Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Scrollbar werkt niet in Safari (iPhone)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een website en heb de volgende code in een CSS en gebruik DIV-jes

#content_body{
position:absolute;
width:511px;
height:452px;
margin-left:165px;
margin-top:137px;
background-color:#9B9B9B;
background:url(../images/windmolen_body.jpg) no-repeat;
padding-left:4px;
padding-top:4px;
padding-right:4px;
padding-bottom:4px;
overflow:auto;
border-left:1px solid #FFFFFF;
border-top:1px solid #FFFFFF;
left: 2px;
top: 0px;
}

#content_body_inner{
height:100%;
font-family:Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:13px;
color:#00004A;
padding-left:4px;
padding-right:4px;
text-align:center;
}

Dit alles zit weer in een grote container die relative gepositioneerd in het midden staat. Nu krijg ik geen scrollbar te zien als er meer tekst weergegeven wordt dan past. In IE, FF en Opera werkt het perfect, maar in Safari werkt het niet. Hij laat die scrollbar helemaal niet zien, heb ales vanalles geprobeerd: van overflow:scroll tot visible en auto. Niks werkt.

ps: ik ben beginnend CSS-er, pls have mercy :p

Thanks in advance

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 16:09

Eris

-

Werkt dit wel onder Safari voor windows / mac?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

gebruik geen absolute of relative positioning puur om te centreren, daarvoor kan je beter dit gebruiken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#center_this {
  width: xxxpx;
  margin: 0 auto;
}

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het op een mac wel werkt. Die heb ik niet, ik probeerde het toevallig op mijn iphone, en daar ging het niet goed.

Ik heb main container en die is al gepositioneerd met margin:0 auto; daarbinnen zitten deze divjes en die wil ik precies op dezelfde plek hebben, vandaar dat ik die divjes als absolute gepositioneerd heb van de main container, die mogen namelijk niet in het middel.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 08:26:
Ik heb main container en die is al gepositioneerd met margin:0 auto; daarbinnen zitten deze divjes en die wil ik precies op dezelfde plek hebben, vandaar dat ik die divjes als absolute gepositioneerd heb van de main container, die mogen namelijk niet in het middel.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:16:
Dit alles zit weer in een grote container die relative gepositioneerd in het midden staat.
crisp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:27:
gebruik geen absolute of relative positioning puur om te centreren,
I rest my case. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 16:09

Eris

-

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 08:26:
Ik weet niet of het op een mac wel werkt. Die heb ik niet, ik probeerde het toevallig op mijn iphone, en daar ging het niet goed.

Safari is ook beschikbaar onder windows. Dus dat is geen bezwaar meer tegen woordig. (Ook onder webkit 3.0)

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:44:
[...]

[...]

[...]

I rest my case. :P
ah, ik was even vergeten op GOT waar je afgestraft wordt op iedere inconsistentie die er misschien in je post aanwezig is. Thanks for reminding me.

Anyways, ik ben aan de gang gegaan om het hele zooitje te herschrijven, want het was een bende geworden met al die position:absolutes. Dat werkt gewoon niet. Ben begonnen om de main container de centreren met margin: 0 auto; en verder alles te positioneren met flots en clears. En het werkt ook nog.

Volgens mij is dat redelijk volgens de standaard, dus alle zaken die nu nog niet cross browser werken beschouw ik niet als mijn probleem ha ha.

Kan ik die safari gewoon ergens downloaden?

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Die Safari is gewoon via Apple te downloaden: http://www.apple.com/safari/download/
Pagina: 1