nieuwe hardware geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• sharkmot
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10-2025
hey allemaal,

vandaag was het de dag dat ik mijn nieuwe moederbord en cpu heb opgehaald, het gaat hier om de ASUS M3A32-MVP Deluxe en de amd phenom 9850 x4

ben zonet klaar met het overzetten van deze hardware en wou het opstarten maar hij geeft geen beeld meer

als ik de power knop in druk start hij op alles draaid, de fan van de videokaart en van waterkoeling activiteiten van het geheugen zie je dan ook maar na 5 sec stopt dit en doet hi jverder niks ik heb geen beeld en weet niet wat ik nu kan doen

iemand enig id?

alvast bedankt

To Hard To Tweak

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je nou eens begint met de complete specs van je pc ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• sharkmot
mijn complete systeem specs zijn

Asus M3A32-MVP Deluxe
AMD Phenom 9850x4
Ati radeon 3870x2
corsair 750 watt
4 x corsair 5400c4pro 1gb

sorry

[ Voor 1% gewijzigd door sharkmot op 11-07-2008 20:37 . Reden: vergeten ]

To Hard To Tweak

Verwijderd

Neem best eens eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door ;)

• sharkmot
heb hem doorgenomen maar kan het probleem niet vinden heb niet de mogelijkheid om te testen met andere systeem omdat ik geen heb

maten van mij hebben daarbij nog oude pc's en kan daar ook niet testen

ik ben radeloos

To Hard To Tweak

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
4 pins stekkertje er wel in zitten ?

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 11-07-2008 21:05 ]

• BastiaanN
  • Niet online
Blijven de fans nou lopen of gaan die na 5 seconden ook uit? Probeer het anders alleen met een kale boot (dus hardeschijven van de stroom af, 1 vga ipv 2) alles wat niet hoeft eraf.

• sharkmot
ik heb 2 x stroom stekker in de videokaart zitten cpu er op 1 reepje geheugen met ledjes er op zo kan i kdus zien dat de activiteiten van het geheugen stopt na 5 sec de fans blijven nog wel lopen na die 5 second

To Hard To Tweak

• BastiaanN
  • Niet online
Je hebt ook een intern speakertje aangesloten en je normale speakerset op de interne geluidskaart? ik weet namelijk niet of jou mobo fout meldingen uitpoept via de normale speakers of via de interne speaker. Als je ze beide aansluit "hoor" je misschien wel wat er fout is :)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-01 17:30

Eijkb

Zo.

Bij je specs staat geen scherm... logisch dat je geen beeld hebt.

.

• sharkmot
ik heb de interne speaker er uit gegooit omdat hij vaak piepte met mijn oud systeem

en maakt het beeldscherm wat uit om te laten weten wat het is ? hij deed het nog met mijn oud systeem alleen nu niet meer

To Hard To Tweak

• BastiaanN
  • Niet online
sharkmot schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:23:
ik heb de interne speaker er uit gegooit omdat hij vaak piepte met mijn oud systeem
8)7 die piep codes komen er vaak niet voor niets uit ;)

• sharkmot
BastiaanN schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:28:
[...]

8)7 die piep codes komen er vaak niet voor niets uit ;)
dat klopt ja maar dat was mijn oud systeem en die deed het wel meestal was het omdat hij de cpu fan niet zag omdat ik waterkoeling heb is dat is eingelijk overbodig

To Hard To Tweak

Verwijderd

Bijna onmogelijk hier iets over te noemen... Zit je MB er goed in, b.v. niet ergens een schroefje eronder / tussen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:38:
Bijna onmogelijk hier iets over te noemen... Zit je MB er goed in, b.v. niet ergens een schroefje eronder / tussen?
Idd ja. We kunnen hier wel 1000 dingen zeggen maar alleen de TS kan echt wat doen.

Ik zou de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog maar eens goed doornemen en dingen gaan proberen.

• BastiaanN
  • Niet online
sharkmot schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:33:
[...]

dat klopt ja maar dat was mijn oud systeem en die deed het wel meestal was het omdat hij de cpu fan niet zag omdat ik waterkoeling heb is dat is eingelijk overbodig
In de bios is bij de HW Monitor dan ook vrijwel altijd de optie aanwezig om de cpu fan te ignoren.
ga nu eerst je speaker er maar weer in drukken om te kijken of je bordje ook een fout geeft..

• sharkmot
ik heb de pc aan de praat gekregen nadat ik 2 andere stroom stekkers voor de videokaart heb gepakt en toen starte hij op met beeld daarna had ik ngo een probleem met het geheugen nu heb ik maar 2 gb geen 4 gb omdat hij het niet de andere 2 reepjes het neit doet :)

probleem is dus opgelost heb nu alleen probleem dat ik niet de resolutie op max van mijn samsung 2253lw

To Hard To Tweak

Pagina: 1