Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]Installatie start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond Tweakers,

Vandaag heb ik mijn nieuwe videokaart en moederbord binnengekregen.
Het gaat hier om een 3Dclub 4850 en een Asus M2N.
Aangezien ik al wel een X2 6000+ had en de andere benodigheden leek me dit een leuk upgrade-setje.

Alleen nu stuit ik met de installatie op het volgende probleem.
Telkens als het eerste proces van de installatie is afgesloten (het kiezen van de schijf waarop te installeren, en het kopieren van de spullen op mijn harde schijf) gaat de installatie niet door naar de daadwerkelijke installatie.

Nu vraag ik mij af wat het probleem kan zijn;

Ik heb de harde schijf en dvd-rom op 1 IDE kabel, met harde schijf als master en dvd rom als slave, zit hier dan een fout in?
Of zijn beide van mijn harde schijven kapot?
Of is het moederbord niet ok?

Hopelijk weet iemand hier meer van, alvast bedankt!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je moet na het 1e deel van de installatie de computer van de HD laten opstarten, dan gaat het verder.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, maar dan gaat hij weer naar het eerste proces.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:17
Geeft Windows geen foutmelding waarom deze niet verder gaat met de installatie ?

Verder:
Ik heb de harde schijf en dvd-rom op 1 IDE kabel, met harde schijf als master en dvd rom als slave, zit hier dan een fout in?
Of zijn beide van mijn harde schijven kapot?
Of is het moederbord niet ok?
Hoeveel schijven heb je nu precies ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:55:
Heb ik geprobeerd, maar dan gaat hij weer naar het eerste proces.
Ook als je bij de POST op F8 (of welke dan ook) drukt en daarmee het bootmenu opvraagt om daar de HD te selecteren?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 11-07-2008 23:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg totaal geen foutmelding, ook niet tijdens dat kopieer proces.
Ik heb 2 schijven, maar er is er maar een van aangesloten.
Beide geprobeerd en met beide hetzelfde probleem.

Ook door middel van F8 krijg ik hem niet van de Harde schijf aangestuurd en gaat hij weer door naar het eerste proces van de installatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 23:14 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En als je de installatiecd er even uit haalt tijdens die reboot?

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Dat heb ik bij beide schijven. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 HD aangesloten en dat is een WD en cable select geprobeerd maar tevergeefs.
Ook DVD rom in master zetten heeft geen effect.

Nu zit ik me af te vragen wat te doen, of moederbord terugsturen en bij een gewone winkelier een andere moederbord met 2 ide sloten halen, of een andere optie waar jullie nog misschien mee aankomen.

Ook heb ik opgemerkt dat het laden van de CD erg lang in beslag neemt.
Maar kan dit duiden op een defect moederbord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 07:24:
Ik heb 1 HD aangesloten en dat is een WD en cable select geprobeerd maar tevergeefs.
Ook DVD rom in master zetten heeft geen effect.

Nu zit ik me af te vragen wat te doen, of moederbord terugsturen en bij een gewone winkelier een andere moederbord met 2 ide sloten halen, of een andere optie waar jullie nog misschien mee aankomen.

Ook heb ik opgemerkt dat het laden van de CD erg lang in beslag neemt.
Maar kan dit duiden op een defect moederbord?
Ik zou eerst eens mijn HD op de primaire ide hangen als master en me DVD-rom op de tweede ide als master. Aangezien je een nieuw mobootje hebt, zou ik ook eerst in de bios duiken om daar wat instelllingen na te kijken en eventueel te veranderen. een schone setup van XP zou dan naadloos moeten gaan.

http://valkarts.nl/windowsxpinstallatie/index.html

zie net in de specs van je mobo dat die inderdaad zoals je zelf al zei,maar 1 IDE heeft. Het is nog vroeg. Waarschijnlijk toch een master/slave verhaal. Verder kan ik weinig voor je doen denk ik. Succes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 08:00 ]

Pagina: 1