Sitecom 300N (WL-312) firewall error!?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert Janssen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:28
Net een nieuwe Sitecom 300N (WL-312) router gekocht. Alles werkt zoals het hoort MAAR ik kwam erachter dat de firewall UIT staat als je die op AAN zet, en andersom!!

Eea gestest via grc.com en pcflank.com

Als ik de firewall aan zet (dus op UIT) blijkt toch nog de DNS poort wijd open te staan.

Wie kan dit bevestigen en is er al een oplossing. Van Sitecom zelf heb ik nog nisk gehoord.

Ik gebruik de laaste firmware van sitecom.com.

Toch maar weer terug naar mijn oude router...

Bert

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Probeer is een vorige firmware te laden ?
Probeer is de firmware opnieuw erin te laden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert Janssen
De firmware had ik al een keer extra gefashed, maar dat helpt niet.

Weet iemand waar ik de oude firmware kan downloaden? Sitecom heeft alleen de FW met de nieuwe UI op de site staan.

Bert

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04-2016
Toevallig ook deze router gekocht, jouw probleem heb ik niet kunnen constateren,wat ik wel ontdekt heb dat wanneer de de config wilt saven de router zichzelf terug zet naar fabrieksinstellingen. :'(

Maar dat gebeurt ALLEEN als de taal op nederlands staat, op Engels gaat het saven wel goed, mogelijk werkt het bij jouw met een andere taal ingesteld ook wel goed.

Ik heb er ook zo 'n dongle wl-302 bij maar daar kan ik nog niet goed mee overweg, ook de nieuweste driver wil perse sp2 ipv sp3 onder xp (driver only gedownload)
Verbindingen met de WL-302 dongle zijn goed volgens de bijgeleversde tool maar internetten verloopt veel slechter dan met een standaard 54G verbinding zonder dongle.

De Router moet zich deze week nog een beetje van zijn beste kant laten zien anders gaat hij terug, had er wat meer van verwacht, mogelijk probeer ik dan die van Belkin )zonder bijgeleverde dongle.

Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert Janssen
Het probleem van de reset naar fabrieksinstellingen heb ik niet kunnen reproduceren. Welke FW gebruik je?

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25104

Mijn ervaring met deze router is, dat als de firewall op "uit" staat,..de DNS poort open staat (grc.com)
Zet ik de firewall in de router op "aan" dan wordt er geen open poort gevonden: 'closed' of
stealth'....(grc.com)
Het saven van de configuratie wanneer de taal op Nederlands is ingesteld lukt ook hier niet en de router reset dan inderdaad naar de standaard instellingen hetgeen natuurlijk niet klopt. Met de taal op Engels ingesteld lukt het echter wel en wat dat betreft is er dus werk aan de winkel voor sitecom.
De FW die ik gebruik is V1.2 en die liet voor wat het bovenstaande betreft, geen veranderingen zien t.o.v. de standaard FW.

Wat me overigens -in het kader van beveiliging- tegenvalt is; dat de WPA/PSK sleutel die je bij de 'security settings' kunt instellen,..niet in de vorm van sterretjes verschijnt maar gewoon direct zichtbaar is! Je moet daarvoor natuurlijk wel eerst door de inlogbeveiliging heen...maar toch!!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 25104 op 13-09-2008 10:28 ]

Pagina: 1