• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 07:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Nadat elke fsb of ramspeed verandering in windows als een default viel uit te lezen, en het ook weer op auto staan in de bios na rebooten erna, las ik van een nieuw bios voor me p5n-d (750i nforce chipset), niet te bang en ik die geflashed via asus live update (winflashtool ;( )

Hij laadde de rom en schreef em netjes weg, en vroeg om een restart, dat gedaan en sindsdien geen boot/beeld meer... vanalles getracht, geen levende meer van te maken en boardje RMA gestuurd...

Van een kameraad een mooie striker extreme (680i) mogen lenen ( thnx Mr.Detonator _/-\o_ )
en daarop krijg ik met geen mogelijkheid me SLI opgestart, ivm een korte sli brigde had ik de ene card in de blauwe pci-E(1) port gedaan, en de 2e in de witte eronder, die alleen eventueel ook 16x aankon, nadat ik daarna in windows kwam, was SLI niet te selecteren/enablen en zag hij de 2e kaart dus niet....

Nadat ik een langere SLI brigde bemachtigd had, leek het me een appeltje, manual geeft ook aan ze op de biede blauwe ports aan te sluiten, dus die 2e card op de andere/onderste blauwe pci-E port...

Jammer dus.. monitor blijft knipperen fans springen aan maar boot niet door en geen beeld op scherm (exact dezelfde symptonen als na de winflash..)

Beide vga cards in de bovenste getest en beide werken prima...

Nu las ik wel dit: http://forums.slizone.com/index.php?showtopic=15012#

waarin ze mijn huidige 1501 bios van de striker kennen als een die SLI niet laat booten, huiverig als ik ben om weer te moeten flashen vraag ik me af of er hier meer met SLI en de striker extreme (680i) werken en bevestigen dat dit niet of júist wel werkt, en welke bios ik hiervoor wel beter gebruiken kan....

als het board van RMA terug is (750i) gaan beide 9800gtxen waarschijnlijk er weer uit om plaatst te maken voor een CF setup, icm intel based mainboard, zal weer een hele verademing zijn met OCen van cpu wat wel nodig is met een dual-vga setup en heb daarom ook weinig zin om t bios van deze ook te flashen, zeker na die 'bad flash'..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 07:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
deze mag dicht, bleek t bios te zijn, de 1501 die t board draagt is niet SLI compatible...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®