HD2600 / ATi driver crashes, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 19:06
Goed, het gaat om een een Asus F3KA laptop (Turion / ATi 2600, PCI-E ding) met Vista met alle patches. Misschien relevant om te weten dat er nog een LCD-scherm via DVI aan hangt. loshalen hiervan heeft geen zin.

De notebook heeft af en toe spontane 'blackouts', dat wil zeggen dat het scherm even op zwart gaat en er daarna rechtsonderin in een popupje verschijnt dat de ATi dirver eruit geklapt is (ati2mtag afaik). Als dit 1x gebeurt dan is 'ie nog wel te gebruiken, soms na een paar keer ook nog wel, maar vaak resulteert het ook in een zwart beeld en een hard blazende fan en een laptop die gerestart moet worden omdat deze niet terugkomt.

Een hitteprobleem is waarschijnlijk wel uit te sluiten, de laptop voelt niet warmer aan dan normaal op het moment van gebeuren en tijdens gamen valt de laptop ook niet uit (tenzij toeval). Geprobeerde drivers zijn 8.6, 8.5, 7.12 en 7.11 dmv. de driver modder en de laatste driver bij Asus (even geen idee welke versie dat is, vast bejaard ;)) deze geven in allen het probleem.

Wie?

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
Hoe heb je de drivers opnieuw geinstalleerd? Met DriverCleaner? Of gewoon via Windows?

Accu nog helemaal vol?

• BHQ
Accu is vol joah, die doet niet anders dan stroom leechen uit het stopcontact ;)

Uninstalls zijn gewoon met de ATi installer gedaan, Drivercleaner moet ik nog proberen :)

• BHQ
Goed. Meerdere mensen hebben d'r last van.. maar een directe oplossing is er niet bepaald :(

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Wat ik nu meestal doe is een reinstall, maar dit is wel een destructieve oplossing ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-05 16:10
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jouw. Ik weet niet of je je graka overgeklokt heb maar nadat ik die normale instellingen had teruggezet was het probleem verholpen.
Pagina: 1