedoel, jij begint meteen met te verwijten, dat ik uberhaupt iets ervan durf te zeggen, nou sorry maar dit is een publiek forum, daar Daniel kalm en beredeneerd blijft, en zijn punt duidelijk maakt, bij jou zie ik enkel een flinke lap tekst waarin je van punt naar punt springt zonder enig punt ook echt duidelijk te verdedigen/te beantwoorden.
En dan bedoel ik niet dat je me aanvalt of uitscheld of whatever, maar vergelijk de 2 posts eens , dan denk je dat je snapt wat ik bedoel.

[ Voor 22% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-07-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CrankyGamerOG schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:33:
[...]

Quote eens waar ik twijfel aan zn flexibiliteit, lekker makkelijk he bashen
Het stukje waarin ik hem bedank dat hij zijn mening aanpast en toch gehoor geeft aan het gevoel wat er speelde vergeet je even snel.
Ik vatte je nog op als "nu nog wel, maar straks niet meer." Ik reageerde misschien ook wat fel, maar ik verbaas me soms over het feit dat veel users niet door lijken te hebben dat T.net ondanks haar grootte en kwaliteit enorm flexibel is. Laten we wel wezen, het is hier verdomme geen democratie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

FirePuma142 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:50:
[...]

Ik vatte je nog op als "nu nog wel, maar straks niet meer." Ik reageerde misschien ook wat fel, maar ik verbaas me soms over het feit dat veel users niet door lijken te hebben dat T.net ondanks haar grootte en kwaliteit enorm flexibel is. Laten we wel wezen, het is hier verdomme geen democratie :+
Geen probleem, en ik deel je mening dat het GEEN democratie is, ik probeer enkel te verwoorden wat er in de onderbuik speelt op t.net

en dont get me started over het "vriendjespolitiek" beleid van de HK
not the time nor the place for this

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-07-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
CrankyGamerOG schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:57:
[...]

Geen probleem, en ik deel je mening dat het GEEN democratie is, ik probeer enkel te verwoorden wat er in de onderbuik speelt op t.net

en dont get me started over het "vriendjespolitiek" beleid van de HK
not the time nor the place for this
Ik bestrijd ten ene male het onderbuik gevoel. Dat is en blijft een self fulfilling prophecy van een (heel) beperkte groep. Graag zou ik daar tegenoverzetten dat tienduizenden mensen elke dag weer met veel plezier gebruik maken van Tweakers.net & GoT zonder zich bijzonder druk te maken over de vermeende invloed van VNU en anderen. Neem nou de iPhone zelf. Bijna 250.000 bezoekers op onze frontpage review en vele tienduizende posts in overvolle topics in APL.

Is er dan niets mis? Nee natuurlijk niet. Het is zo als Daniel al eerder stelt, we kunnen het nooit iedereen naar de zin maken. Wat we proberen is om het de meeste mensen in onze doelgroep naar de zin te maken en dat doen we, naar mijn bescheiden mening, redelijk succesvol. Overigens geen reden om tevreden achterover te leunen, we blijven zoeken naar verbetering. Door restyling van de FP, meer reviews maar ook door het openen van nieuwe fora.

Overigens is het een feit dat we in onze gebruikersgroep mensen verliezen en aan de andere kant ook nieuwe aanwas winnen. Niet iedereen is blijvend geïnteresseerd, we zien dat mensen nieuw komen, actief worden en na verloop van tijd weer afvallen. Dat is nu eenmaal het gevolg van de opbouw en inhoud van ons forum. Veel bezoekers komen binnen via bijvoorbeeld Google, op zoek naar specifieke informatie over een bepaald onderdeel van een product of programma. Wisselen ervaring en informatie uit, zoeken een oplossing voor een probleem en gaan weer door.

Een kleinere groep is breder geïnteresseerd of dieper betrokken (Topicstarters van grote topics bijvoorbeeld). De betrokkenheid gaat diep maar is ook vluchtiger dan IRL. Dat is nu eenmaal inherent aan het medium. De beleving is diep, in platte taal op het scherm gaat veel nuance verloren maar aan de andere kant kun je op een forum ook makkelijker afstand nemen. Een klik en weg is alles ;) Maar ook in de ‘actieve’ groep, ja zelfs in de crew verliezen en winnen we van tijd tot tijd mensen.

Is dit nu een probleem? Imho niet. Als het echt zo slecht gesteld zou zijn met Tweakers.net en de onderbuiken van onze bezoekers dan zou het vele malen drukker zijn in LA en zouden we te maken moeten hebben me dramatisch kelderende bezoekersaantallen. Van beide zaken is geen sprake. Tweakers.net en GoT zijn een levend iets en dus nooit af. Dat realiseren we ons terdege en daarom zijn we er dan ook voortdurend mee bezig. Ook zaterdagavond om half twaalf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

zeef schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Ik bestrijd ten ene male het onderbuik gevoel. Dat is en blijft een self fulfilling prophecy van een (heel) beperkte groep. Graag zou ik daar tegenoverzetten dat tienduizenden mensen elke dag weer met veel plezier gebruik maken van Tweakers.net & GoT zonder zich bijzonder druk te maken over de vermeende invloed van VNU en anderen. Neem nou de iPhone zelf. Bijna 250.000 bezoekers op onze frontpage review en vele tienduizende posts in overvolle topics in APL.

Is er dan niets mis? Nee natuurlijk niet. Het is zo als Daniel al eerder stelt, we kunnen het nooit iedereen naar de zin maken. Wat we proberen is om het de meeste mensen in onze doelgroep naar de zin te maken en dat doen we, naar mijn bescheiden mening, redelijk succesvol. Overigens geen reden om tevreden achterover te leunen, we blijven zoeken naar verbetering. Door restyling van de FP, meer reviews maar ook door het openen van nieuwe fora.

Overigens is het een feit dat we in onze gebruikersgroep mensen verliezen en aan de andere kant ook nieuwe aanwas winnen. Niet iedereen is blijvend geïnteresseerd, we zien dat mensen nieuw komen, actief worden en na verloop van tijd weer afvallen. Dat is nu eenmaal het gevolg van de opbouw en inhoud van ons forum. Veel bezoekers komen binnen via bijvoorbeeld Google, op zoek naar specifieke informatie over een bepaald onderdeel van een product of programma. Wisselen ervaring en informatie uit, zoeken een oplossing voor een probleem en gaan weer door.

Een kleinere groep is breder geïnteresseerd of dieper betrokken (Topicstarters van grote topics bijvoorbeeld). De betrokkenheid gaat diep maar is ook vluchtiger dan IRL. Dat is nu eenmaal inherent aan het medium. De beleving is diep, in platte taal op het scherm gaat veel nuance verloren maar aan de andere kant kun je op een forum ook makkelijker afstand nemen. Een klik en weg is alles ;) Maar ook in de ‘actieve’ groep, ja zelfs in de crew verliezen en winnen we van tijd tot tijd mensen.

Is dit nu een probleem? Imho niet. Als het echt zo slecht gesteld zou zijn met Tweakers.net en de onderbuiken van onze bezoekers dan zou het vele malen drukker zijn in LA en zouden we te maken moeten hebben me dramatisch kelderende bezoekersaantallen. Van beide zaken is geen sprake. Tweakers.net en GoT zijn een levend iets en dus nooit af. Dat realiseren we ons terdege en daarom zijn we er dan ook voortdurend mee bezig. Ook zaterdagavond om half twaalf ;)
Laat ik allereerst voorop stellen dat GoT GoT is ,en dat er án sich niks mis is, en nog altijd leuk om hier rond te hangen.En dat de GoT crew UITSTEKEND werk verricht.

Maar een voorbeeld wat je zelf aanhaalt, actieve gebruikers , hoe komt het dat er actieve helpende gebruikers zijn die NIET in hk mogen, waar er dan bijv een ander wel in mocht die niets tot weinig heeft toegevoegd op het forum.

Mocht je specifieke voorbeelden willen horen dan DM ik je die wel

Nu wil ik dus absoluut niet de discussie opgooien over de HK-access, maar het is maar een voorbeeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

lol ik zei nog extra dat ik NIET over de hk access wilde praten in zn algemeenheid :+
en ik quote :+
Nu wil ik dus absoluut niet de discussie opgooien over de HK-access, maar het is maar een voorbeeldje.
Maar goed, het topic begint te lijken op : help Def!ance door zn zorgen/opmerkingen heen.. dus ik zal even me klep houden vanaf nu _/-\o_ :+

edit :

Trouwens wel lol, die link die je geeft

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-07-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 10:52

franssie

Save the albatross

wel leerzaam ook- wist het bestaan van A61 geeneens (maar heb er ook jaren over gedaan voordat ik wist dat er een HK was 8)7 ... ik ben gewoon niet altijd zo snel denk ik).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:02

dread

Sluwe vlaming

franssie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:19:
wel leerzaam ook- wist het bestaan van A61 geeneens (maar heb er ook jaren over gedaan voordat ik wist dat er een HK was 8)7 ... ik ben gewoon niet altijd zo snel denk ik).
hehe ik ook niet. na het lezen kom ik op een soort van apart subforum voor über-users die opvallen door goed gedrag en een positieve instelling.
Die naam ook: area 61. ;) Wie weet bestaat het helemaal niet maar is het een soort van aanmoediging om je correct op te stellen en de ander te helpen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

dread schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:48:
[...]
Die naam ook: area 61. ;) Wie weet bestaat het helemaal niet maar is het een soort van aanmoediging om je correct op te stellen en de ander te helpen.
Het bestaat wel, een tijd geleden is het zelfs nog een korte tijd per ongeluk open geweest voor alle users, waardoor een hoop mensen (waaronder ikzelf moet ik toegeven :P ) opeens iets hadden van 'wow, ik mag er ook in :*) ' Maar dat was dus snel weer over ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Haan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:54:
[...]

Het bestaat wel, een tijd geleden is het zelfs nog een korte tijd per ongeluk open geweest voor alle users, waardoor een hoop mensen (waaronder ikzelf moet ik toegeven :P ) opeens iets hadden van 'wow, ik mag er ook in :*) ' Maar dat was dus snel weer over ;(
Dat hoort allemaal bij het misleiden..... Het is een niet bestaande fata-morgana.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1