Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen met de volgende vraag:

Ik ben sinds kort in het bezit van een Loewe Xelos A32 HD+100DR+. Een prachtig apparaat waar ik zeer tevreden over ben.

Nu wil ik enkele films van de harde schijf kopieren naar mijn DVD-recorder(een Sony RDR HX-710). Dat lukt helaas niet.
De vakhandelaar zegt me dat deze recorder niet om kan gaan met de Loewe televisie.

Op mijn vraag of ik dan een Loewe DVD-recorder moet kopen gaf hij als antwoord dat ik dan alleen analoge programma´s kan kopieren. Ik vind dat vreemd.

Weet iemand het juiste antwoord?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Volgens mij moet het lukken wanneer je een Scart van AV2 (Loewe) naar een input doet van je Sony.

Druk op Rec op de Sony en speel de film af. Wel in het menu van loewe aangeven dat er een DVD-Rec op AV2 zit.

• Friedchicken
CSMB is het je gelukt om een werkende opstelling te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Friedchicken,

Dank voor je antwoord. Helaas is het niet gelukt. Ik heb het gedaan op de manier die je voorstelt.
Groeten,

csmb

• Friedchicken
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:03:
Hoi Friedchicken,

Dank voor je antwoord. Helaas is het niet gelukt. Ik heb het gedaan op de manier die je voorstelt.
Groeten,

csmb
Dit is namelijk wel de manier wanneer je een Loewe-Recorder aanmeld. Kan je een timeropname starten? Ga naar EPG en kies opnemen. de Optie DVD-Recorder moet toonbaar zaan, daar je hem hebt aangemeld in het menu. Wanneer die timeropname start, start dan handmatig je eigen recorder.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Friedchicken,

Je suggestie meteen uitgeprobeerd en dat werkt.
Ik start via EPG een timeropname naar de DVD-rec en start dan aansluitend handmatig de opname op de DVD-recorder. Dat wordt geaccepteerd. Er is dus duidelijk wel een digitaal signaal(ik heb Film 1.2 opgenomen) mogelijk. Het lukt overigens niet als ik de DVD-recorder niet handmatig start.

En het werkt ook nog steeds niet als ik een programma van de harde schijf naar de DVD-recorder wil kopieren.
Misschien weet je een oplossing. Ik hoop het van harte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 22:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:25:
Hoi Friedchicken,

Je suggestie meteen uitgeprobeerd en dat werkt.
Ik start via EPG een timeropname naar de DVD-rec en start dan aansluitend handmatig de opname op de DVD-recorder. Dat wordt geaccepteerd. Er is dus duidelijk wel een digitaal signaal(ik heb Film 1.2 opgenomen) mogelijk. Het lukt overigens niet als ik de DVD-recorder niet handmatig start.

En het werkt ook nog steeds niet als ik een programma van de harde schijf naar de DVD-recorder wil kopieren.
Misschien weet je een oplossing. Ik hoop het van harte.
Beste CSMB

Om een opname van je harde schijf te kopiëren naar een DVD-recorder moet je eerst de opname selecteren in je DR-archief.
Druk op de rode toets om je DR-archief te openen.
Selecteer de opname die je wenst te kopiëren.
Druk op de gele toets voor de optie 'Wissen/kopiëren en druk daarna op de blauwe toets voor de optie 'Item kopiëren'
Selecteer het apparaat voor opname 'VCR' of DVD-REC en bevestig met OK.

Laat weten of het je lukt!

• Friedchicken
Daar zijn DVD-Recorder geen Loewe is zal die niet automatisch starten.
De gegeven handelingen door Mr Proper zijn juist. Alleen de dvd-recorder moet handmatig op de juiste ingang gezet worden en op Record drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mr Proper en Friedchicken,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb de handelingen gedaan, maar helaas nog steeds een zwart beeld.
Ik ben er ook achter gekomen dat als ik de opname-knop van de DVD-Recorder indruk er gewoon televisiesignaal opgenomen wordt.
Het betreft dus alleen de harde schijf.
Groeten,

csmb

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 11:28 ]

Pagina: 1