Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windowsCE draaiend draagbaar beeldscherm (philips DesXcape) dat draadloos via de remote desktop software van WindowsXP professional kan inloggen. Echter wil ik op mijn servertje geen WindowsXP professional draaien. Bestaat er een alternatief dat de windowsXP pro RDP kan "emuleren" onder een ander OS (linux/windows2000)?
Een zoektocht heeft me geen eenduidig antwoord opgeleverd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verschillende Linux versies hebben ook een RDP protocol server volgens mij.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:21:
Bedankt voor je snelle response, heb je enig idee/ervaring of de client software (windowsCE), die de windows versie verwacht, hier intrapt?

Is "RDP" een algemene term voor het "inloggen op een remote desktop" of een vastgesteld protocol, waarschijnlijk door MS ontworpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:16:
Ik heb een windowsCE draaiend draagbaar beeldscherm (philips DesXcape) dat draadloos via de remote desktop software van WindowsXP professional kan inloggen. Echter wil ik op mijn servertje geen WindowsXP professional draaien. Bestaat er een alternatief dat de windowsXP pro RDP kan "emuleren" onder een ander OS (linux/windows2000)?
Een zoektocht heeft me geen eenduidig antwoord opgeleverd.

Alvast bedankt!
Als eens gekeken naar VNC o.i.d?
Is "RDP" een algemene term voor het "inloggen op een remote desktop" of een vastgesteld protocol, waarschijnlijk door MS ontworpen?
RDP staat voor Remote Desktop Protocol.
redfoxert schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:21:
Inderdaad, dat is de open-source implementatie Xrdp, maar in de Linux wereld wordt volgens mij vaker gebruikt gemaakt van VNC/SSH.

[ Voor 37% gewijzigd door Turdie op 12-07-2008 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probleem met WindowsCE is vaak de incompatibiliteit met standaard programmas. Als het niet specifiek voor WindowsCE geschreven is werkt het vaker niet dan wel. Je zal dan dus een WindowsCE client versie van VNC moeten vinden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je het al geprobeerd met een windows 200x server?

Want volgens mij is het gewoon hetzelfde RDP protocol wat XP en de server varianten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58

SeatRider

Hips don't lie

barber schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:18:
Heb je het al geprobeerd met een windows 200x server?

Want volgens mij is het gewoon hetzelfde RDP protocol wat XP en de server varianten gebruiken.
Precies, alleen heette het toen nog Terminal Services. Aanwezig vanaf Windows 2000 Server.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info zal zowel linux RDP als win2000 terminal server proberen. Probleem met de WindowsCE client is dat ik daar zelf niets aan kan veranderen en aan de meegeleverde image, en dus windows RDP, gebonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
je kan ook server 2003 pakken, deze heeft dat ook, standaard kan ej dan 2 terminal conencties in 1 "console" connectie maken, daarna heb je terminal server licenties nodig

2003 is misschien intresanter, het is een qua kernel een voorboorduursel op xp (xp=NT5.1 en 2003 - nt5.2)
Pagina: 1