Half-Life (1) probleem, gecensureerde versie...

Pagina: 1
Acties:

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 22:34
Ik, heb een paar dagen geleden "Half-Life Anthology"(bevat Half-Life, Opposing Force, Blueshift & TF) gekocht. (aangezien ik wel HL2+ EP1&2 heb gespeeld en ik nu toch eens de originele spellen wou spelen :P, ook omdat het natuurlijk een klassieker is) Met Opposing Force, Blueshift & TF zijn er géén problemen ,maar wel met Half-Life zelf. Kort samengevat: de HECU(marines) zien eruit als robots, als ik een scientist of Barney neerschiet dan schudden ze nee met hun hoofd en er is géén bloed (wel geel spul bij monsters en bij HECU-robots), ik neem dus aan dat dit een "gecensureerde versie" is. De High Definition Pack van Valve werkt trouwens ook niet volledig in Half-Life aangezien alleen de wapens en monsters vervangen worden maar niet de scientists, Barney's en HECU-robots (ik neem aan dat dit te maken heeft met de "censuur" waardoor de robots en dergelijke niet vervangen kunnen worden).

Nu ben ik 2 dingen op het spoor gekomen: in Duitsland is er een gecensureerde versie van het spel en er zit een content lock in het spel die je kan aanzetten. Mocht één van deze 2 het geval zijn voor mij (dus mocht ik in Duitsland wonen of de content lock opstaan) dan zou dat inderdaad het probleem verklaren, spijtig genoeg zijn beiden dat niet het geval. Mijn Steam-account is trouwens ook ingesteld op "English" en de "Half-Life Anthology" die ik heb gekocht is niet Duits ofzo...

Hier is een prentje hoe mijn marines eruitzien(imageschack, popups!):

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/559/c1a3d0006eb6.th.jpg

Hier is ook een filmpje met de Duitse gecensureerde versie: http://www.youtube.com/watch?v=alIBAUO_CUM , mijn versie is net hetzelfde alleen heb ik de geupdate wapens en monsters van de High Definition Pack. (die ik hier kon activeren: http://steampowered.com/v...ex.php?area=posts&id=438&)

Ik heb zelf al eens Half-Life geherinstalleerd (maar dan heb ik alles gedownload in plaats van de bestanden op de Anthology DVD gebruikt, om te zien of dat een verschil gaf. Helaas géén succes) en ook dit een geprobeerd: https://support.steampowe...le.php?ref=4917-GLXC-1280. Spijtig genoeg had dit géén succes...

Nu heb ik nog 2 ideetjes waarvan ik spijtig genoeg niet zelf weet hoe die op te lossen. De laatste zin in de laatste link die ik hier gegeven heb die zegt: "Some server admins may force "content lock" on client machines connecting to their server. German servers may be required to do this." Ik merk inderdaad dat tijdens het spelen van HL er vaak dingen gedownload lijken te worden, zou dat de oorzaak kunnen zijn van mijn probleem, dat de Steam-server misschien denkt dat ik in Duitsland woon? 8)7 (hoewel ik me dan afvraag waarom ik hetzelfde probleem dan niet heb in Opposing Force of Blueshift). Een ander idee dat ik heb is om met GCF scape ergens iets aan te passen waardoor ik wel de juiste (uncut) versie kan spelen maar ik zou dan niet weten wat ik moet veranderen...

Suggesties?

• Docho
Niemand? Er zijn hier toch veel Steam-gebruikers (aangezien ik in sommige topics toch veel mensen Steam zie "prijzen" als een enorm goed ding) die mij tenminste toch één enkele hint kunnen geven, het is nu niet dat Half-Life of Steam onbekend zijn ofzo?

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Als jij scientists doodschiet/-slaat: Gaan ze dan ook op de grond zitten en wat met hun hoofd schudden om een moment later te verdwijnen? (Zoals in het fimpje dat je postte)

Na ff wat rondgeneust te hebben: Steam zou automatisch de gecensureerde versie van HL downloaden als je een Duits IP hebt (of als Steam denkt dat je dat hebt, anyway :Y))
Ik vind het dan wel weer meer dan raar dat je OF en BS niet gecensureerd hebt... :/

Ik heb ook ergens een gerucht gelezen dat Steam ook de gecensureerde versie zou downloaden als je leeftijd (die je hebt ingevoerd voor je Steamaccount) lager is dan 18 of 21. Je kan es proberen je geboortedatum naar 1970 oid te zetten ;)

Verder niet veel info over te vinden, eigenlijk... :/
Een omslachtige manier, die misschien wel/niet werkt:
Als een van je vrienden de ongecensureerde versie heeft, kan je misschien proberen om de hele map gamefiles van Half-Life te kopieren over de jouwe.
Anders is een mailtje sturen of een post maken op het Steampowered forum... :Y)

[GoT] TF2 Clan

• Docho
Als jij scientists doodschiet/-slaat: Gaan ze dan ook op de grond zitten en wat met hun hoofd schudden om een moment later te verdwijnen? (Zoals in het fimpje dat je postte)
Ja, zelfs al ze (door een scipted event) niet door mijn schuld sterven, dan doen ze dat nog.
Na ff wat rondgeneust te hebben: Steam zou automatisch de gecensureerde versie van HL downloaden als je een Duits IP hebt (of als Steam denkt dat je dat hebt, anyway )
Nu zie ik bij steam dat als ik naar "settings" ga en vervolgens op de tab "friends" druk er achter mijn nickname "BE" staat, ik neem aan dat dit op "België" duidt?
Ik heb ook ergens een gerucht gelezen dat Steam ook de gecensureerde versie zou downloaden als je leeftijd (die je hebt ingevoerd voor je Steamaccount) lager is dan 18 of 21. Je kan es proberen je geboortedatum naar 1970 oid te zetten
Euhm, ik vind niet terug waar ik die kan veranderen? Ik vind er ook géén informatie over dus ik neem aan dat ik dat gewoonweg niet kan veranderen? (ik kan me eigenlijk zelfs niet herrinneren dat ik dat ooit ingevoerd zou hebben, maar dat kan ook aan mijn geheugen liggen ;) ). Overgens ben ik ouder dan 18, maar wel jonger dan 21 en ik vermoed dat die "21" alleen maar geldt voor de VSA ofzo?
Verder niet veel info over te vinden, eigenlijk...
Een omslachtige manier, die misschien wel/niet werkt:
Als een van je vrienden de ongecensureerde versie heeft, kan je misschien proberen om de hele map gamefiles van Half-Life te kopieren over de jouwe.
Daar heb ik al aan geprutst en het helpt niks.

Ik ben ondertussen wel op iets gestoten, in mijn SteamApps map (C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps) zit het bestand "base goldsrc lv.gcf" volgens "een" bron (http://developer.valvesof...iki/Steam_Application_IDs) zou dat staan voor "Base Goldsource Low Violence ", dit bestand is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem, spijtig genoeg wil het deleten van dit bestand niet echt helpen. (Steam download het gewoon terug, hoewel ik ook wel vermoedde dat het niet zo eenvoudig zou zijn ;) )

Ik heb ondertussen een "question" ingedient bij " steam support" , maar ik gok dat dat toch weer een weekje gaat duren |:( ...
Ik vind het dan wel weer meer dan raar dat je OF en BS niet gecensureerd hebt...
Dat vat ik ook echt helemaal niet, gelukkig kan ik daardoor wel OF en BS ondertussen spelen :)

Nog enige suggesties?

(Damn man, waar is de tijd dat je nog gewoonweg een CD in je PC kon duwen en "gaan" zonder al die "beveiligingstoestanden". Ik wil gewoon iets kopen en het kunnen gebruiken zonder zo'n "probleempjes"...)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

https://support.steampowe...le.php?ref=4917-GLXC-1280

probeer dat eens :)

[ Voor 14% gewijzigd door Snake op 14-07-2008 17:51 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Docho
Bedankt, maar inde TS staat dat ik dat al geprobeerd heb ;)

• Docho
Lol? |:(

Reply van de support:
Hello Jonas,

Thank you for contacting Steam Support.

Per the requirements of the German Federal Inspection Bureau for Media, Steam users with German IP addresses or billing addresses may only purchase the German version of this game via Steam.

Please see the website below for more information regarding the regulation of video game content distributed in Germany.

Bundesprüfstelle für jugendgefährdende Medien
http://www.bundespruefstelle.de/

Unfortunately it looks as if you registered a german HL Anthology CD Key on this account and unfortunately we cannot remove this lock.

Please let us know if you have any further questions.
Ik spreek zelfs géén Duits, hoe kan ik die site dan lezen? 8)7

Nuja: ik heb dan maar terug een berichtje gestuurd met een attachement met een foto van mijn HL Anthology Key met de HL Anthology Box ernaast zodat men duidelijk kan zien dat ik echt niet de Duitse versie heb gekocht |:( . Tevens heb ik er maar bijgezet dat ik volgens de Belgische wetgeving recht heb op het product dat ook geadverteerd werd.(wat ook zo is)
Kent toevallig iemand hier iets van Belgische wetgeving aangezien ik de wet wel ken, maar niet echt een referentie in mijn reply kan zetten en ik dat graag nog zou willen toevoegen.

Ik voel me overigens ietwat slecht behandelt als klant :X

edit: sorry, voor de dubbelpost, ik was blijkbaar net iets te impulsief door de irritatie na die reply van Steamsupport

[ Voor 4% gewijzigd door Docho op 15-07-2008 03:51 ]

Verwijderd

Ik weet niet welke isp je gebruikt, maar hier zou ook iets "mis" mee kunnen zijn. Sommige isp's staan verkeerd geregistreerd.

• Docho
Ik weet niet of het echt zin heeft, maar misschien zijn er wel een paar mensen die willen weten hoe het is afgelopen (of ook een probleem hebben met een Steam-spel)

Zoals dus in mijn laatste post te lezen is had ik een bericht geplaatst met een attachment die duidelijke aantoonde dat ik géén Duitse versie had, dit was het antwoord:
Hello Jonas,

I changed now one setting on your account and I hope you'll be able to get rid of the low violence version. Please follow all instructions below:
---
To correct this issue, please exit from Steam and delete a file in your Steam directory called:
ClientRegistry.blob

By default, this file should be installed to c:\Program Files\Steam\ClientRegistry.blob

If you installed Steam to a different directory, you must remove it from there.

The next time you start Steam it will re-create this file, do a brief update, and then you should be able to connect and play.
---
This issue is usually caused by corruption in your extracted game files.

Please note: The following process will erase any custom mods and saved games you may have. It is strongly recommended that you copy your game files to another location to back them up before proceeding.

To force the download of new game files:

- Exit Steam then go into SteamApps[account name]\ and delete the folder for this game.

- Restart Steam and follow the link below to validate your cache files:

Title: How can I verify that my GCF Cache files are good?
URL: http://support.steampower...le.php?ref=2037-QEUH-3335

- Try launching the game

Please let us know if you encounter any difficulty with this process, or if you have any further questions.
Ik was "blij", want het leek eindelijk in orde te komen (hoewel ik het ook maar wat flauw vond, ze konnen toch al vanaf begin zien dat ik een Belgische IP heb). Spijtig genoeg leek dat niet het geval te zijn want mijn versie bleef gecensureerd nadat ik had gedaan wat die supportkerel zei. Ik plaatste dus weer een bericht om te zeggen dat het niet werkte. Dit was het antwoord:
Jonas,

I am sorry, but your version is being shown in our system as non-low violence and the above instructions should ensure, that you have the correct version. Could you try installing it on a system of a friend to validate the version of your game?

If you have any further questions regarding this issue, please reply to this ticket within seven days to receive an expedited response.
Ik herinstalleerde dus alles Steam-gerelateerd opnieuw op mijn PC en nog steeds géén effect, maar toen vond ik deze pagina op Steamsupport: https://support.steampowe...le.php?ref=9609-OBMP-2526

Ik herinstalleerde Steam dus weer EN delete de Registry Keys en toen was het in orde. Ik heb uiteindelijk nog een bericht achter gelaten op Steamsupport dat ze in het vervolg rekening moeten houden met die registry keys (zoiets zou men toch moeten weten bij de support :? Een tooltje leveren voor een registry key reset lijkt me ook niet zo moeilijk?). Ik kreeg dit laatste bericht terug:
Jonas,

thank you for this information. I will add this right away to our standard reply for this issue.

If you have any further questions regarding this issue, please reply to this ticket within seven days to receive an expedited response.
Nuja, ik hoop dat men er werkelijk iets mee doet... Eind goed al goed zeker? Toch heb ik ietwat een wrange smaak bij die support: eerst moet ik al wat aandringen, dreigen met 'Belgian Federal Law', moet ik zelf bedenken om een foto te nemen van mijn key tesamen met mijn duidelijk niet-Duits doosje (wat ook voldoende bleek te zijn om mijn eis in te willigen, kon men dat dan simpelweg niet gewoon aan mij vragen om dat te doen?) en moet ik zelf dat feit van die registry keys ontdekken 8)7 ... Ik stel mij hier toch serieus wat vragen bij inzake "supportkwaliteit".
Pagina: 1