Ik heb m eindelijk binnen, de D945GCLF van Intel, het mITX bordje met Atom 1.6 GHz proc erop.
Ondanks dat dit topic waarschijnlijk erg lijkt op een review, wil ik wat verder gaan en mijn bevindingen delen van het gebruik van dit bord in mn Opeltje (Vectra wagon diesel uit 2000).
Allereerst viel me op dat de doos veel kleiner is dan ik dacht dat ie zou zijn, van wat ik op foto's gezien heb, maar dat is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk gezien de maten van het bord.
Ik heb er een PicoPSU van 120Watt bij, een 9" TFT touchscreen en 160 GB Samsung SATA 2.5" schijfje.
Voor het installeren gebruikte ik een meuk cdrom-speler (cdrw om precies te zijn), die nauwelijks meer open of dicht wil, maar ach, hij doet het.
Ik begin effe met wat plaatjes voor het 'ahhh!!! kwijl kwijl...' gehalte.
Vragen zijn ERG welkom, en latere bevindingen zal ik hier posten.
Stroomverbruik
Ik heb direct met een multimeter het stroom gemeten.
De TFT gebruikt 0,6 A = ca. 7,5 Watt.
Met de Atom eraan al bootend, maar nog zonder harddisk en cdrom, kwam ik op ca. 2,5 = 30 Watt.
Het bordje zelf gebruikt dus ca. 22,5 Watt tijdens het booten.
Windows metingen volgen nog, maar dat is toch al super!!!!!
Installatie
Het installeren van Windows ging vlekkeloos. Wonderbaar.
Na de nodige drivers geïnstalleer te hebben en wat andere software heb ik Media Center getest, en het draait echt wonderschoon!
Ik gebruik de Nvidia Pure Video decoder.
CPU belasting
Hieronder o.a. een screenshot van de CPU belasting tijdens het spelen van een mp3tje.
Hey! Hyperthreading!
Have fun!

Ondanks dat dit topic waarschijnlijk erg lijkt op een review, wil ik wat verder gaan en mijn bevindingen delen van het gebruik van dit bord in mn Opeltje (Vectra wagon diesel uit 2000).
Allereerst viel me op dat de doos veel kleiner is dan ik dacht dat ie zou zijn, van wat ik op foto's gezien heb, maar dat is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk gezien de maten van het bord.
Ik heb er een PicoPSU van 120Watt bij, een 9" TFT touchscreen en 160 GB Samsung SATA 2.5" schijfje.
Voor het installeren gebruikte ik een meuk cdrom-speler (cdrw om precies te zijn), die nauwelijks meer open of dicht wil, maar ach, hij doet het.
Ik begin effe met wat plaatjes voor het 'ahhh!!! kwijl kwijl...' gehalte.
Vragen zijn ERG welkom, en latere bevindingen zal ik hier posten.
Stroomverbruik
Ik heb direct met een multimeter het stroom gemeten.
De TFT gebruikt 0,6 A = ca. 7,5 Watt.
Met de Atom eraan al bootend, maar nog zonder harddisk en cdrom, kwam ik op ca. 2,5 = 30 Watt.
Het bordje zelf gebruikt dus ca. 22,5 Watt tijdens het booten.
Windows metingen volgen nog, maar dat is toch al super!!!!!
Installatie
Het installeren van Windows ging vlekkeloos. Wonderbaar.
Na de nodige drivers geïnstalleer te hebben en wat andere software heb ik Media Center getest, en het draait echt wonderschoon!
Ik gebruik de Nvidia Pure Video decoder.
CPU belasting
Hieronder o.a. een screenshot van de CPU belasting tijdens het spelen van een mp3tje.
Hey! Hyperthreading!
Have fun!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com